نماز جمعه تهران به امامت آیت الله جنتی ۲۹/۵/۱۳۷۸

الحمد لله رب العالمین فاطر السموات و الارضین و باعث الانبیاء و المرسلین و الصلاة و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین، اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتع ...

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین فاطر السموات و الارضین و باعث الانبیاء و المرسلین و الصلاة و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمة للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین، اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا. اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله، شما برادران و خواهران عزیز نمازگزار و خودم را به تقوی توصیه می کنم و رعایت حدود الهی و حفظ حرمتهای خدا و پایبندی اوامر و نواهی خداوند متعال و رغبت به آخرت و زهد در دنیا. خطبه های اول من درباره عدل الهی و مسائل تلخ کامیها و رنجها و شروری که در دنیا هست و کیفیت سازگاری آن با عدل الهی بود این هفته استثنائا من یک مساله دیگری لازم دانستم مطرح کنم و آن مساله خودی و غیر خودی است در جامعه اسلامی که مقام معظم رهبری که آن خطبه که ایراد فرمودند بیان کردند و قبل از آن هم بعضی روزنامه ها مسائلی نوشته بودند بعد از آن هم چیزهایی نوشتند من هم به نظرم آمد من هم سهم خودم را در این قضیه ایفا کنم و یک برداشتهایی را که از قرآن مجید دارم راجع به این موضوع خدمت شنوندگان عزیز عرض کنم. این مساله خودی و غیر خودی ریشه در قرآن دارد، قرآن جامعه اسلامی را یک جامعه منسجم، متحد و همبسته معرفی می کند جامعه ای که دردشان یکی است دوایشان یکی است در غم و شادی با هم شریکند در رفاه و در گرفتاری و در بلا با هم شریکند بهم دیگر کمک می کنند انما المؤمنون اخوة هستند و تعبیری که در روایات آماده به این تعبیر در قرآن نیست و این مضمون را قرآن می فهماند که اعضای یک پیکرند و اجمالا امت اسلامی را یک واحد و یک مجموعه ای معرفی می کند که همه افرادی که در این جامعه زندگی می کنند عضو این پیکر و این فردی از افراد این امت هستند بنابراین برای هم دلسوزی می کنند «یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» بدی ببینند جلویش می گیرند خوبی باشد ترویج می کند از خوبیها نشر می کنند خوبیها را و یک صفات دیگری هم برای اینها معرفی کرده «اذلة علی المؤمنین اعزة علی الکافرین » در مقابل برادرانشان مؤمنین آنها متواضعند خاضع و خاشع و فروتن هستند در مقابل دشمن حالت عزت و اقتدار به خودشان می گیرند در اینجا کوچکی نمی کنند تذللی در مقابل دشمن نمی کنند اشداء علی الکفار رحماء بینهم در مقابل کفار سخت سرسختند و در مقابل خودشان در بین خودشان رحم دل هستند و با نرمش برخورد می کنند ویژگیهایی را برای اینها بیان کرده در مقابل یک عده کفاری هستند که وضعشان روشن است که آنها را به عنوان بیگانه و اجنبی معرفی کرده و در مقابل مسلمین که البته برخورد با آنها هم برخورد یگانه ای نیست آنها را تقسیم می کند به یک قسمت دشمن که با دشمن نباید دوستی کرد و با دشمن باید دشمنی کرد یک عده هم هستند که با ما دشمنی ندارند آنها هم محبت به آنان بکنیم اشکالی ندارد هر گونه کمکی خدمتی به آنان بکنیم اشکالی ندارد آنها را هم دو قسمت می کند اینجور غیر از مساله کفار که بیگانگان و اجانب است و مساله مسلمین و مؤمنین که عضو امت واحده هستند یک قشر دیگری در این وسط بیان می کند که گاهی تعبیر به منافق ازشان می شود و گاهی تعبیرهایی دیگر که اینها در یک جا می فرماید مذبذبین بین ذلک لا الی هؤلاء و لا الی هؤلاء اینها همه اش اینطرف و آنطرف میلرزند و غش می کنند گاهی گرایش به کفار پیدا می کنند گاهی گرایش به مسلمین پیدا می کنند وضع ثابتی ندارند و آیات زیادی درباره اینها هست ویژگیهای اینها هم بیان کرده قسمتی از ویژگیهای که بیان کرده این است که اینها بالاخره دل به بیگانه بسته اند اینجور نیست که همه محبتان و همه وداد و دوستی و پیوندشان با برادران خودشان باشد اینها می خواهند هم مسلمانها داشته باشند هم کفار داشته باشند و چون می ترسند که علنی مواضع خودشان را اعلام بکنند مخفیانه با بیگانگان و اجانب رابطه برقرار می کنند تسرون الیهم بالمودة دوستی های پنهانی با اینها برقرار می کنند روابط پنهانی با آنها برقرار می کنند این از خصوصیتهای اینهاست که به این حالت هستند یا مثلا یامرون بالمنکر و ینهون عن المنعروف پای منکر که می آید آنها دستور می دهند و امر می کنند که منکرات عمل بشود اما معروفها را جلویش می گیرند یریدون ان یتحاکم الی الطاغوت وقتی که مساله قضاوت می شود اینها گرایش به قضاوتهای بیگانه ها دارند قضاوتهای اسلامی را قبول ندارند قاضی اسلام را قبول ندارند پیغمبر اسلام را قبول ندارند می خواهند بروند پیش طاغوتیان آنها را قبول دارند این هم یکی از ویژگیهای این قشر مذبذب. یکی دیگر یخشون الناس کخشیة الله اینها از مردم بیشتر می ترسند تا از خدا یعنی همینطور که از خدا باید بترسند و ممکن است بترسند از مردم هم می ترسند در مقابل خدا برای مردم هم موقعیتی قائلند و ارزشی قائلند که مؤمنین اینجور نیستند و فقط از خدا می ترسند یکی دیگر یبتغون عندهم العزة برای این که به عزت و قدرت برسند همه اش می خواهند به دیگران وصل بشوند کانه تا مادامی که خودشان روی پای خودشان هستند عزت لازم را ندارند اگر وصل به بیگانه شدند و دشمن شدند عزت پیدا می کنند این طرز تفکرهای این قشر و یا این که برای این که مردم خودشان را و مسلمانها را گول بزنند خیلی وقتها به قسم متوسل می شوند و قسم می خورند که ما با شما هستیم اتخذوا ایمانهم جنة و سدوا عن سبیل الله هر وقت به آنان می خواهند مردم بدبین می شوند قسم می خورند که بخدا اینجور نیست ما با شما هستیم ما به بیگانگان ارتباطی نداریم این خصوصیات و ویژگیهای این قشر متوسط است اینها قرآن صریحا غیر خودی معرفی می کند یعنی آن کسانی که ولای مؤمنین را ندارند دوتا ولای در مؤمنین یکی ولای مؤمنین بعضی ما بعض است یکی ولایت مؤمنین در مقابل حکومت و ولی امر و امام مسلمین است اینها این ولایت را قبول ندارند و از این جهت با بیگانگان طرح دوستی می ریزند اینها قرآن می فرماید که یحلفون بالله انهم منکم و ما هم منکم صریح می فرماید اینها قسم می خورند برای فریب مسلمانها که ما از شما هستیم قرآن می فرماید که و ما هم منکم اینها از شما نیستند اینها که از شما نیستند پس چه کاره اند اینها همین غیر خودیند دیگر خودیها شما هستید مخاطبین قرآن و غیر خودیها این کسانی هستند اینجوری با بیگانگان روابط برقرار می کنند و دل به بیگانگان می سپرند حالا آن بیگانگان می خواهد دشمن باشند می خواهد غیر دشمن باشند بهرحال بیگانه پرستند ما در جامعه خودمان باید ببینیم آیا چنین کسانی را داریم یا نداریم یک عده مردم ما هستند که این مردم همه در طریق اسلام و انقلاب و خدا و پیغمبر و امام و رهبر هستند اینها که حسابشان جداست این که وضعشان معلوم است اینها همین مؤمنین مخاطبین قرآن هستند با اینها که طرف نیست قرآن و آیات قرآن مساله عمدتا مسائل جریان سیاسی آن روز هم همینجور بود در همان آیات قرآن که بیان می کند ارتباطات که با بیگانگان برقرار می کردند مسائل سیاسی بود و الا ارتباط معامله و تجارت و خرید و فروش و این چیزها نبوده که مسائل سیاسی بوده اسرار مسلمین را می گرفتند به آنها می دادند گاهی راهنمائیشان می کردند که مواظب باشید خطر در پیش دارید حواستان جمع کنید خیانتهایی به مسلمین می کردند و به آنها می خواهند خدمت بکنند پس مساله مساله سیاسی و جریانهای سیاسی همینجوری که مقام معظم رهبری فرمودند اگر جریان سیاسی واقعا اینجوری باشند که این اصول قبول داشته باشند خدا و پیغمبر و امام و رهبری یعنی حکومت اسلامی و مدیریت جامعه اسلامی را قبول داشته باشند با بیگانه ارتباط نداشته باشند مودت و دوستی طرح دوستی نریزند اینها خودی هستند جریان سیاسی باشد غیر سیاسی باشد خودی هستند ولی اگر اینگونه ارتباطات با بیگانه بود دلبستگی به بیگانه بود تسلیم در بیگانه بود گوش به حرف بیگانه زدند و حرف بیگانه خریدند و حرف برادران خودش را و حرف مسلمانان را نخریدند و گاهی اسرار به دشمن منتقل کردند به آنها بیشتر اعتماد کردند تا به مسلمانها و برادران خود اینها نشان همین قشری است که خودی نیستند اینها به صریح قرآن ما هم منکم اینها از شما نیستند دروغ می گویند باید مراقب بود. باز یک نکته دیگری را که بعضی تذکر هم دادند همین هم تاکید بکنم که این مساله مساله حقوق شهروندی نیست توی اینها این بحث این نیست هر کسی توی این مملکت زندگی می کند و حقوق شهروندی دارند و حقوقش را باید ادا کرد هیچ کس از حقش که دارد یک شهروند در این مملکت نمی شود محروم کرد با این چیزها مساله مساله جریانات سیاسی و پیوند با دشمن و خودی و غیر خودی بودن که اگر غیر خودی بود باید یکی مراقبش بود اسرار را به او نسپرد محرمش ندانست و بعد هم مسؤولیت کلیدی و مسئولیت حساسی به او نداد این که با دیگران رابطه دارد اگر یک پست حساسی دارد می خواهد به آنها خدمت کند بیشتر تا به مردم خودش، یک مطلبی بود من لازم دانستم در اینجا عرض کنم اینجا واقعا مساله مساله حساسی است ما می بینیم که مردم ما اینها یک موضع ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی از اول انقلاب تا آخر داشتن اینها را به عنوان دشمن می شناختند و واقعا هم دشمن هستند و اگر ما دشمنی داشته باشیم در روی زمین اگر همه اش اینها نباشند لااقل درجه اولش اینها هستند دشمن های بارز هیچ وقت هم از دشمنی هایشان کوتاهی نکردن هر کاری ازشان برآورده کردند ما نمی توانیم با اینها طرح دوستی می ریزیم واقعا باور کردن حرفهای دشمن هی رادیوی آنها را باز می کنیم هر چی آنها می گویند قبول کنیم هرچی خودیهای خودمان می گویند قبول نکنیم. یک مطلبی را که من فکر می کردم در خطبه دوم عرض می کنم ولی حالا همینجا اشاره ای می کنم و اگر شد در خطبه دوم هم توضیح می کنم مثلا همین آشوبهای اخیر خوب یک مساله جدی عجیبی بود و از کوی دانشگاه شروع شده و بعد هم به خیابانها شکل دیگری پیدا کرد و تغییر شکل داد خوب اینجا خود نظام رهبر معظم انقلاب و مردم اینها بهرحال در مقام بودند که ببینند بالاخره آتش را کی روشن کردند عوامل پشت پرده و عوامل روی صحنه کیا هستند چه توطئه هایی در کار بوده برای آینده چه فکرهایی دارند منشا یک حرکتی جدیدی است برای آینده ممکن است دنبال بشود بالاخره برای خفه کردن این فتنه و توطئه در مقام بودند خطاها و خلافها که مسلم گرفته بود باید متخلف را هم پیدا کرد متخلف هم درجه بندی کرد چقدر متخلف بوده در حد تخلفش باهاش برخورد کرد نه بیشتر نه کمتر. راجع به کوی یک کمیته تحقیقی بوجود آمده و این کمیته تحقیقات کرده و بیانیه ای داد که این بیانیه در عین این که یک مسائلی روشن کرده بود ولی یک ابهامهایی هم آفرید و واقعا جای سئوال زیاد گذاشت و به نظر می آید که یک مقداری قضاوتهایی که کرده خیلی دقیق نبوده بعضی از افراد خود این کمیته اظهار می کنند که اصلا ما در جریان این بیانیه نبودیم و بدون اطلاع ما بوده بضعیهایشان اینجور اظهار می کردند حالا من کار به آن جهت ندارم در هر صورت حالا یک کاری شده و بعد هم واگذار کردن بقیه اش به وزارت اطلاعات و بعد هم مساله آشوبها حالا توی این قضیه ببینید دشمن چه می کند و این قشر مذبذب چه می کند دشمن از همان زمان و بعدش مرتب تا الان دارد یکی این که می خواهد اصلا برخوردی را که با آشوبگران شد گردن نظام بگذارد و گردن عرض شود که یعنی عمدتا مساله در کوی دانشگاه را کوی دانشگاه را می خواهند گردن نظام بگذارند و به تعبیر خودشان گروه های فشار مرتب اصرار دارند تاکید دارند که این کار را بکنند این یک حالا ما می بینیم این لحن و این بیان از زبان چه کسان دیگری صادر می شود مسلم تخلف بوده تخلف ربطی به نظام ندارد ربطی به دولت ندارد یک عده ای نیروی انتظامی یا افراد دیگر اینها به هر دلیل به دلیل عصبانی شدن یا هر دلیل دیگر یک کارهایی کردند اگر هر خلافی بوده مربوط به این اشخاص است نه مربوط است به نظام نه مربوط است به دستگاه خاصی در نظام این اشخاص یک خلافهایی کردند به عنوان شخص هم باید با آنان برخورد بشود بعنوان شخص متخلف که به هر متخلف برخورد بشود ولی آنها دارند این کار را می کنند که می خواهند نظام را و دولت را در مقابل دانشجویان قرار بدهند بعد هم مساله را دارند به این صورت پیگیری می کنند که کشته شدگان الان من هم اشاره می کنم و رد بشوم زود یک پیشنهاد یک قطعنامه ای بعضی از اعضای کنگره ی آمریکا به سنای آمریکا زدن که توی این قطعنامه عمده اش این بود که ایران باید محکوم بشود و از رئیس جمهور آمریکا خواستند که اعلام بکند که مردم آمریکا از ایران و ایرانیان منزجر است و متنفر است چون که حقوق بشر را رعایت نمی کنند و نقض حقوق مردم می کنند و آزادیها را رعایت نمی کنند و امثال اینها حالا ببینید اینها دارند دم از آزادی می زنند برای سرکوب کردن انقلاب و نظام برای براندازی نظام خوب ببینیم اگر دیگران همان کار می کنند همان مذبذبینند آنها دارند هی می گویند کشته شدگان توی همین قطعنامه پیشنهادی مشترکشان کشته شدگان اسم می برند اینها حیا نمی کنند که با این که برای همه ثابت شد که کشته شدگانی در بین نبود یک کشته بود آن هم دانشجو نبود و آن هم معلوم نیست دارند دنبال می کنند هنوز اینها می گویند نظام و گروهای فشار دانشجوها را کشتند و از این جهت می خواهند ایران را محکوم کنند ما ببینیم کیانند که در داخل هم احیانا با آنها هماهنگی می کنند و همین تعبیر را می کنند و از این قبیل و بعد هم مثلا یک مساله دیگر واقعا وقاحت حد ندارد یکی از چیزهایی که در این بیانیه مشترک آمده این که می گویند بله حکومت ایران و دولت ایران راهپیمایهای مسالمت آمیز در چارچوب قانون را سرکوب کرد شما ببینید این آشوبی که شد کجاش مسالمت آمیز بود کجاش در چارچوب قانون بود حداقل صد مورد آتش سوزی توی خیابانها راه انداختند حد اقلش یعنی مورد قطعی صد مورد تخریبها آتش زدن اتومبیلهای دولتی و شخصی و حمله به بانکها حمله به اشخاص و مغازه ها به آدمهایی که قیافه حزب اللهی داشتند و امثال اینها این آقایان اسمش را می گذارند راهپیمایی مسالمت آمیز و در چارچوب قانون آنوقت ببینید اگر کسی در داخل هم همین لحن به خود می گیرد از همان غیر خودیهاست من اینجا ختمش می کنم این قضیه را تا خطبه دوم. خدایا به حق محمد و آل محمد شر دشمنهای ما، شر آمریکا و اسرائیل را از سر بشریت کوتاه فرما. خدایا این ضد بشریها را سر جای خودشان بنشان. مردم عزیز ما را از همه آفات و از همه تهاجمات مصون بدار. دین و انقلاب و نظام اسلامی خودت را حافظ و نگهبان باش. مقام معظم رهبری را تا ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مؤید و موفق بدار. فرج آن حضرت نزدیک بفرما. بسم الله الرحمن الرحیم و العصر ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر.

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین الحمد لله الواحد الاحد الفرد الصمد الذی لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد و الصلاة و السلام علی البشیر النذیر و السراج المنیر ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین، اللهم صلی علی مولانا امیر المؤمنین و فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین و الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنة و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الحجة القائم المهدی صلواتک و رحمتک و رضوانک علیهم اجمعین. اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله مجددا شما عزیزان نمازگزار و خودم را به تقوای در گفتار و در رفتار و کردار توصیه می کنم خدا ان شاء الله بر ما منت بگذارد و ما را شیعیان امام المتقین و آراسته به تقوی قرار دهد. من مقدمتا میلاد زینب کبری سلام الله علیها را که افتخار انسانیت و افتخار زنان عالم و افتخار اسلام و مسلمین است تبریک عرض می کنم خداوند ان شاء الله توفیق بدهد همه خواهران عزیز ما از این الگوی ایمان و عبادت و صبر و مقاومت پیروی کنند و الگو بگیرند و سرمشق بگیرند و ان شاء الله پرستاران ما هم که روز ولادت آن حضرت را به عنوان روز پرستار معرفی کردند از آن حضر بیشتر درس بگیرند و واقعا خدمت کنند به بیمارانی که در شرایطی هستند که استحقاق خدمتشان بسیار زیاد است و یک غفلت ممکن است یک جانی تلف کند و یا دردی را بی درمان بکند و خداوند ان شاء الله به این پرستاران عزیز ما هم توفیق بدهد اجر بدهد کار بسیار سنگین و کار بسیار حساسی است . بعد هم شهادت ابو الحسن سلامه من تبریک و تسلیت عرض می کنم بالاخره اسرائیل بی کار ننشسته اگر بتواند قتل عام بکند همه حزب الله لبنان را همیشه در توطئه است تا حالا خدا نگه داشته و واقعا ما باید قدردان این عزیزان باشیم ما اینجا توی خانه هایمان نشسته ایم آرام می خوابیم آرام برمی خیزیم آنها مرتب در جبهه دارند کار می کنند شبانه روزشان سالهای سال دهها سال است دارند با سرسخت ترین دشمن اسلام و مسلمین می جنگند حداقل دعای ما بر آنها برای ما واجب است و همچنین هر گونه حمایتی از ما که بتوانیم بکنیم ضرورت دارد واقعا باید حمایت کرد این مصیبتی بود که بر جهان اسلام وارد شد. مسائل دیگری که داریم یکی مساله ورود آزادگان عزیز است من به این آزادگان عرض می کنم برادران عزیز خوش آمدید مشرف فرمودید قدمتان روی چشم ماست ما هر چی داریم به لطف خدا از شما ایثارگران می دانیم با عقیده این حرفها می زنیم روی این حرفهایمان ایستاده ایم لوازمش هم قبول داریم شما بودید آزادگان عزیز شما بودید بسیجیان عزیز که فرمانده هان عزیزتان این ایام گردهمایی داشتند به عنوان بیعت با فرمانده کل قوا و شما بودید شهدای عزیز جانبازان عزیز و خانواده های عزیز اینها شما بودید که انقلاب را حفظ کردید اسلام را حفظ کردید و اگر نبود این فداکاریهای شما ما امروز اسیر دست دشمن بودیم امروز صدامها بر ما مسلط بودند امروز آمریکا آن سلطه قهرآمیز خودش را اعمال می کرد امروز بدترین خشونت ها از طریق اسرائیل و آمریکا بر ما وارد می شد و اگر الان راحتیم آزادیم می توانیم درباره سرنوشت خودمان تصمیم بگیریم به برکت اینجور جانفشانیهای شماست و ما قدردان شما هستیم شما عزت شما را زیاد کند. موضوع دیگر در مناسبتها مساله ریاست محترم قوه قضائیه است که نصب شده است از طرف مقام معظم رهبری بعد از پایان دوره حضرت آیت الله یزدی من هم از حضرت آیت الله یزدی باید تقدیر و تشکر بکنم ده سال ایشان زحمت کشید و واقعا خیلی شبانه روز با این وضع مزاج علیلی که ایشان دارد و با مشکلات مزاجی که دارد زحمتهایی تحمل کرد و فشارهای روانی را تحمل کرد تهمت ها و افتراها و توپ و تانکهایی که شلیک می شد مرتب تحمل کرد و امیدواریم که خداوند به ایشان اجر بدهد و ان شاء الله حضرت آیت الله هاشمی بتوانند کمبودهایی که در این دستگاه هست برطرف بکنند نقطه قوتهایی دارد زیادتر کنند نقطه ضعفهایی را که داشته باشد رفع بکند اجمالا مساله حساسی است من فقط اینجا به این برادر عزیز همکار دیروزمان و ریاست قوه قضائیه امروزمان عرض می کنم که ای برادر عزیز ما شما را خوب می شناسیم از نظر علمی از نظر اخلاقی از نظر برخوردها از نظر مواضع سیاسی بالاخره ما مدتها با هم کار کردیم دیگر آن چیزی که شما باید مد نظر مرتب داشته باشید این که وظیفه تان اجرای عدالت است و اجرای عدالت که قاطعیت می خواهد و عدم تبعیض بدون کمترین تبعیضی عدالت درباره ی همه اجرا بشود هر کی هم هر چی می خواهد بگوید بگوید ما بنا نیست گوشمان به حرفها بدهکار باشد و خدا می فرماید که فلا تخشون الناس و اخشون از مردم نترسید از من بترسید اگر عدالت اجرا نشود باید از خدا ترسید که شقاوت به جای قضاوت می آید و به جای عدالت می آید و اگر خدا راضی بود و اجرای عدالت شد همه مردم هم که احیانا حرف بزنند که مردم ما اهل این حرفها نیستند ولی حالا بسیاری از کسانی هم حرفهایی بزنند روی مسائل سیاسی و روی اشتباهاتی که اتفاق می افتد قابل تحمل است البته باید توضیح هم داد در مواقعی که توضیح لازم است و آخرین عرض با این آقا این است که اجرای عدالت مجری عدالت لازم دارد اگر افرادی که در دستگاه قضائی می خواهند ایادی شما باشند و عامل اجرای عدالت باشند شرایط لازم را نداشته باشند از نظر کمشان از نظر کیفشان شما مشکل پیدا می کنید پس یک مقدار بیشتر باید وقتتان را مشورتتان را صرف نیرویی که می خواهد به عدالت خدمت بکند و قدرت قضایی و قوه قضاییه جمهوری اسلامی را سر پا نگه دارد این عرض من نسبت به این برادر عزیزمان و گرامی. مساله دیگر در مطالبی که مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا و نمایندگان سیاسی ما در کشورهای مختلف داشتند مطالبی فرمودند من بعضی از این مطالب با اشاره رد می شوم و عبور می کنم یکی راجع به مساله تنش زدایی بود خوب این یک مساله صحیحی است ما باید سعی بکنیم برای این که تنشها از بین برود چون اگر تشنج در چه در جامعه داخلی خودمان باشد چه در جامعه بین المللی باشد اوضاع متشنج اجازه نمی دهد که هیچ کاری استوار بماند و هیچ راه مستقیم بشود ادامه داد هر وقت هر کسی می آید یک کاری بکند تشنجها فکرش را مشغول بکند در اینجا افکار و استعدادها هدر می رود اموال هدر می رود چرخهای اقتصادی فلج می شود چرخهای سیاسی فلج می شود کارها همه متوقف می شود و این یک خسارت بسیار بزرگی است پس باید حتما در مقام باشیم تنش زدایی بکنیم درجه اول در داخل خودمان این از همه بالاتر است که ما یک وضع آرامی داشته باشیم بعد هم در خارج و این تنش زدایی همینطور که فرمودند معنیش مصالحه کردن با دشمن نیست آنهایی که اینجور وایستادن به ما دشمنی می کنند ما چطور می توانیم با آنها شعار تنش زدایی داشته باشیم آنها ما را رها نمی کنند آنها واقعا دارند وقیحانه خیانت می کنند به جامعه اسلامی ما باز من به همان مسائل خطبه گذشته یک اشاره دیگر می کنم این قتلهایی که اتفاق افتاد و مساله روز شد این جریانش چی بود تا آنجایی که خود وزارت مربوطه و دستگاه قضایی پیگیری کرد و به نتیجه رسید که این نتیجه دید که این نتیجه قطعی تلقی کرد این که یک عده افرادی بودن نفوذ کرده بودن به وزارت اطلاعات و به دون این که وزارت اطلاعات راضی به اعمال اینها باشد و بعضی اوقات نمی دانند که اینها چه کار بکنند به این معنی که کارهایی می کردند که رد پایی از خودشان نمی گذاشتن و برای وزارت یک ابهامهایی بوجود آوردن و سئوالهایی بوجود آوردن بعد خود وزارت پیش قدم شد اینها را شناسایی کرد و در اولین مرحله به مقام معظم رهبری معرفی کرد به ریاست جمهوری معرفی کرد خود وزارت این کار را کرد و وزیر محترم اطلاعات این کار را کرد خود اینها کشف کردند حالا اینها دشمن می خواهد بگذارد گردن وزارت اطلاعات به عنوان یک وزارتخانه و بعد به عنوان یک عضو دولت که بنابراین دولت دارد از این کارها می کند از این قتلها بوجود می آورد و اینجور آدم کشی می کند و چنین و چنان ببینید اینها شرارتهاست باز اینجا باید ببینیم که اگر ناخودیها و غیر خودیها باز همین آهنگ دارند بفهمیم این صدا از کجا بلند شده در صورت اینجور نبوده خوب اینها دارند دشمنی می کنند دیگر می خواهند نظام را و دولت ما را بدنام بکنند که اینها از این کارها می کنند و یا مساله همان جریان کوی دانشگاه که بر همه روشن شده الان که ما کشته ای نداشتیم در دانشگاه در کوی یک نفر اینجوری که عرض کردم حالا شده مثل قاضی بلخ که گفت دارند یک کسی را با تابوت می بردندش مردک توی تابوت نشسته هی می گوید من زنده ام می گویند نه تو دروغ می گوئید قاضی گفته تو مرده ای دیگر حالا حرف نزن فضولی هم موقوف تو مرده ای باید برویم خاکت کنیم حالا اینها با این که همه دارند می گویند به این نتیجه رسیده اند که کشته گانی نبوده یک کشته بوده آن هم دانشجو نبوده و آن هم قاتلش معلوم نیست دارند پیگیری می کنند هنوز آنها می گویند نخیر کشته گان و کسانی که دولت و عمال فشار اینها را کشتند غرض این که این دشمنی ها دارند با ما می کند دیگر معنی ندارد ما در اینجا دم از تنش زدایی بزنیم این که معلوم است ولی تنش زدایی در داخل و در ماورای اینها هست، و همینجور راجع به گفتگوی تمدنها باز فرمودند گفتگوی تمدنها بسیار بسیار مساله ارزنده ای ست خوب ما منزوی از دنیا نیستیم ما باید در دنیا اثرگذار باشیم و از دنیا هم قهرا خواه ناخواه اثرپذیر هستیم و باید بتوانیم حرف خودمان را به دنیا بزنیم و حرف دنیا را بشنویم ولی در محیط صفا در یک محیط سالم در محیطی که با صاحبنظران مسائل تمدنها دانشمندان متفکران اندیشمندان با آنها حرف بزنیم ولی دشمنها باز و دولتهایی که با ما سر سازش ندارند آنها توی این قضیه نمی تواند وارد بشوند و معنیش ایجاد قطع روابط و دوستی با اینها به هیچ وقت نخواهد بود این هم یک مساله است. مساله ی دیگری که من باید عرض کنم قضیه 28 مرداد است خوب دیروز 28 مرداد است باز این یکی از جنایت آمریکا مگر مردم ما فراموش می کنند اینها یک مدتهای زیادی تا حد علنی از این کارها می کردند با بت ها یک دیکتاتوری مثل محمدرضا را یا رضاخان قبلش، را بیاورن سر کار بنشانند ولو پدر حسابش جدا بود ولی این پسر که عمدتا آمریکایها آوردنش اینها بیاورند به این صورت گستاخی بکنند و بعد این فراری به دست مردم باید برگردانند تاج و تختش را حفظ بکنند علی رغم نفرت و انزجار مردم و اینها را تحویلش بدهند از سال 1335 تا 1357 شما ببینید در این چند سال چقدر کشته شدند به دست این عمال این تمام این خونها به گردن آمریکاییهاست تمام این کسانی که توی این انقلاب کشته شدند تمام کسانی که توی خیابانها 15 خرداد بعد از 15 خرداد 17شهریور و مواقع دیگر و هر جا به دست منافقین یا به دست عمال نظام کشته شدن تمام این خونها به گردن آمریکائیهاست که اینها آوردن سر کار و الا اینجور نمی شد که ببینید ما چقدر طلب از اینها داریم اینها چقدر به ما بدهکارند و باز هم از رو نمی روند این یک گوشه از جنایت اینهاست و بعد تنها در ایران نبوده در کشورهای آفریقایی بوده و در کشورهای عرب و بعضی کشورهای آسیایی بوده و بعد در کشورهای آمریکای لاتین بوده از این فجایع پرونده اینها جوری است که دیگر همه اش سرتاپایش شرمندگی است کارنامه ی بسیار سیاهی در این زمینه دارند آنوقت بعد از این که دیگر این شیوه کار دیدند خیلی به صلاح نیست و کاربردی ندارند آمدند وضع عوض کردند به اسم دموکراسی و حقوق بشر وارد شدند حالا دیگر آنجور کار نمی کنند مگر خیلی با زیرکی و بعد با اسم دموکراسی حقوق بشر و اینها هر سیاستی می خواهند اعمال بکنند هر کسی بخواهند بالا ببرند هر کسی بخواهند پایین بیاورند هر دولتی بخواهند منقرض بکنند بشکنند هر دولتی بخواهند سر کار بیاورند با این شیوه، این شیوه کار آمریکائیهاست ما باید حواسمان جمع کنید اینها را به درستی بشناسیم سوابق اینها را فراموش نکنیم گاهی اگر اینها لب خندی می زنند باورمان نیاید بدانیم که الان هم هم با مسلمانها برخوردهای تندی چه در ایران و چه در کشورهای دیگر دارند مطلقا با اسلام اصیل و با دین و عقاید مردم اینها طرف هستند این جهت را باید حتما رعایت بکنیم و مواضع خودمان را حفظ بکنیم، مقام معظم رهبری هم در این جهت تاکیدات بسیاری داشتند. موضوع دیگر که باز ارتباط به مسائل قبلیمان پیدا می کند من می خواهم تاکید بکنم برای این که ما باید وضعمان آرام باشد آرامش باید داشته باشیم اگر آرامش باشد چرخ اقتصاد در آن حدی که توان چرخیدن دارد می چرخد چرخ سیاست می چرخد چرخ فرهنگ می چرخد دستگاهها همه کار خودشان می توانند بکنند و اگر توسعه سیاسی است در سایه آرامش باید باشد اگر توسعه ی اقتصادی باید در این سایه باشد و هر توسعه ای و هر خدمت دیگری بخواهد به نظام و به مردم و به اسلام بشود در پناه آرامش باید باشد بنابراین همینجوری که مقام معظم رهبری مکرر تذکر دادند ما باید اختلافات داخلیمان را نگذاریم تنش ایجاد بکند هر کسی هر سلیقه ای دارد هر عقیده ای دارد وقتی بخواهد مخلصانه واقعا و بی قصد و غرض و بی غرض و مرض یک خط سیاسی را تشخیص داده صحیح است و به نفع مردم است و نه به نفع خودش و گروهش به نفع مردم دنبال بکند مقدس است باید هم تقدیر ازش کرد تشکر کرد و این خدمتی که می کند قدردانی کرد ولی اینجور حرکت هیچ وقت با درگیریها آبروریزیها دشمنی کردن ها فحش دادن ها بدنام کردن ها ایجاد سوء ظن کردن ها سازگار نیست آن کسانی که توی این وادیها هستند یک قدری از خدا بترسند یک قدری رعایت بکنند یک قدری دلشان به حال این مردم بسوزند اینها خیلی زحمت کشیدند خیلی شهید دادند خیلی رنج بردند تا این نظام بر پا مانده و توانسته تا حالا از شر اشرار و اجانب خودش را حفظ بکند این بالاها یک اتفاقی می افتد بچه های آن پایین حساب نشده می روند دست به کارهایی می زنند که دیگر شاید همین بالاییها راضی نباشند مثلا توی آن جریانی که توی یکی از شهرها اتفاق افتاد خوب یک جوان در اثر احساسات به عنوان طرفداری از یک مقامی که علی القاعده آن مقام هم راضی از این کار نبوده می رود نصف شب سر و صدا راه می اندازد و یک کرسی درس آتش می زند و فرشهای محل درس را می سوزاند و می رود دنبال کارش بعد که می آیند می بیند اینجا درب بسته به این وضعیت سوخته وقتی ازش می پرسند چرا این کار را کردید معلوم می شود حمایت از فلان آقا که عرض کردم فلان آقا به این کارها راضی نیست ولی این یک مواضع اینجوری جو تنش و تشنج می شود در این اثر می گذارد یا در شهر دیگر مثلا یک کسی به او می گویند که تو چند نباش توی این شهر بعد که آن دو سه روز می رود بیرون اینها برمی دارند این ور و آن ور نامه نویسی می کنند که فلان کس دستگیر کردند شکنجه دادند چه کردند چه کردند یکی یکی شکنجه ها را می گویند و امثال اینها آن دستگاه مربوط متهم به دستگیری و شکنجه می شود تعجب می کند که همچنین چیزی نداشتن می روند بالاخره به هر جوری باشد طرف پیدا بکنند آن شخصی را که اینها مدعی اند شکنجه شده پیدایش می کنند می آورندش سئوال و جوابش می کنند اول همان حرف ها را تکرار می کنند بعد که یک مقداری بیشتر باهاش حرف می زنند می گوید بابا به من گفتن اینجوری برو دو سه روز از شهر بیرون بعد ما از این غیبت تو را استفاده می کنیم و نامه نویسی هم کردند به جاهای مختلف خوب این کارها صورت می گیرد آیا این کار درست است این کارهایی را کسانی می کنند آدمهای خام کم تجربه بی مطالعه برای رسیدن به مقاصد سیاسی اگر از بالاترها اینها نسبت به اینجور کارها احساس بکنند که تنفر دارند منزجر هستند مایل نیستند این کار کار درستی نیست اینها این کار نمی کنند بالاترها هم قاعدتا راضی نیستند ولی یک وضعی بوجود می آید که اینها اینجور سوء استفاده می کنند عرض آخرم که معذرت می خواهم باز به ملاحظه وقت یک قدری طول کشید این که ما مقدسات و حرمتها را باید حفظ بکنیم اگر توی نظام اسلامی و انقلاب اسلامی حرمتها حفظ نشود هیچی باقی نمی ماند حرمت خدا باید حفظ بشود حرمت پیغمبر باید حفظ بشود حرمت ائمه باید حفظ بشود حرمت امام بزرگوار باید حفظ بشود حرمت مقام ولایت باید حفظ بشود پایه و اساس و محور از اول انقلاب تا به حال اینها بوده حالا مقام عصمت که از اول اسلام برای همه عالم محترمند و یک نفر که آمد یک جسارتی به مقام مقدس پیامبر عزیز کرد امام بزرگوار اینجور برخورد کرد که توی دنیا صدا کرد و همه فهمیدند که اسلام مواضع قدرتمندی دارند که با دشمنان اینجور می تواند برخورد بکنند و جان آن برای همیشه در خطر انداختند حرمت امام باید حفظ بشود همه مان مدیون امامیم انقلاب مدیون امام است اسلام ناب مدیون امام است یک وقت آدم می بیند یک عده ای گستاخی به جایی می رسانند که نسبت به حضرت امام حرفهایی می زنند مصاحبه هایی می کنند من نمی دانم این مصاحبه ها می خواهد چه کار بکند مگر مصاحبه های با رادیو آزادی و امثال اینها به نفع تمام می شود اینها که دشمن ما هستند اینها که در حوزه ایران و اطراف ایران صدایشان می رسد به جاهای دیگر نمی رسد هی مصاحبه با اینها کردند و حرفهایی زدند بعضی وقتها نسبت به امام تعرض کردند آن هم از طرف کسانی که باید همیشه شرمنده باشند و سر به زیر باشند و بدهکار باشند در برخوردشان با امام حالا آدم باید اینجوری ببینید و بعد خدا خیر بده بعضی از دوستان که غیرت انقلابیشان ایجاب کرد که دفاع بکنند و جواب بدهند بهرحال غرض این است که حرمتها را باید حفظ کرد مقدسات را باید حفظ کرد و ما اگر این حرمتها را حفظ نکنیم اجمالا حرمت همه چیز شکسته می شود. خدایا به حق محمد و آل محمد دلهای ما را با خودت آشنا فرما. مرضای مسلمین شفا کرم فرما. خدایا وحدت مسلمین را محکم فرما. فرج حضرت ولی عصر ارواحنا فداه نزدیک فرما. ما را از یارانش مقرر فرما. به حق آل محمد مقام معظم رهبری را تا ظهور آن حضرت مستدام بدار. بسم الله الرحمن الرحیم قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر