ماهان شبکه ایرانیان

نیکزاد در واکنش به اظهارات اخوندی:

دولت قبل برای شرکت های هواپیمایی خصوصی، هواپیما نمی خرید

وزیر راه و شهرسازی احمدی نژاد گفت: دولت و وزارت راه برای شرکت های هواپیمایی خصوصی، هواپیما نمیخرید بلکه نهایت کمک فنی را به آن ها می کرد.

دولت قبل برای شرکت های هواپیمایی خصوصی، هواپیما نمی خرید

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد عصر امروز در حاشیه مراسم ترحیم همسر ایت الله علم الهدی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات عباس اخوندی مبنی بر اینکه در دولت گذشته برای خرید 6 فروند هواپیمای ایرباس از خانواده 320 برای هر فروند 55 میلیون دلار توافق شده بود که سال ساخت آن ها برای 2012 بود، ما همان هواپیماها را که برای سال ساخت 2016 و 2017 به قیمت 45 میلیون دلار هر فروند هواپیما با 10 میلیون دلار کمتر خریداری کردیم، اظهار کرد: در دولت قبل تنها هواپیمایی هما بود که به شکل نیمه دولتی اداره می شد و سایر شرکت ها مانند ماهان خصوصی بودند.

وی ادامه داد: دولت و وزارت راه برای شرکت های هواپیمایی خصوصی، هواپیما نمیخرید بلکه نهایت کمک فنی را به آن ها می کرد و یا مجوز پرواز در اسمان کشور را میداد اما قیمّت دست ما نبود.

نیکزاد گفت: در قرارداد هیج یک از شرکت های هواپیمایی خصوصی امضای مقامات دولتی وجود ندارد، ما مانند برخی ها نیستیم که مذاکره کنیم و شرکت ها خود قرارداد خرید هواپیما را ببندند.

وی اضافه کرد: ما در سال ٨٤ صنعت هوایی را با ١٤٠ فروند هواپیما تحویل گرفتیم که در پایان دولت این عدد را به ٢٤٤ فروند رساندیم.

وزیر سابق راه تصریح کرد: ما به شرکت های هواپیمایی کمک میکردیم؛ بدان معنا که به رییس سازمان هواپیمایی کشوری دستور میدادیم تا بررسی کند که آیا هواپیماهای واردات با آب و هوای ایران سازگار است یا خیر، ما کارهای فنی هواپیما را میپذیرفتیم. شاید هواپیماها نو نبودند اما پرنده های با سن بالای ١٥ سال پرواز را نمیپذیرفتیم.

نیکزاد در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: اگر کسی سندی دارد که در دولت نهم و دهم ده برابر آنچه که گفته میشود هواپیما خریده شده ان را در فضای مجازی منتشر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان