دفاع از ۴ رساله دکتری علوم قرآن در دانشگاه فردوسی

گروه اندیشه: دفاعیه ۴ رساله دکتری عوامل گوناگونی تفسیر قرآن به قرآن، جریان‌شناسی اندیشه‌های نو معتزله، تحلیل معناشناختی و سبک‌شناختی زبان قرآن و بازسازی رجالی ابن‌شهاب زهری در گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، 4 رساله دکتری گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد در هفته آینده به شرح ذیل دفاع می‌شوند:

فهیمه جمالی‌راد از ساعت 10 روز چهارشنبه 31 شهریورماه، از موضوع رساله خود با عنوان «عوامل گوناگونی تفسیر قرآن به قرآن در بررسی مقایسه‌ای تفسیر المیزان و اضواء البیان» دفاع می‌کند.

یادآور می‌شود، سهیلا پیروزفر، به عنوان استاد راهنما و مهدی جلالی استاد مشاور این رساله هستند و سید‌محمد مرتضوی، سیدکاظم طباطبایی‌پور و حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نقی‌زاده  نیز داوری آن را بر عهده دارند.

همچنین، جلسه دفاع از رساله دکتری حسن زرنوشه فراهانی با عنوان «جریان‌شناسی اندیشه‌های تفسیری نو معتزله؛ مطالعه موردی مسئله تأویل» به راهنمایی سهیلا پیروز فر و با مشاوره محمدحسن رستمی در ساعت 16 روز دوشنبه 29 شهریور برگزار می‌شود. داوری این رساله بر عهده مرتضی ایروانی نجفی، صاحبعلی اکبری و جهانگیر مسعودی است.

«تحلیل معناشناختی و سبک‌شناختی زبان قرآن در داستان بنی اسرائیل» رساله دکتری مرتضی چراغچی‌باش است که مهدی جلالی استاد راهنمای این رساله و غلامرضا رئیسیان و سید‌حسین سیدی اساتید مشاور هستند. سهیلا پیروزفر، صاحبعلی اکبری و زهره حیدریان شهری عهده‌دار ارزیابی این رساله هستند. این دفاعیه در ساعت 10 روز شنبه 27 شهریورماه برگزار می‌شود.

افزون بر این، جلسه دفاعیه رساله دکتری فرحناز وحیدنیا با موضوع «بازسازی رجالی ابن‌شهاب زهری در جهت بازکاوی روایات او در مجامع روایی شیعه» ساعت 16 روز یکشنبه 28 شهریور ماه برگزار می‌شود. عباس اسماعیلی‌زاده استاد راهنما و غلامرضا رئیسیان استاد مشاور این رساله هستند و حسین صابری، مهدی جلالی و حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نقی زاده به داوری این رساله می‌پردازند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر