ماهان شبکه ایرانیان

معرفی کتاب (اسلام، زن و جستاری تازه،آشنایی با وظایف و حقوق زن)

معرفی کتاب (اسلام، زن و جستاری تازه،آشنایی با وظایف و حقوق زن)

معرفی کتاب (اسلام، زن و جستاری تازه،آشنایی با وظایف و حقوق زن)

 

اسلام، زن و جستاری تازه

علامه سیدمحمدحسین فضل اللّه

ترجمه: مجید مرادی

تهیه: مجله پیام زن

ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی )

نوبت چاپ: دوم / 1384

تعداد صفحه: 288 صفحه

قیمت: 22000 ریال

در باره منزلت و شخصیت زن از نگرگاههای مختلفی بحث شده است. اندیشوران مسلمان نیز در این عرصه، دیدگاهها و تحلیل های فراوانی ارائه کرده اند. یکی از آنان نگارنده این اثر، آیت اللّه سیدمحمدحسین فضل اللّه است که با الهام از متون دینی و به دور از پیرایه ها، عادت ها و رسم های غیر منطقی، موضوعاتی چون نقش زن در عرصه زندگی، زن و آزادی، زن و مشکل عقب ماندگی، عنصر زنانگی و زیبایی، حقوق و وظایف زن و شوهر، ویژگی های زندگی زناشویی، ابعاد پیوند زناشویی، ازدواج موقت، طلاق و چندهمسری را به بحث گرفته است .

آشنایی با وظایف و حقوق زن

ابراهیم امینی

ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر دفتر ...)

نوبت چاپ: اول / 1384

تعداد صفحه: 223 صفحه

قیمت: 22000 ریال

اسلام به زن و مرد از زاویه «انسانی» نگریسته و هر دو را موجود شریفی دانسته که خداوند متعال از خلقت آن دو به خود بالیده است. به اقتضای این آفرینش و به منظور ادامه حیات انسانی بر عهده هر یک، وظایفی گذاشته است. اما گاهی برای برخی، این وظایف مختلف و نیز حقوق متفاوت به درستی هضم نشده؛ لذا شبهه هایی در خصوص تبعیض آمیز بودن یا ضد آزادی بودن بعضی از احکام و قوانین برایشان به وجود آمده است .

در این کتاب، در دو بخش به تفصیل، وظایف و حقوق زن تبیین شده و از وجوه مختلفِ آزادی زن، حجاب، ازدواج و طلاق، مهریه، نفقه، فعالیت های سیاسی و فرهنگی، خانه داری، هنر و حقوق طبیعی و اکتسابی سخن گفته شده است .

بخش اول: حقوق و وظایف زن در اسلام .

بخش دوم: حقوق و وظایف زن در آینه پرسش و پاسخ .

لازم به ذکر است بخش دوم کتاب، مجموعه مصاحبه های حضرت آیت اللّه امینی با مجله پیام زن است که توسط ایشان به عنوان بخش دوم تقدیم خوانندگان کتاب شده است .

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان