«نقد و نظری بر بنیادگرایی دینی» بررسی می‌شود

گروه اندیشه: نشست نقد و بررسی کتاب «نقد و نظری بر بنیادگرایی دینی» به همت مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه نقد و بررسی کتاب «نقد و نظری بر بنیادگرایی دینی» به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب سه‌شنبه 19 مرداد، ساعت 16:30 برگزار می‌شود.
در این نشست فیلیپ لنسل، دکترای فلسفه غرب از دانشگاه وین و پژوهشگر اسلامی، نسرین فقیه‌ملک‌مرزبان، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا و حسین غفاری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران حضور خواهند داشت.
کتاب «نقد و نظری بر بنیاد گرایی دینی؛ مقدمه‌ای انتقادی بر تفسیرهای مدرن غربی» به تازگی توسط انتشارات حکمت منتشر شده است. این کتاب نوشته حسین غفاری و نگاهی انتقادی به کتاب «بنیادگرایی در یهودیت، مسیحیت و اسلام» نوشته کارل آرمسترانگ است که تا کنون 25 اثر در حوزه ادیان منتشر کرده و کتاب‌هایی از وی به فارسی ترجمه شده است. غفاری بر آن است که اثر مورد بحث آرمسترانگ در واقع ادعانامه‌ای علیه تحمیل دیدگاه‌های انسان‌شناسانه و دین‌شناسانه غربی‌ها به ملل شرق و اسلامی است که به بهانه‌ی تفوق و برتری تکنولوژیک و به توهم برتری نژادی آن را برای خود مجاز می‌انگارند.
این نشست در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه سوم برگزار خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر