ماهان شبکه ایرانیان

نماز جمعه تهران به امامت آیت الله جنتی۲۲ / ۴ / ۱۳۸۰

الحمد لله رب العالمین فاطر السموات و الارضین و باعث الانبیا والمرسلین و الصلاه و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمه للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فی ...

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین فاطر السموات و الارضین و باعث الانبیا والمرسلین و الصلاه و السلام علی خاتم النبیین و شفیع المذنبین و رحمه للعالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین
اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فیها طویلا.
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله شما عزیزان نمازگزاران جمعه و خودم را توصیه می کنم به تقوی و رعایت حلال و حرام خدا رعایت چه موجب رضای خداست و پرهیز از هرچه موجب غضب و سخط خداوند متعال است و حفظ حرمت حق و پاسداری از حریم حق.
من قبل از ورود به خطبه لازم دانستم به حکم یک وظیفه از برادر و بسیار بزرگوار و عالم و فقیه قدرتمند و سخنگوی اسلام حضرت آیت الله مصباح تشکر کنم بیانات ایشان واقعا بیاناتی است که به درد امروز جامعه می خورد و عالم حقیقی آن کسی است که درد روح جامعه را بشناسد و به درمان او به پردازد مانند طبیبی که بیمار را باید معاینه کند تشخیص کند مرضش را و بعد هم درمان و معالجه کند و ایشان مصداق همین طبیب دوا به حقا خداوند انشاالله عزتشان را زیاد کند و علاوه بر منطق گویا و متقن و مستدل و عقلانی ایشان خصلت دیگری ایشان قابل تقدیر است که از حرفهای نابات و هتکها و توهینها باکی ندارند و یک انسان مسلمان باید چنین باشد که اگر حق را تشخیص داد حق را بگوید ولو همه ی مردم بدون استثنا بگویند مرگ بر ما مرگ بر تو تا اینجا باید انسان متقن باشد تا مشرک نباشد والا اگر تابع خوشایند و اینها باشد مشرک است رضای بندگان را بر رضای خدا ترجیح بدهد از غضب بندگان می ترسد و از غضب خدا نمی ترسد.
اما بحث خطبه ی اول همینطور که مستحضرید من در مقام این هستم که هم خودمان بفهمیم و باورمان بیاید و در عملمان اثر بگذارد که اگر گناهان شخصی و اجتماعیمان یک پیامد و یک مکافات سریعی نداشت مغرور نشویم و خیال نکنیم که گذشت و رفت و دیگر حالا کسی به ما نداشت الی الابد کاری کسی ندارد که این حالت وقتی پیدا می شود انسان جری می شود به گناه کردن گستاخ می شود مثل یک آدمی که غذا می خورد می گوید ضرر ندارد فعلا دوباره می خورد سه بار می خورد وقتی می بیند خوشمزه است هی می خورد می بیند ضرری هم نکرد خوب طبیعی است ولی بعضی وقتها انقدر ضررش یک ماه دیگر پیدا می شود دو ماه دیگر پیدا می شود حتی یک سال دیگر پیدا می شود درهر صورت این یک و دیگری این که بعضیها خیال می کنند می گویند کشورهای غیر مسلمان خوب آنها دارند زندگی می کنند راحت هم زندگی می کنند وضع رفاهیشان هم خوب است خوب چه کمبودی دارند اینها چه نیازی داریم ما به اسلام برای چی می خواهیم اسلام را یا عصر اسلامی را یا حکومت اسلامی را آنها که وضع دنیایشان مرتب است مرفه است عرض شود که پس بنابراین چه ما چه لزومی داریم برویم سراغ مسئله اسلامی است اینها توجه به همین نکات ندارند که باز اشاره کردم که من راجع به کشورهای اسلامی یک وقتی دیگر مفصلتر باز صحبت بکنم ولی در هر صورت اگر کسانی مرتکب گناه شدند مرتکب کفر شدند منکر خدا شدند و یک سال دو سال پنج سال ده سال کسی به اشان کاری نداشت این دلیل این نیست که نعوذبالله خدایی نیست دین لازم نیست هر کسی باید مطابق میل خودش عمل بکند احتیاجی به خدا و حکم خدا و امر و نهی الهی ندارد این استنتاج ضررهای بسیار سنگینی دارد به دنبال این قضیه بعضی از تنگها و عبرتهای تاریخی را گفتم خدمت شما عرض کنم یک مسئله اش که امروز می خواهم تقدیم بکنم دو صحنه را از تاریخ اسلام ما مرور کنیم یک صحنه, صحنه ایست که در سال دهم هجرت و پس از رحلت پیامبر اسلام بوجود آمد این صحنه خیلی صحنه ی عجیب و غریبی است خیلی هم رویش بحث شده خیلی هم رویش تحمیل شده خیلی هم جا دارد بحث بشود من در حد خطبه ی نماز جمعه اشاره می کنم.
یک جمله ای دارد علی علیه السلام در خطبه ی 26 نهج البلاغه یک گوشه از وضعیت خودش نقل می کند می گوید: فنظرت فاذا لیس لی معین الا اهل بیتی می گوید جلو و رو نگاه کردم دیدم یار و یاوری جز اهل بیت خودم ندارم فظننت بهم عن الموت من دریغم آمد که اینها را به کام مرگ بسپارم و کاری بکنم که اینها نابود بشوند و اقبلت علی این دومین مرتبه است که امیرالمومنین علیه السلام این تعبیر را در نهج البلاغه دارد و مثل این کسی که خار در چشمش باشد و می خواهد چشمش را هم بگذارد و با یک همچین حالتی مواجه شدم و شربت علی الشجی و مثل یک کسی که یک استخوانی در گلویش گیر کرده و می خواهد آب بخورد و این پایین نمی رود و باید فشار بیاورد به گلو پایین بدهد و این استخوان هم فرو برود در گلو یک همچنین حالتی پیدا کردم و صبرت علی الکظم و علی امر من طعم الحنظل صبر کردم بر این وضعیت و بر حالتی که از حنظل تلخ تلختر بود برای من این جمله ایست که علی علیه السلام از وضعیت خودش بیان می کند ابن ابی الحدید یک شارح خوب نهج البلاغه و معتزلی مذهب و عاشق علی علیه السلام در حد یک شیعه ی عاشق عشقش به علی علیه السلام در این حد بوده قطعا این در اینجا راجع به همین وضعیت علی علیه السلام که می گوید نگاه کردم من جز اهل بیتم چیزی برایم نمانده.
یک نامه ای را از معاویه نقل می کند به علی علیه السلام نوشته و این نامه مشهور است می گوید این نامه مشهور است یعنی این نامه یکی دوتا نگفتند این نامه را خیلیها نقل کردند که در این نامه معاویه همین وضعیت را به رخ علی علیه السلام می کشد که من می خوانم یک قسمتش را می گوید و اعهدک امسی تحمل قعیدک بیتک علی حمار و یدک فی یدی ابنیک الحسن و الحسین یوم بویع ابوبکر فلم تدع احدا من اهل بدر و السابقین الا دعوته الی نفسک می گوید من فراموش نکردم تو ای علی همسر خانگی خودت را برداشتی سوار بر حمار کردید و دست بچه هایت حسن و حسین گرفتید و رفتید در خانه ی مهاجر و انصار و مشیت الیهم بامراتک و اجلیت علیهم بابنیک و استنصرتهم و ازشان نصرت خواستید که بیاید مرا یاری کنید در این خانه بزن در آن خانه بزن این عده این جمع این چهار نفر یکی علی یکی دختر پیامبر یکی حسن یکی حسین حرکت کردید و با اینها رفتید و از مهاجر و انصار استنصار کردید که بیاید مرا یاری کنید به کمک من بیایید فلم یجبک الا اربع او خمسه جز چهار , پنج نفر تو را جواب ندادند این صحنه را علی علیه السلام در خطبه ی خودش اینطوری نقل می کند ابن ابی الحدید از نامه ی معاویه که به علی نوشته اینطوری نقل می کند این یک صحنه این تاریخ سال دهم یازدهم هجرت خوب صحنه صحنه ی عجیب و غریبی است خیلی هم قابل تحلیل است من از دوستان اهل علم و خودم تقاضا می کنم دقت کنند مخصوصا این کتاب بهج الصباغه را مال علامه شوشتری بخوانند نگاه بکنند و بینند که خوب راجع به این قضیه رسیده که چگونه شد چرا اینجوری شد و خلاصه اش این است که به هر کدام صحبت می کرد می گوید یاعلی کار از کار گذشته اگر جلوتر آمده بودید صحبت کرده بودید وقتش بود فرصت باقی ماند کار نشده بود ما کمکت می کردیم ولی حالا کار از کار گذشته این هم خلاصه جوابی بود که می دادند حالا دقت کنید ببینید چه اتفاقی افتاده این چهار نفر که هستند این چهار نفری هستند که اینها جانشین خدا هستند یعنی وقتی خدا می خواهد در میان جامعه حضور جسمانی و مردمی داشته باشد که امکان ندارد خدا خودش بیاید به صورت یک انسان و به صورت یک مجسمه قابل دید بیاید در بین مردم اینها را گذاشته جای خودش جانشین او یعنی هرچه اینها می گویند من می گویم اگر اینها راضیند من راضیم اگر اینها غضبناک شدند من غضبناکم امر اینها امر من است نهی اینها نهی من است جانشین خدا خوب اینها آمدند اینطوری دارند استنصار می کنند کمک می خواهند و علی به این حالت می افتاد که استخوان در گلو و خار در چشم و صبر می کند این بزرگترین گناهی بود که در تاریخ مرتکب شده بود یعنی اگر همه مشروب خور بودند و اگر همه نمازها ترک کرده بودند و اگر همه دست به قمار زده بودند و امثال اینها عظمت گناه به این حد نبود مخالفت ولی خدا تنها گذاشتن جانشین خدا مسئله ی زیربنایی اساسی است همه چیز از بین می برد خوب این اتفاق افتاد حالا این گناه به این بزرگی واقع شد چه شد نتیجه دنیاییش چه شد سال یازدهم دوازدهم سیزدهم چهاردهم آمد تاریخ ورق خورد یک دفعه آدم نگاه می کند می رود سال 63 هجرت یعنی قریب 52 سال بعد از آن قضیه نیم قرنی گذشت حالا قرار شد خدا انتقام بگیرد در تاریخ این سال 63 می بینید واقعه حره اتفاق افتاد حره نقطه ی نزدیک مدینه که این درگیری در آنجا اتفاق افتاد و شروع شد و خلاصه اش اینه که در آن زمان مردم مدینه گزارشهای دریافت کرده بودند و فهمیدند که یزید بن معاویه به عنوان جانشین پیغمبر و امیرالمومنین قمار می کند و مشروب می خورد و با زنان محرم خودش ازدواج می کند و از این کارهای فراوان خلاف شرعهای بین و روشن و تظاهر به فسق و اینها نتوانستند تحمل کنند آمدند عامل یزید را از مدینه بیرون کردند که اموی بود و خودشان یک نفر را جای او گذاشتند که قدرت مدینه او قبضه کرد و بعد به امویهایی که آنجا بودند که حدود 1000 نفر بودند تهدیدشان کردند اعلام کردند که شما باید مدینه را ترک کنید آنها رفتند خارج مدینه یک جایی مستقر شدند و خبر دادند به یزید که یک همچین چیزی اتفاق افتاده یزید دید لشکر ده دوازده هزار نفری را به سرکردگی مسرف بن عقبه که مسلم به عقبه بوده مسرف نامش گذاشتند فرستاد برای سرکوب مدینه این لشکر آمد مردم مدینه فهمیدند که لشکر یزید آمده حرکت کردند آمدند جلو خودشان لشکرکشی کردند عبدالله بن حنظله غسیل الملائکه به فرماندهی انتخاب کردند آمدند در مقابل اینها ایستادند جنگیدند ولی خیلی زود شکست خوردند و عقب نشینی کردند نتوانستند مقاومت کنند خوب لشکر تعقیبشان کرد.
اینها برای این که جانشان را حفظ بکنند گفتند برویم در حرم پیغمبر مسجد پیامبر آنجا پناهنده بشویم بلکه ما را نکشند آمدند در مسجد مدینه تا آنجایی که جا داشت ظرفیت داشت اینها ریختند آنجا و مسجد نبی پر شد حالا مدینه کجاست مدینه حرم پیامبر است مدینه آن جایی است که پیامبر فرمود من بین این دو کوهی را که آن طرف و این طرف مدینه هست اینجا حرم خودم قرار دادم مدینه جایی است که پیامبر فرمود اگر کسی در این مدینه آشوبی بکند یا آشوبگری را پناه بدهد لعنت خدا و ملائکه و همه ی مردم بر او باد مدینه باید امن باشد مثل مکه و اگر یک کسی آشوبی بکند و یا آشوبگری را جا بدهد روز قیامت هیچ چیزی را از او قبول نمی کند لایقبل الله منه آنجا دیگر کسی قبول نمی کند که آزادش کنند مدینه یک همچین جایی است حالا اینها آمدند مدینه اعلام کردند مال این مردم بر لشکر شام مباح است و حالا این هم اگر گفتند یا نگفتند عملا اینطور هم شد که ناموس هم مباح است آمدند ریختند در همین مسجد مدینه حالا غیر از این که مدینه حرم پیغمبر است که مسجد حوزه ی رسول الله است شروع کردند به کشتن و این ها را کشتند و خون جاری شد در این حرم پیامبر در خانه ی پیامبر در روزه ی رسول الله در این مسجدی که یک رکعت نمازش هزار رکعت است یا بیشتر شاید صد هزار رکعت, غرض این است که در این مسجد در مسجد خون جاری شد و شروع دادن به کشتن قریب 70 هزار نفر را کشتند حالا ببینید مدینه حرم رسول و شروع کردند اموال که غارت کردند اموال مباح کردند هرچه داشتند برداشتند بردند و بعد مسئله ی تجاوز ناموسی, سیوطی در تاریخ الخلفا سیوطی سنی است که علی القاعده یک حیاهایی را حفظ می کند در اینجا می گوید در این قضیه ی واقعه ی حره 1000 دختر مورد تجاوز قرار گرفتند و ازاله ی بکارت شدند و بعد هم اولادهایی که پیدا شدند ولد حرام حالا ببینید 53 سال گذشت این ورق آمد در مدینه این جواب آن بود این جواب آن بی اعتنایی به خدا و بی اعتنایی به علی و فاطمه زهرا و حسن و حسین والا چه دلیلی داشت که بالاخره ما معتقدیم که همه کارها به دست خداست لله الخلق و الامر آفرینش به دست خداست تقدیر باخداست یک همچین اتفاقی را بالاخره باذن الله این کارها می شود اگر خدا نخواهد که نمی شود چه طور می شود که خدا می خواهد و اجازه می دهد که یک همچین اتفاقاتی می افتد
خوب ما یک قدری رعایت کنیم و از عذاب خدا پرهیز بکنیم و مغرور نشویم به یک وضعیتی که زودگذر و رد می شود می رود و ببینیم که عذابی نازل نشد پس بنابراین طوری نمی شود.
خدایا به حق محمد و آل محمد ما را با وظائف خودمان آشنا بفرما.
خدایا دلهای ما را بیدار کن.
خدایا توفیق عمل به وظائف و تشخیص وظیفه به ما کرم فرما.
بسم الله الرحمن الرحیم
والعصر ان الانسان لفی خسر
الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر.


خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی البشیر النذیر و السراج المنیر ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین.
اللهم صل علی مولانا امیرالمومنین و فاطمه الزهرا سیده نسا العالمین و الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الحجه القائم المهدی صلواتک و سلامک علیهم اجمعین.
اوصیکم عبادالله بتقوی الله من توصیه به تقوای در این خطبه را اختصاص می دهم به تقوای در مصرف ای برادر عزیز ای خواهر عزیز برای همیشه اصراف حرام است تبذیر حرام است حرام و مصرف و مبذر قرآن می فرمایند اخوان الشیاطینند برادران شیاطینند آنهایی که تبذیر می کنند مصرف هم می فرمایند ان الله لایحب المصرفین یا انه لایحب المصرفین خدا دوست ندارد مصرفین را یعین دشمنشان خدا دشمن آدم مصرف است ما چه را باید در همه چیز را اصراف بکنیم در نان اصراف بکنیم در آب اصراف کنیم در بنزین اصراف کنیم در برق اصراف کنیم این تربیتهای اسلامی چرا ما مراعات نکنیم تقوی چرا نداشته باشیم در اینجاها برای همیشه اصراف حرام است مخصوصا در مواقع سختی حالا ما الان مشکل آب داریم چند سال هم دارند هشدار می داند که آب کم است کم مصرف کنید این هشدارها توجه کرده بودید جیره بندی نمی شد قطع آب نمی شد حالا آمدیم یک خشکسالی سراسری پیدا شده و بعضی جاها فاقد آب و روستاهایی مهاجرت می کنند مردم می روند در اثر خشکی وقتی آب نباشد دیگر نمی توانند زندگی کنند بعضیها کمآبی دارند ولی خوب شرایط بزرگ جهان همینطور این شرایط من نمی دانم والله چطور می شود که آدم متدین باشد مسلمان باشد نمازخوان باشد ولی به این حرفها اعتنا نمی کند پیغمبر و ائمه علیهم السلام برای وضو مقدار معین کردند می گویند می خواهید بگیرید به اندازه یک چارک آب یعنی حدود 750 گرم غسل می خواهید ببنید حدود 3 کیلو گرم آنجا یک مد یک صاع است بعد هم می گوید همینقدر که پیغمبر وقتی می خواست وضو می گیرد یک مشت آب به صورتشان می زدند یک مشت آب به دست راستش یک مشت آب به دست چپش این کل مصرف آب پیغمبر بود غسلش هم در همین مناسب حالا انسان نمی داند چه بوده ولی همین قسمت بوده حالا ما یک چیزهایی عجیب و غریب نقل می کنند وقتی قطع آب می شود ظرفها را پر می کنند بعد که آب دوباره میآید ته مانده ی آب را می ریزند که اینها مثلا مانده شده این گناه بزرگ است من در اینجا و به همین قناعت می کنم و هر کسی که صدای من می شنود و قبول دارد که حکم خدا دارد گفته می شود یک مقداری به خود بیاید از گذشته توبه بکند و بعد از این حداقل مصرف کند نه حداکثر و نه حد متوسط به حد اقل .
مسائلی که در این خطبه می خواهم در این فرصت عرض کنم به صورت خلاصه یک مسئله 23 تیر که خوب این یک حادثه ای بود و به دنبال قضیه ی 18 تیر و 19 تیر و20 تیر و 21 تیر اتفاق افتاد که این هم از مقاطع بسیار آموزنده و عبرت انگیز تاریخ انقلاب بود یک واقعه اینطور اتفاقاتی از اول انقلاب تا حالا سابقه نداشت جلوتر هم گفته بودند رئیس سازمان سیا گفته بود یک اتفاقاتی در آینده می خواهد بیافتد که سابقه ی نداشته در ایران معلوم بود که نقشه کشیدند و می خواهند در سراسر مملکت را به هرج و مرج می کشند آتش سوزی و شکستن و ضرب و شتم و غارت و امثال اینها همه ی مقدماتش هم فراهم کرده بودند و توطئه هایش ریخته بودند و یک حرکتی بوجود آمده و یک عده خام هم یک عده می فهمیدند چه کار می کردند و یک عده هم نمی فهمیدند شعارها می دادند که این خودش قابل بحث است آمدند در این صحنه وارد شدند و آن اتفاقات که افتاد که دیدید خوب این مسئله ای بود که در تمام دوران انقلاب به این صورت اتفاق نیافتاده بود ولی حالا ممکن می خواهم بحث کنم با اشاره همین مسئله ی 23 تیر است.
مقام معظم رهبری که ایشان برای مملکت و برای نظام و برای انقلاب اسلامی مانند قلب به تپش درآمد و احساس کرد که یک عده ایستادند که همه چیز را از بین می برند این هم با هر وسیله با هر طوری که می توانند بدون هیچ قانونی بدون هیچ انسانیتی هرطوری شد همین کاری که خیلی جاهای دنیا می کنند ایشان یک اشاره ای کردند ناراحتی خودشان اعلام کردند با یک اشاره مردم یعنی شما روز 23 تیر وقتی دعوت شدند و فراخوان شدند که بیایند به خیابانها و خودشان جواب اینها بدهند سراسر مملکت ریختند در خیابانها که نمی گذاشتند خیلیها بیایند زیاد در خیابانها بعضی وقتها ایراد می گرفتند که راهپیمایی غیر قانونی است و مزخرفاتی از این قبیل ولی بالاخره مردم گوش ندادند آمدند در خیابانها و به بهترین وجه بدون خونریزی و بدون درگیری و بدون عواقب نامطلوب با شعارشان با حضورشان مثل همیشه دوران انقلاب آمدند پاسخ اینها بدهند و آتش فتنه را خاموش کردند که خاموش کردند.

خوب این یک درسی بود برای همه هم دشمن فهمید که این خوابها که دیده تعبیری ندارد که خیال می کرد یک اتفاقاتی می افتد که سابقه نداشته بود دیگر کار تمام است مسئله ای بود که دیگر یعنی نظام تمام انقلاب تمام حکومت اسلامی تمام همه چیز تمام شد اینطور تصور می کردند بعضیها, تا مردم هستند مردم مملکت مسلمانند متدینند تابع رهبر هستند و فقط انتظار دارند یک وقتی که دعوتشان بکنند تا پاسخ بدهند و این واقعا درس عبرتی بود برای آنها و برای خودمان و دوستان خودمان مایه دلگرمی بیشتری شد که شک نکنند تردید نکنند از وضع خودشان و من همینجا تشکر می کنم از شما مردم عزیز دفعه ی اولتان نیست و از اول پیروزی انقلاب شما بودید در صحنه همه جا بودید و سپر کرده اید شهید دادید جان دادید جوان دادید همه کارها را کردید و تا کار به اینجا رسید و هستید و خواهید بود خدا انشاالله به عزت آل محمد عزت دنیا و آخرت به شما زیاد کند.
مسئله دیگری که مسئله ی کابینه ایست که خوب بهرحال پس از پایان این دوره و تنفیذ حکم ریاست جمهوری به وسیله ی مقام معظم رهبری دوره ی بعد شروع می شود و قهرا کابیه ای باید معرفی بشود به مجلس و رای بگیرند من در اینجا چند نکته را عرض می کنم البته هر کسی در اینجا نظری می دهد حالا این نظرها تا چه مقدار به نتیجه و عمل برسد حرف دیگری است ولی خوب هر کسی صحبت خودش را نظر خودش را باید گفت و باید بگوید.
یک مسئله راجع به رئیس محترم جمهوری که چه می کند یک مسئله راجع به مجلس است از نظر ریاست جمهوری چند نکته را من تذکر می دهم یکی این که در انتخاب کسانی را انتخاب بکنند که دارای چند ویژگی باشند یک که اولش است معتقد به همانهایی باشند و پایبند به همانهایی باشند که این مردم پایبندند یعنی از نظر تدین از نظر انقلاب از نظر ولایت از نظر اصول و مبانی اسلام این مردم ما پایبندند و همینطوری که اشاره کردیم 23 تیر در هر جایی که نشان دادند اینها پایبندند آنها هم به این چیزها پایبند و متعهد باشند نسبت به این چیزها فرهنگ اسلام اخلاق اسلام احکام اسلام بی تفاوت نباشند این شرط اول است تا بتوانند مورد حمایت همه مردم قرار بگیرند و بعد هم خوشحال باشند.
دوم انتخاب افرادی که کارایی و توان کار را داشته باشند بالاخره این باری که به دوش یک کسی که می خواهند بگذارد باید بدانند می تواند بکشد یعنی معیار معیار قدرت و توان و ابتکار و خلاقیت باشد نه هیچ چیزی دیگر که این معنی شایسته سالاری است شایسته سالاری باشد فشار سالاری نباشد باند سالاری نباشد و جناح سالاری نباشد افراد معتقد به اسلام و نظام و انقلاب و دارای توان خدمت به این مردم که آن کاری که به اش می دهید به بهترین وجه می تواند انجام بدهد این هم شرطش که اجتناب ازش ممکن نیست وبعد هم قهرا باید نگاه بشود که کاری ندارند که این به کجا مربوط است افردی که گرایش تند افراطی به جناحی دارند اینها به درد کار نمی خورند((تکبیر نمازگزاران)) خوب یک همچین کسانی انتخاب بشوند بعد حالا دیگران شما می دانید و اطلاع دارید و طبیعی هم هست از اطراف هر کسانی هر افرادی پیشنهاد می دهند حرف می زنند کی انتخاب بکنیم که انتخاب نکنیم و مسلما رئیس جمهور در مورد فشار از خیلی جاها قرار خواهد گرفت اگر تا حالا نگرفته باشد و خواسته های اشخاص دارند بهردلیل.
یک مسئله پیشنهاد, پیشنهاد اشکال ندارد پیشنهاد بدهند این بهترین است این خوب است این بدرد کار شما می خورد ما معرفی می کنیم به شما این که اشکال ندارد خیلی هم خوب است یک مسئله فشار است یعنی الا بالله این باید بگذارید برای این وزارتخانه آن برای آن وزارتخانه این واقعا با هیچ گونه معیاری درست نیست بالاخره رییس جمهوری که مردم به اش رای دادند و الان می خواهد کابینه معرفی کند باید کابینه را خودش انتخاب بکند باید کسانی باشد که با خودش هماهنگ باشند باز تاکید می کند پیشنهاد مانعی ندارد ولی این که بخواهند یک عده فشار بیاورند که الا بالله این را باید بگذارید آن را باید نگذارید خوب این قهرا یک چیزی ناهنگاری درمیآید خوب یک کسانی را آن طرف را معرفی می کند یک کسانی آن طرف دیگر معرفی می کند یک کسانی را طرف سوم معرفی می کند مثل یک قطعه شعری می شود که هر مصرعش یک کسی گفته این دیگر سروده نیست این یک ملحمه است یک چیزی اینجوری از آب درمیآید خوب آنهایی که از این طرف معرفی می کنند نظرات خودشان می خواهند تامین بکنند آن کسانی که از آن طرف معرفی می کنند می خواهند نظرات خودشان تامین بکنند بعد وقتی کابینه تامین هر کسی یک راهی را برای خودش انتخاب می کند و به تعبیری یک سازی می زند این که نمی شود اینها باید هماهنگ باشند و همه بتوانند باهم کار بکنند و به یک سو حرکت بکنند تا یک کابینه منسجمی باشد و بتواند کاری بکند و به درد مردم بخورد.
یک مسئله هم دیگر باز چیزی که از ریاست محترم جمهوری انتظار هست رعایت نظرات مقام معظم رهبری بالاخره ایشان حکم را باید تنفیذ بکنند هم از نظر مسئله ی ولایت خوب ایشان نظر دارند نظر از ناحیه ایشان باید تامین بشود و همه از نظری که بالاخره نشان داده که ایشان فردی است که هوشیار است آگاه است زمان شناس است و مصلحت شناس است و مصلحت شناس است مصحلت اندیش است و معتقد است و پایبند به مصالح مردم است و دلش به حال اسلام و انقلاب از همه بیشتر سوخته لااقل اگر مسئله ی ولایت هم در نظر نگیریم از این جهت نظرات ایشان حتما باید مراعات بشود و بعد هم نسبت به مجلس هم علی القاعده دیگر مجلس و حالات مجلس حق دارد که هر کسی معرفی بشود قبول بکند یا قبول نکند این اختیار مجلس است ولی مجلس هم باید یک کاری بکند که این ناهنجوری بوجود نیاید و افرادی را تایید بکنند که این شرایط داشته باشند اگر بله این شرایط احیانا می بینند کسی ندارد شرایط لازم را از اختیار خودشان استفاده بکنند رای نمی دهند به اش ولی اگر افرادی دارای این شرایط هستند دیگر مسائل دیگر را ملاحظه نکنند و رای بدهند تا بتواند این دولت بعد از 4 سال اینده واقعا خدمتی بکند این مردم ما استحقاق شدید خدمت دارند و باید ماها به اولیای نعمای خودمان خدمت بکنیم دیگر و بهترین مسئولان و کارگزاران کسانی هستند که بیشتر به این مردم خدمت کنند
از این گذشته مسئله ی فلسطین را داریم در مسائل خارجیمان واقعا فلسطین به جای عجیبی رسیده اولا اوضاع داخلی فلسطین و سرزمینهای اشغالی خیلی وخیم است یعنی اسرائیل احساس خطر کرده آمریکا احساس خطر کرده یعنی خودشان اینها در مرز مرگ و زندگی دارند می بینند که یا باید نابود بشوند اگر این انتفاضه موفق بشود یا باید انتفاضه نابود کنند اگر می خواهند بمانند و سخت به دست و پا افتادند می بینید که خیلی جاها که هم فشارهای مختلف حتی اروپایی وضعیت اخیر دارند محکوم می کنند ولی خیلی لفظی است ظاهری است سیاسی بازی است حقه بازی است ولذا می بینید الان وقتی شارون می رود به کشورهای اروپایی با گرمی ازش استقبال می کنند خوب اگر شما راست می گویید,که می گویید این کار را اعتراض به اش دارید انتقاد دارید چرا خانه ها را خراب می کند چرا ترور می کند و چرا آدمربایی می کند خوب چرا اینجور گرم باش برخورد بکنید که تشویق بشود بهرحال ولی در عین حال اوضاع اینها بسیار اوضاع نامساعدی است ولی برای انتفاضه امیدبخش ولذا به دست و پا افتادند که دیدید اعلام کردند که جاسوس دارند استخدام می کنند این همه جاسوس دارند معلوم می شود کمشان است جاسوس هم می خواهند بفرستند در کشورهای عربی و این ور و آنور لبنان و سوریه و عربستان و کشورهای مختلف جاسوسی می کنند به همین منظور است و یک خبری که من شنیدم این است که آمریکا رسما در لبنان دارد سرمایه گذاری می کند برای نقشه ی ترور سران حزب الله و خوب این مسئله ی عجیب غریبی است اگر خدای ناکرده یک همچین اتفاقی بیافتد فاجعه ای به بار خواهد آمد و امیدواریم که خدا اجازه ندهد به این دشمن خودش و دشمنان خودش که مخلصترین دوستان خودش را سرکوب کنند حزب الله لبنان بچه های عجیب غریبی اند و الحمد لله در نظام جمهوری اسلامی هم مانند آنها داشتیم ولی شما ببینید چقدر سالهای سال 30 یا 40 سال دارند مبارزه می کنند و خسته نشدند و همه اش انتظار شهادت می کشند و به فلسطین هم دارند الهام می کنند که اگر می خواهید نجات پیدا بکنید راه اینه که ما رفتیم شما هم همین راه را بروید که دارند می روند و خوب در این حالتی که ما انتظار داریم از آنهایی که انسانند فقط همین انسان باشند یعنی انصاف داشته باشند رحم داشته باشند شرف داشته باشند غیرت داشته باشند از اینها که در دهن این اسرائیل می زنند در دهن این آمریکا بزنند که چرا اینجوری می کنید من نمی دانم ای سازمان حقوق بشر مرده اید شما ای مسیحیان شما که همه اش دم از رحم و انصاف می زنید واخلاق حضرت مسیح را بیان می کنید و دم از مسیحیت و پیروی مسیح می زنید که آیا مسیح حضرت مسیح سلام الله علیه می پسندد این قضیه ای را که اینجوری خانه های مردم را دارند خراب می کنند اینجور آدمها را ترور بکنند در خانه شان بیایند دستگیرشان بکنند بربایندشان ببرندشان در زندانها و شکنجه گاها همچین چیزی هست چرا شما نفستان درنمی آید و چرا مرده اید و ای سازمان کنفرانس اسلامی مرتب باید این سازمان جنبه داشته باشد اینطرف و آنطرف نماینده بفرستد کشورهای مختلف را ببیند در سازمان ملل داد بزند کشورها شکوفه بکنید چرا نشسته اید این سکوت چرا من نمی دانم چرا ای علمای اسلام هر کاری می توانید اینجا باید بکنید دیگر یعنی مسئله اسلام و کفر است مسئله حق و عدل است مسئله ی ظلم و عدالت است مسئله ی بیت المقدس است مسئله ی سرزمینهای مقدس اسلامی است اگر خدای ناکرده این انتفاضه سرکوب بشود دیگر وای به روزگار هر مسلمانی که در این منطقه هست و بعد هم در حواشی این منطقه اینها رحم به صغیر و کبیر مسلمان نمی کنند و نقشه های شیطانی خودشان را ایفا می کنند .
و آخرین عرضم این مسئله ی نژادپرستی زشت و زننده ایست که در انگلستان شما دارید مشاهده می کنید ببینید هرچی می گویند اینها دروغ می گویند واقعا دروغ می گویند حقوق بشر قطعا دروغ می گویند و باز کسانی بین ما که گول اینها می خورند که الان یک عده رفتند در کشورهای دیگر در آنجا به صورت شهروند مسکن گرفتند و حقوق یک شهروند آمریکایی و انگلیسی به دست آوردند از نظر قانون قانون به اینها اجازه داده خانه بخرید شغل پیدا بکنید کار بکنید بمانید اینجا همه یک نوع قانونی حالا یک مرتبه نژادپرستی سبب شده در آنجا یعنی مرکز جامعه ی مدنی و مهد جامعه ی مدنی و مدعی جامعه ی مدنی هستند اینها بیافتند به جان اینها به جرم این که شما انگلیسی اصیل نیستید و بیگانه هستید آمدید اینجا اذیت بکنند بزنند بتوانند بکشند هر بلایی بر سر اینها بیاورند این نژادپرستی که هیچ کس نمی تواند تهدیدش بکند خوب این الان دارد علنی در انگلستان مشاهده می شود و نشانه همین است که اینها هر کاری می کنند سیاستکاری است و اگرنه معتقد بودند بر سر حقوق بشر یک اتفاقی باید بیافتد.
خدایا به حق محمد و آل محمد ما را بیامرز.
خدایا مرضای اسلام شفا کرم فرما.
امواتمان رحمت فرما.
خدایا به حق قرآن قرآن را از دست جباران تاریخ نجات بده.
قرآن را بر بشر حاکم فرما.
خدایا مقام معظم رهبری را عزت وقدرت و شوکت وطول عمر عنایت فرما.
فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه نزدیک فرما.
ما را از انصار و یارانش مقرر فرما.
خدایا شر دشمن از سر مسلمانها کوتاه فرما.
توفیق بندگی خودت با اخلاق با تقوی به ما عنایت فرما.
بسم الله الرحمن الرحیم
قل هو الله احد
الله الصمد
لم یلد ولم یولد و لم یکن له کفوا احد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان