«شب ناسور» طی دو نشست رونمایی و نقد می‌شود

تازه‌ترین رمان ابراهیم حسن بیگی با عنوان «شب ناسور» طی دو نشست رونمایی و نقد خواهد شد.

«شب ناسور» طی دو نشست رونمایی و نقد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترین رمان ابراهیم حسن بیگی با عنوان شب ناسور طی دو نشست رونمایی و نقد می‌شود.

این رمان که تازه‌ترین اثر این نویسنده است و از سوی انتشارات موزه عبرت ایران به چاپ رسیده، رجعتی است به سوی داستان‌نویسی با ژانر انقلاب اسلامی از سوی حسن‌بیگی. در این رمان نویسنده داستانی را تم روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های ساواک برای مقابله با انقلابیون را در قالب داستانی بلند به تصویر کشیده است.

نخستین نشست رونمایی و نقد این رمان روز چهارشنبه جاری 21 بهمن ماه در فرهنگسرای سنایی جزیره کیش با حضور کامران پارسی نچاد انجام می‌شود تا وی به همراه نویسنده اثر درباره این داستان، شکل‌گیری و نوع مواجهه آن به موضوع انقلاب اسلامی به نقد بنشینند.

این کتاب همچنین در جلسه دیگری که روز چهارشنبه 27 بهمن ماه برگزار خواهد شد با حضور مسئولان و نیز دو نفر از وزرای دولت در نشستی رونمایی خواهد شد. در این نشست به همراه این رمان، جمعی دیگر از تولیدات موزه عبرت ایران در سال جاری نیز رونمایی خواهد شد.

یادآوری می‌شود ابراهیم حسن‌بیگی پیش از این درباره این رمان به مهر عنوان داشته بود:  انقلاب آن گونه که باید در اثار ادبی و هنری تبلوری در خور نیافته است. نسل امروز چیزی از انقلاب اسلامی نمی‌دانند. نقش نویسندگان در نوشتن و نقش هنرمندان سینما و تلویزیون در به تصویر کشیدن انقلاب را نباید نادیده گرفت. من با نوشتن رمان شب ناسور انگشت روی پاشنه‌آشیل رژیم شاه گذاشته‌ام. یعنی ساواک که نقش آن در مبارزه با انقلابیون و حتی سقوط رژیم گذشته را نباید نا دیده گرفت. رمان شب ناسور گوشه‌ای از ساختار مخوف ساواک را به تصویر می کشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان