نماز جمعه تهران به امامت آیت الله جنتی۱۳ / ۷ / ۱۳۸۰

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله الذی خلق فرزق و الهم فانطق و ابتدع فشرع و علا فارتفع و قدر فاحسن و صور فاتقن و احتج فابلغ و انعم فاصبغ و اعطی فاجزل و منح فافضل و الصلاه والسلام علی رسوله خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمه للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله الذی خلق فرزق و الهم فانطق و ابتدع فشرع و علا فارتفع و قدر فاحسن و صور فاتقن و احتج فابلغ و انعم فاصبغ و اعطی فاجزل و منح فافضل و الصلاه والسلام علی رسوله خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمه للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین.

اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا.
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله شما عزیزان را و خودم را به تقوای الهی پاسداری از حرمت احکام خداوند متعال فراموش نکردن خدا و فراموش نکردن عالم بعد از مرگ و جزای اعمال توصیه می کنم صحبت خطبه های اول من به دنبال بحث از عدالت الهی راجع به عذابها و کیفرهایی بود که در اثر اعمال انسان به گنهکاران می رسد آیات مکرر قرآن نشان می دهد که بشر اگر مطیع فرمان خدا باشد اگر تقوای الهی داشته باشد از عذابهای خدا در امان است یعنی خدا او را نه در دنیا عذاب می کند و نه در آخرت و قهرا یک زندگی پاک و پاکیزه و آرامی در دنیا خواهد داشت و به سعادت ابدی هم نائل خواهد شد.
بنابراین آنچه از عذاب بر بشر نازل می شود به هر شکل و به هر صورتی نتیجه ی اعمال خود انسان است و یعفو عن کثیر در عین این که خدواند متعال بسیاری از گناهان را عفو می کند و می بخشد و اگر بنا بود که بشر را به همه ی گناهانش مواخذه بکند همینطوری که در قرآن می فرماید ماترک علی ظهرها من دابه جانبانده ای در روی زمین نمی ماند.
یعنی همه باید تلف می شدند چون گناه گسترده در میان همه جوامع هست وقتی ما می بینیم حضرت آدم سلام الله علیه اولین مخلوق انسانی با آن توصیه هایی که به او شد که نزدیک این درخت نرو از این درخت نخور و گوشزد شد که شیطان فریبت ندهد در عین حال مرتکب خطا شد و از آن شجره ی منهیه خورد و عاقبت از آن بهشت بیرون رانده شد.
وقتی که آغاز خلقت با این وضعیت شروع می شد ادامه کار هم معلوم است دیگر بعد آن فرزند حضرت آدم هم برادرش را می کشد و گناه اجمالا کم و پیش دامن همه را می گیرد خداوند هم از انسان نمی خواهد که معصوم از گناه باشد و هیچ گناهی نکند چون بالاخره زندگی در این دنیا آمیخته با مسائلی است که انسانها را به گناه می کشد منتهی آن که خداوند از انسان خواسته این است که سعی کند خدا را فراموش نکند گناه نکند و اگر گناهی کرد ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون وقتی که اشتباهی کردند زود توبه کنند استغفار کنند مواظب باشند تکرار نشود و دوباره دفعه سوم و چهارم مرتکب نشود مرتب در این حالت باشند هرچه می خورد زمین زود دوباره بلند شود نخوابد روی زمین ماه مبارک رجب است ماه بسیار شریف است بسیار عزیز است و خوش به حال آن کسانی که از همه ی برکات این ماه استفاده می کنند و خداوند هم از ایشان قبول می کند و خوش به حال آن کسانی که روزه گرفتند و می گیرند و خدا قبول می کند و خوش به حال آن کسانی که اعتکاف کردند و این سنت فراموش شده ی پیامبر عزیز اسلام را عمل کردند و مخصوصا جوانهای عزیزی که پسر و دختر در این اعتکافها شرکت کردند و دلهای خودشان را پاک و پاکیزه کردند که بسیار جای تقدیر و تشکر است.
در این ماه و ماههای شعبان و ماه مبارک رمضان باید بیشتر توجهمان به رحمت خدا باشد من هم دلم می خواهد که این خطبه را و خطبه ی آینده ی را خطبه ی اول نوبت بعد را اختصا بدهم به رحمت الهی که اصلا بنا بر رحمت قرار بر عذاب نیست قرار بر مواخذه و گرفتار کردن انسانها نیست قرار اصلی رحمت خداست از اول درب رحمت به روی انسان باز می شود و این انسان است که درب غضب را به روی خودش باز می کند و به این نکته ها باید توجه داشت که آدم امیدش به رحمت خدا زیاد باشد ((سبقت رحمته غضبه)) رحمت خدا بر غضبش سبقت دارد.
یعنی اول رحمت اول رحمت و اگر خودت این رحمت را به روی خودت نبندید همیشه مشمول رحمتید عذابی در آن کار نخواهد بود شما می بینید در قضیه حضرت آدم سلام الله علیه به اش گفته می شود این بهشت حالا هرچه بوده آن جنت باغ وبستان هرچه بوده آن بهشت هرچه بوده که ما نمی دانیم این بهشت ان لک ان لاتجوع فیها و لا تعری و انک لا تظما فیها و لا تضحی اگر در این بهشت باشید گرسنگی ندارید شکمت سیر است می ماند گرفتار شکم و گرسنگی نمی شوید گرفتار تشنگی نمی شوید گرفتار برهنگی نمی شوید یعنی یک زندگی تامینی دارید خیالت راحت باشد دیگر زندگیت هم از نظر خوراک هم از نظر پوشاک تامین است خوب این رحمت این مرکزی برای آسایش و قهرا اگر حالا هر کاری آزادی هم داشته عمل بکند.
پس رحمت آمد وگوش زد هم شد که این رحمت برای تو ماندنی است مگر این که خودت خودت را از این رحمت محروم کنید و این کار شد و خودش خودش را محروم کرد و از آنجا بیرون شد این حالت برای همیشه تا قیامت هست برای همه انسانها درب رحمت و درب بهشت باز است و خدواند بر انسان مهربان است بر انسان یعنی هر موجود انسانی البته رحمت خدا وسعت کل شی رحمت خدا همه چیز را فرا گرفته یعنی هیچ چیزی نیست که رحمت خدا شاملش نباشد چه انسان چه حیوان چه موجودات زنده چه غیر زنده بالاخره رحمت گسترده است اللهم انی اسئلک برحمتک التی وسعت کل شی هم آیات قرآن دارد هم همین دعاها دارد.
رحمت خدا فراگیر است هیچ چیزی از حیطه ی و پوشش رحمت خدا خارج نیست بر انسان هم رووف و رحیم است رافت و شفقت و مهربانی دارد به انسان و از این جهت نعمتهای خودش را بر انسان می بارد نعمتهایی که خودش می فرماید هیچ کس نمی تواند بشمرد و حساب کند از آسمان و زمین بر انسان می بارد بر همه ی انسانها هم می بارد بارانی میآید خورشیدی می تابد ماه درخشانی می کند زمین گیاه می دهد و همینطور پس رافت و رحمت شامل همه هست و اصل بر رحمت است ((کتب ربکم علی نفسه الرحمه)) خدا بر خودش رحمت را فرض کرده ثبت کرده نوشته که به عهده گرفته که همه را مشمول رحمت خودش قرار بدهد این رحمت واسعه فقط باید انسان بتواند از این رحمت بهره برداری بکند یعنی از این باران از این خورشید و حرارت خورشید و نور خورشید از این خاک حاصلخیز از این استعدادهایی که در این دنیا هست از این استعدادهایی که در وجود خودش هست که اینها هم رحمتی است خدا به انسان داده از اینها بهره برداری بکند هرچه بیشتر بتواند بهره برداری بکند بنفعش هرچه کمتر بهره برداری کند خودش ضرر کرده پس این ماییم که باید لیاقت خودمان را در استفاده ی از رحمت الهی و نعمتهای بی پایان خداوندی بروز بدهیم هم نسبت به مسائل دنیا هم نسبت به مسائل آخرت.
رحمت الهی دو بعد دارد یک بعد مادی دارد همینها که گفتیم و می بینیم و خبر داریم یک گوشه هایش و یک مختصرش را یک جزئیش را و یک بعد معنوی دارد یعنی فرستادن پیغمبر یک رحمت معنوی است نازل کردن قرآن و کتب آسمانی یک رحمت معنوی است روزها ساعتها شبها ماهها و هفته هایی را اختصا دادن به آمرزش ماه رجب میآید ماه شعبان میآید ماه رمضان سه ماه در سال درب رحمت باز است این رحمت معنوی است شب جمعه رحمت معنوی است روز جمعه رحمت معنوی است و امثال اینها الی ماشاالله این رحمتها هست رایگان هم در اختیار انسانها گذاشته شده حالا گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست و دستور هم داده که از این رحمتهای من استفاده بکنید رحمت را داده و دستور داده که خودت را محروم نکن خودت را بدبخت نکن همه ی امکانات هم فراهم کرده برای هر کسی که بخواهد از این رحمتها استفاده بکند که بعضی از این رحمتها سواستفاده می کنند به ضرر خودشان به ضرر دیگران استفاده می کنند.
این هم دیگر تابع اختیار خود انسان است بعضیها حکم استفاده می کنند هم به نفع خودشان هم به نفع دیگران بنابراین این ماییم و این ماه مبارک رجب و این ماه شعبان و این ماه مبارک رمضان من به شما عرض می کنم ای برادر و ای خواهر اگر خدای نکرده ما با این گناهانی که داریم زیر خاک برویم وای به روزگارمان دیگر خدا می داند چه به سر انسان میآید در آیات قرآن چیزهایی فرموده که تا آدم نرود به آنجا نه نعمت آخرت را می توانیم درست درک می کنیم در دنیا و نه عذاب آخرت را قابل درک نیست ولی یک شمایی که نشان داده علی علیه السلام می فرماید یک چیزی است که آسمان و زمین طاقت تحملش را ندارند یک بنده ی ضعیف پژمرده ی انسانی چه طاقتی است چه تحملی دارد خوب این گناهان را باید چه کارش کرد باید همینطور بی اعتنایی بکنیم بگذاریم باشد تا یک وقتی چشمانمان باز می کنیم می بینیم مهلت تمام شد و یک نفس اجازه نمی دهند بکشیم این بدترین عاقبت است و یا این که بالاخره به یک طوری این گناهان را به عفو الهی برسانیم خدا هم درب را باز کرده می گوید بیا من میآمرزم.
این هم یکی از نعمتها و رحمتهای باطنی الهی است که وعده ی آمرزش می دهد وهی دعوت می کند که بیا که بیامرزمت خطا کردید بد کردید ظلم کردید به خودت ظلم کردید به مردم ظلم کردید بیا می بخشی از مردم برو حلالیت بطلب من هم تو را می بخشم اینطور درب رحمت را باز کرده بعد هم سه ماه در سال را مخصو این کار را گذاشته و این اعمالی که باز این هم رحمت معنوی الهی است دستور روزه داده دستور دعا داده دستور نماز داده دستور قرآن داده این اعمال ام داود را به یادگار گذاشته برای آن کسانی که موفق می شوند بخوانند خوب اینها هم دعوت کرده ما چقدر باید بدبخت باشیم چقدر باید پا به بخت خودمان می زنیم که این همه رحمت بی پایان الهی را ما ازش استفاده نکنیم و این گناهان بماند و بماند متراکم بشود تا به یک جایی برسد که جز با عذاب قابل پاک کردن نباشد پناه به خدا.

خدایا به حق همه ی کسانی که در این ماهها عبادت کردند و تو قبولشان کردید توفیق عبادت به ما بده و قبول بفرما.
خدایا ما را از رحمتهای مادی و معنوی خودت محروم نفرما. خدایا همه ی کسانی که در این ایام به عبادت پرداختند به درگاه تو آمدند دست نیاز به درگاه بی نیاز تو بلند کردند خدایا حواتج همه شان را روا کن.
خدایا توفیق بهره برداری از این تتمه ی ماه مبارک رجب و ماه شعبان و ماه رمضان و مادام العمر هر رحمتی دارید توفیق بهره برداریش به ما کرم بفرما.

بسم الله الرحمن الرحیم
قل هو الله احد
الله الصمد
لم یلد و لم یولد
و لم یکن له کفوا احد.


خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الحمد لله الواحد الاحد الفرد الصمد الذی لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد و الصلاه والسلام علی البشیر النذیر السراج المنیر ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین.

اللهم صل علی مولانا امیرالمومنین و فاطمه الزهرا سیده نسا العالمین و الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الحجه القائم المهدی صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین.

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله مجددا شما عزیزان نمازگزار جمعه را به تقوی و خودم را توصیه می کنم و از خدا می خواهیم که ما را از متقین و از شیعیان امام المتقین علی علیه السلام قرار بده.
میلاد حضرت علی علیه السلام به همه ی شما عزیزان و قبل از همه به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری و همه ی امت اسلامی تبریک عرض می کنم خداوند انشاالله خیر و برکتش را به برکت این مولود عزیز بر همه ی ما نازل فرماید.
رحلت بانوی کربلا قهرمان کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها را که به نقلی با اختلاف فراوانی که درباره ی تاریخ رحلت ایشان هست به نقلی در 15 رجب اتفاق افتاده تسلیت عرض می کنم البته زینب سلام الله علیها یک زندگی استثنائی فوق العاده ای داشت متاسفم از این که فرصتی نیست برای این که عرض ادب بیشتری به پیشگاه حضرت علی علیه السلام امیرالمومنین و حضرت زینب کبری سلام الله علیها بکنیم و خوب این ایام به هر حال هر کسی در حد خودش انجام وظیفه کرده ولی واقعا خیلی آدم دلش بر حضرت زینب سلام الله علیها می سوزد که از اول زندگیش با غم و غصه شروع شد و با غم و غصه پایان یافت.
یک دوره زندگی اینطوری هنوز در آغاز زندگی و تازه چشم به دنیا گشوده بود که مصیبت جدش رسول الله را دید بعداش مصیبت مادرش فاطمه ی زهرا و درد یتیمی و بی مادری را تحمل کرد بعداش برادرش حضرت امام مجتبی با آن وضعیت شهید شد بعداش حادثه ی کربلا پیش آمد اجمالا وضعیت بسیار ناجوری بود دیگر خیلی است شهادت پدرش سر جای خودش دیگر که آن دوران زندگی پدر که واقعا دوران عجیب و غریب بود.
اجمالا از زنهایی است که الگوی صبر و مقاومت بود و آن یکی از چیزهایی است که بسیار در زندگی نیاز به اش داریم همان صبر است هم صبر در مقابل معصیت آدم خودش را نگه بدارد معصیت نکند در دام است شیطان نیفتد هم بر صبر عبادت هم صبر بر مصیبت و این بانو الگو بود برای صابرین و صابرات.
مناسبتهای این ایام یکی دیداری بود که شورای محترم نگهبان با مقام معظم رهبری داشتند به مناسبت تشکیل دوره ی جدید این شوری و اعضای جدید خدمت ایشان بنا بود مشرف بشوند و همچنین سالگرد شوری بود دیداری داشتیم و تشرف پیدا کردند اعضا خدمت ایشان و یک گذارشی داده شد از کار یک ساله ی شوری در ساختار تشکیلاتی و اداری شورای که واقعا امسال دوستانمان خیلی کار کردند خیلی زحمت کشیدند و بسیاری از کمبودهایی که سالهای سال این شوری داشت.
این کمبودها را برطرف کردند تشکیلات اداری را منظمش کردند در تصفیه ی انتخابات نیروهای انتخابات خود شوری انتخاب کردند گزینه کردند و سه انتخابات را یک جا برگزار کردند نیروهای آزموده آزمایش داده آموزش داده اینها را سر صندوقها را گذاشتند در هیئتهای نظارت شهرستانها و استانها و بخشها گذاشتند آموزشهای بسیار خوبی به اینها دادند با فیلم آموزش دادند با دفترچه آموزش دادند دفترچه حضوری برایشان گذاشتند و مجموعه ی مشورتی فقهی تاسیس شد به فرمان خود مقام معظم رهبری در قم که عده ی از فقها کمک می کنند به مسائل فقهی به شوری مجمع مشورت حقوقی گذاشته شد که حقوقدانان با استفاده از اساتید دانشگاه از مسائل حقوقی مشورت می کنند.
و همینطور راه ارتباط شوری با مردم باز شد از طریق تلفن از طرف مختلف و اجمالا موفقیتهای بسیار خوبی نصیب شد در این مدت و ما خدا را شکر می کنیم و امیدواریم که همه ی دوستانمان که در این راه زحمت کشیدند خدا اجرشان بدهد مقام معظم رهبری هم تقدیر کردند قدردانی کردند و زحمات را فرمودند خیلی کار شده در این یک ساله.
بعد هم به ما توصیه ای کردند که شما هر چه می توانید مطالبتان مستدلتر منطقیتر منقحتر بیان کنید به طوری که بشود عرضه کرد که در دستور سابقشان هم بوده و این مذاکرات شورای نگهبان به صورت کتاب دربیاید و به مجامع فقهی و علمی عرض بشود نظرات آنها دیده بشود و داده بشود و اجمالا توصیه کردند که عمق کار و وضعیت شکل و قالب و محتوای کار را بهترش بکنیم که انشاالله امیدواریم این کار بشود.
و بعد هم جمله ای فرمودند جمله ی قابل توجهی بود که هویت نظام جمهوری اسلامی وجود و عدمش وابسته به شورای نگهبان است یعنی وجود شوری نگهبان یعنی وجود نظام جمهوری اسلامی عدم شورای نگهبان یعنی عدم نظام جمهوری اسلامی این جمله تعبیر بسیار بالایی بود که ایشان کردند و این یک حقیقتی بود که بیان کردند.
چون در همین جمهوری اسلامی دو چیز اگر این دو چیز باشد جمهوری اسلامی برقرار است اگر نباشد برقرار نیست یکی اولش مسئله ی اسلام است که اسلام باید باشد بر اساس اسلام این نظام بر پا شده و برای حفظ اسلام و برای دفاع از اسلام این نظام برقرار شده و یکی هم مسئله ی قانون اساسی است که برای میثاق ملی است و قراردادی است که مردم به او رای دادند و مردم پذیرفتند.
اگر این دو چیز بماند نظام جمهوری اسلام معنی دارد و اگر احیانا هر کدامش لطمه بخورد یا اسلام لطمه بخورد یا قانون اساسی لطمه بخورد یا ارکان نظام لطمه بخورد دیگر نظامی باقی نیست ولو اسمی باشد شورای نگهبان حافظ این دو قسمت است هم نگهبان از اسلام می کند نگهبانی از اسلام می کند هم نگهبانی از قانون اساسی می کند پس اگر این نباشد یعنی اسلام از نظر رسمی و قانونی نگهبان ندارد قانون اساسی هم نگهبان ندارد قهرا تبدیل وجودش به عدم می شود ما از ایشان تشکر می کنیم و بعد هم ایشان سفارش کردند که مقامات و مسئولین باید قدردانی بکنند و نظرات و آرا شورای نگهبان را مراعات بکنند و عمل بکنند.
مسئله ی دیگرمان مسئله ی روز بین المللی است مسئله آمریکا و حادثه ی که در 20 شهریور اتفاق افتاد و دنباله هایی که داشت در این قضیه حرف خیلی زیاد است در فرصت کوتاهی که من معمولا رعایت وقت می کنم یک حد مختصری را عرض کنم در درجه ی اول حادثه واقعا حادثه ی عجیب غریبی بود که در طول تاریخ نظیر نداشت از نظر اهمیت از نظر ظرافت و دقت یک کاری که در خود آمریکا مقدماتش فراهم بشود.
قطعا در خود آمریکا مقدمات فراهم شده آن کسانی که طراحش بودند آن کسانی که مجری بودند تمام فوت و فنها را بلد بودند وارد بودند چه طوری هواپیما حرکت کند به کجا بزند چه طوری منفجر بشود و کجاها چه نقطه هایی را بزنند و چقدر کار کردند که با این همه ادعاهایی که دولت آمریکا دارد راجع به این که مسلط به همه ی مسائل آمریکا و جهان و دیگر هیچ چیزی از نظرش مخفی نمی ماند سالها اینها کار کردند اینها نتوانستند بفهمند که یک عده ای را دارند یک همچین طرحی را می دیدند.
اجمالا مسئله بسیار مهم بود و بعد هم اتفاقی که افتاد طوری بود که وحشت عجیب و غریبی بر آمریکا و بر اروپا و بر خیلی جاهای دیگر مستولی کرد این یک اتفاق جزئی و کوچکی یک ترور عادی نبود یعنی طوری شد که اینها شب خوابشان نبرد همه ی دستگاهیشان بهم ریخت هواپیمائیشان بهم ریخت شرکتهای اقتصادیشان فعالیتهای اقتصادیشان بهم ریخت نقل و انتقالات و ترابریشان بهم ریخت اصلا همه چیز بهم ریخت یک طوری وحشت کردند که اصلا گیج شده بودند چه کار بکنند با بعضی کارهایی که کردند بعضی حرفهایی که زدند ناشی از همین حالت وحشت زدگی و رعبی بود که شوکه شده بودند یک دفعه یک کسی که ادعای رهبری دارد و می خواهد کدخدای روی زمین باشد.
مسئله ی جنگ صلیبی را مطرح می کند بعد خودش می فهمد چه اشتباه بزرگی کرده و این طرف دارد تلاش می کند برای این که جبران بکند این اشتباهش را این ناشی از این که شوکه شده بود که نمی توانست بفهمد چه بگوید تصمیم گیریها حرفهایی که برای آینده می زنند چنین می کنیم چنان می کنیم بسیاری از اینها هست که ناشی از یک حالت عصبانیت عجیب است بهرحال آثار بسیار شدید گذاشت و آثارش هم تا کی می ماند خدا می داند.
الان در آنجا شرکتهای هواپیمایی اینطوری که نقل می کنند روزی 300 میلیون دلار دارند ضرر می دهند وقتی آن شرکتها اینطور به خسران می افتد اثرش در خیلی جاها گذاشته می شود شرکتهای بیمه حتی در اروپا در خطر ورشکست دارند شوخی نداریم کسی دیگر کجا می تواند این خسارتها را جبران بکند کدام شرکت بیمه بتواند این خسارت را جبران بکند و بعد یک وحشتی عارض شده که دیگر هر جا یک جرقه ی زده می شود اینها دست پاچه می شوند.
خبری که نقل کردند اینها که من می گویم بسیارش از رسانه های خود آنها نقل می کنند برای من که مثلا یک اتفاق جزئی افتاده یک کسی در اتوبوسی بلند شده حالا به چه منظور معلوم نیست چاقو دست گرفته و رفته طرف راننده و کشیده جلو راننده و درگیری و اتوبوس چب شده و 10 یا 11 یا 12 نفر کشته شدند این که به من گفتند از قول خود آنها گفتند, گفتند دستور دادند تمام اتوبوسها در سراسر مملکت متوقف بشود شاید این یک حرکت تروریستی باشد و به جاهای دیگر هم سرایت می کند ببینید چه کرده وحشت چه کار دارد می کند فشار آوردند برای خرید سلاح سلاح سنگین مردم حالا کلت که خیلی آزاد بوده و بچه ها می گرفتند و آدم می کشتند و معلم می کشتند و همکلاس می کشتند این که هیچ حالا فشار آوردند برای خرید سلاحهای سنگین مردم احساس خطر می کنند کسی نباید آنها را بکشد برای حفظ جانشان آنوقت می بینید آدمهای عادی معمولی اسلحه سنگین در دست داشته باشند چه خبری خواهد شد در آینده هر کسی با کسی دعوایش بشود با یک جمعی دعوایش می شود یا احساس خطر دورادور می کند که یکی از سایه بترسد اسلحه می کشد.
مسئله ی رکود اقتصادی خطر رکود اقتصادی آنجا هست ریسک سرمایه گذاری خیلی بالا رفت دیگر کسی جرعت سرمایه گذاری نمی کند خطر فرار سرمایه ها از آمریکا هست ببینید چه کرد چه شد و هم اینجا این نکته کاملا آدم حس می کند که از درون پوسیده دستگاه از درون اینها تا مادامی که پول دارند و زور دارند و تبلیغات دارند و کارهای امنیتی و اطلاعاتی خودشان را می کنند خیال می کنند یک قدرتی هستند.
یک همچین اتفاق نشان می دهد که از داخل پوسیدگی دارد شما ببینید در ایران اول جنگ حمله شد به ایران , فرودگاه تهران زده شد, فرودگاه دیگر زده شد از هوا از زمین از دریا به ایران حمله شد آن هم ایرانی که یک حکومت تازه تبلور یافته داشت ولی یک جمله امام فرمودند که یک دیوانه آمده یک سنگی انداخته و رفته حالا جوابش می دهیم آرامش بر دلها سلطه پیدا کرد هیچ چیزی از این قبیل در این مملکت ما ندیدیم که این وحشتها دامن گیر مردم بشود.
با این که همه جانبه حمله شد به مملکت نیروهای مسلح ما هم آمادگی برای دفاع نداشتند مرزهای ما باز بود پاسگاهای ما تاب مقاومت اصلا نداشتند وضع ارتشمان آنطور بود وضع سپاهمان تازه بوجود آمده بود آمادگی نداشت ولی مملکت بر اثر رهبری معنوی امام آرامش پیدا کرد و 8 سال هم جنگیدند همچین اتفاقاتی نیافتاد ولی آنجا با یک حرکت تروریستی آنطور اوضاع متلاشی می شود و از آمریکا به اروپا سرایت می کند و از اروپا به بعضی کشورهای دیگر سرایت می کند بهرحال این یک نکته ایست که خلا معنویت و خلا رهبر معنوی کاملا محسوس می شود باید روی این فکر بکنند مشکل اینها این است مشکل آمریکا و مشکل اروپا و کشورهای غربی و کشورهای که جنبه ی معنوی و الهی ندارند خلا معنویت است منتهایش اینها در یک وقتهای عادی معلوم نمی شود.
یک اتفاقهای اینطوری که می افتد خودش را نشان می دهد خوب این که این جهت, جهت دیگر عکس العملهای اینها که اشاره کردم یا همین جمله ای که این گفت که هر کی با ما نیست بر ماست اصلا تعجب می کند آدم که کسی که ادعای کت خدایی دارد اینطور حرف بزند واقعا معنیش چیست ؟ با ما باشد یعنی دست بلند بکند تسلیم مطلق هر حرف ما داریم عمل بکند این با ما, با ما نباشد یعنی تسلیم ما نباشد این دشمن شناخته می شود دشمن که شناخته شد یعنی آماده باشد برای سرکوب, ببینید این حرف واقعا منطقی است این حرفی است که می توانند عقلای عالم قبول بکنند حقوقدانهای عالم و کسانی که منطقی دارند در عالم می توانند یک همچین حرفی را قبول بکنند.
مقام معظم رهبری فرمودند که نه ما نه با تروریست موافقیم و تروریست محکوم می کنیم با آنها نیستیم و با شما هم نیستیم واین قضیه اجمالا این حرفها را زدند و بعد هم لشکرکشی و تهدیدهای عجیب غریب که یک جنگی شروع می کنیم که مقطعی نیست و یک روز و دو روز و یک ماه و دو ماه نیست و یک سال و دو سال نیست و مثل این که می خواهند برای سالهای سال یک میدان جنگی درست کنند در دنیا حالا این هم واقعا حرف درستی است یعنی می شود همچین چیزی مردم دنیا این تحلیلهای کشتن بی گناهان را قبول می کنند! این همه دارند در دنیا تظاهرات می کنند بر ضد آمریکا من نمی فهمند آخر اینها چقدر می خواهند منفوریت را داشته باشند چقدر می خواهند مردم از اینها متنفر بشوند کی قبول می کند این حرف را بعد بیایند به جنگ که حالا یک دفعه یک کشوری مثلا یک قدرتی دارد مثل مثلا شوروی سابق اینطور اشتلو بکنند و در مقابلش سروصدا و غوغا راه بیاندازند که می خواهیم بیاییم جنگ کنیم و چنین کنیم و چنان کنیم.
خوب یک کسی می گوید که این حرفی بالاخره در مقابل آن قدرت باید قدرت میدان داد ولی به جنگ افغانستان آن هم به اتهام این که یک کسی آنجا در این قضیه دست داشته و نتوانستند همه ثابت کنند و فرض کنید این جمعیت القاعده برای این بیایند یک مملکتی را که سالهای سال گرسنه اند گرسنه ترین مردمند فقیرترین مردمند این همه آواره دارند سالهای سال با روسها می جنگیدند بعد آمدند جنگهای داخلی همه نیروها و استعدادهای آنها را از بین برده چیزی هم ندارند نه پول دارند نه مال دارند نه امکانات دارند فقط یک جانی دارند که اشتباه کردند خودشان به خودشان هی جنگیدند و آن آتش خودشان افروختن و خودشان هم دراش سوختن حالا بیایند به جنگ اینها و برای اینها اینقدر لشکرکشی بکنند هر کشوری هر جایی بیاید راه بدهد به ما امکانات بدهد فرودگاه به ما بدهد و نمی دانم هر کس کمک به ما کند هر چه خواستیم بدهد و بعضی کشورهای ضعیف و بی عرضه هم فوری جلو جلو اعلام کردند که بله بفرمایید در باز است هر چه می خواهید بیایید و هر کاری می خواهید بکنید مخصوصا بعضی کشورهایی که خودشان به این طالبان قبلا کمک می کردند اسلحه می دادند نیرو می دادند با دشمنان اینها می جنگیدند حالا خودشان دروازه باز کردند که بیایید می خواهید اینها را بکشید بیایید بکشید مسئله بی گناهاست.
بله مجرم را پیدا بکنند مجرم را باید مجازات کرد ما هم تروریست را محکوم می کنیم ما از همه بیشتر از تروریستها ضرر دیده ایم عزیزترین نیروهای ما در همه جا فدای و قربانی این حرکتهای تروریستی شدند کی است که نداند ما سالهاست داریم داد می زدیم از دست تروریست و از همه بیشتر مبارزه با تروریستها ما کردیم و شما بودید که وقتی ما یک عده جمعیت تروریستی برمی داشتیم اعدام می کردیم شما گفتید حقوق بشر نقض کردند شما ببینید چیه قضیه ما با تروریستها درگیر می شدیم دستگیر می کردند محاکمه می کردند اعدام می کردند آنها می گفتند که حقوق بشر نقض شده آنوقت حالا آنها آمدند مدعی مبارزه با تروریست شده اند آن هم به این وضعیت که خودمان تنها یعنی ما خودمان مدعی خودمان قاضی خودمان مجری یعنی هر کسی را خواستیم به عنوان تروریست تعقیب می کنیم چه شخ چه جمعیت چه کشور بعد هم هر حکم می خواستیم درباره اش صادر می کنیم بعد هم خودمان اجرا می کنیم.
این کارهایی است که دارند اینها الان دنبالش هستند کارهای معقولی نیست اینها خودشان هم من خیال می کنم یک خورده به هوش بیایند پشیمان بشوند از این حرفهایشان از این لشکرکشیهایشان تویش بمانند بالاخره یک روزی حالا می خواهند جواب مردمشان بدهند پس شما چه کار می کردید این همه ادعای امنیت می کردید ادعای اطلاعات می کردید می خواهند یک قدری وحشت مردم را پایین بیاورند پوشش بدهند وحشتشان و یک جوابی داده باشند یک قدرتنمایی بکنند که نه ما هنوز قدرت خودمان را داریم یک کارهایی دارند می کنند ولی تویش می ماند.
در آینده در این چیزها خواهند ماند و ما حرفمان این است که مکرر گفته شده مقامات بالای این مملکت و حتی مردم این مملکت این عقیده را دارند که تروریست در هر شکلی یعنی کشتن بی گناهان محکوم است از نظر انسانی و از نظر اسلامی و مبارزه ی با تروریست باید بشود حتما منتهای مبارزه باید بین المللی باشد که همه ی کشورها کمک بکنند همه باهم موافق باشند همه در این مبارزه سهم داشته باشند آنوقت می توانند با ایمان و با عقیده و با علاقه کار بکنند و الا اگر بنا شد فقط یک کشور دنیا بخواهد بایستد جلو و دیگران همه تسلیم و مطیع او باشند این کار به ثمر نمی رسد و بعد هم مسلم تروریستهای دیگری تولید می شود یک عده دیگری پیدا می شوند چون بالاخره تروریست معمولا نمی خواهم بگویم صد در صد در یک صد بالایی پیش از 90 درصد در اثر بی عدالتیهاست.
خوب وقتی بناشد یک عده در دنیا نگاه می کنند می بینند آن افغانی بیچاره ای که دست زن و بچه اش گرفته دارد آواره می شود نه خانه دارد نه زندگی دارد نه ملک دارد نه کار دارد نه درآمد دارد در بیابانها گرسنگی می خورد این کشته می شود خودش کشته می شود زنش کشته می شود بچه اش کشته می شود بالاخره این احساسات انسانی است مردم را تحریک می کند من دیگر بیشتر از این مزاحمتان نشوم اجمالا شرایط سنگینی است و ما امیدواریم که خداوند ما به خداوند عقیده مندیم ما می دانیم کارها بالاخره یک دستهای غیبی در همه جا در کار است مدبر امور خداست خداوند سرنوشت این بشر را تغییر می کند و تعیین می کند ما به درگاه خدا دست نیاز بلند می کنیم و عرض می کنیم که خدایا آتش فتنه را خاموش فرما.

خدایا آن کسانی که بی گناهان را می کشند در هر جا و در راسشان هم اسرائیل است که از همه بیشتر با قدرت با زور علانیه دارند آدم می کشند و بی گناه می کشند خدایا همه اشان سرکوب فرما.
خدیا حکومت حق و عدل حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را هر چه زودر برسان.
ما را از یاران و انصارش مقرر بفرما. خدایا گناهان ما را در این ماه شریف بیامرز. آبروی ما را در دنیا و آخرت نریز. مقام معظم رهبری را تا ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه مستدام بدار.
خیر و برکت را بر این امت نازل فرما.
وصل الله علی محمد و آل محمد

بسم الله الرحمن الرحیم
قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر