دانستنی‌های مهم درباره‌ی پیوند مو

مهم‌ترین مساله برای هر فردی، خط رویش مو در پیشانی است. با افزایش سن و به مرور زمان، پیشانی بلندتر می‌شود و موهای جلوی سر نازک‌تر خواهند شد.

دانستنی‌های مهم درباره‌ی پیوند مو

مهم‌ترین مساله برای هر فردی، خط رویش مو در پیشانی است. با افزایش سن و به مرور زمان، پیشانی بلندتر می‌شود و موهای جلوی سر نازک‌تر خواهند شد.

دانستنی‌های مهم درباره‌ی پیوند مو

این مشکل علاوه بر داشتن پوست شاداب، می‌تواند در ظاهر فرد، به‌خصوص در مردان، تغییراتی ایجاد کند. پیوند مو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این مشکل باشد و نتایج این عمل، در جوانی فرد، او را متحیر خواهد کرد.

خط رویش موی فعلی خود را با عکسی که چند سال پیش از خود گرفته‌اید مقایسه کنید. این مقایسه به شما نشان خواهد داد که چه مقدار از موهایتان را از دست داده‌اید، سرعت از دست دادن مو برای شما چقدر بوده، و داشتن موی بیشتر تا چه حد در ظاهر شما موثر می‌باشد.

وقتی افراد به دنبال درمان موهای از دست رفته خود می‌باشند، در واقع در جستجوی  راهی، برای بازگرداندن ظاهر جوان و شاداب خود هستند. تعدادی از مردان مشکل طاسی خود را پذیرفته‌اند و با آن زندگی می‌کنند، اما اکثریت آن‌ها فعال‌تر بوده و برای برگرداندن موی از دست رفته‌ی خود، به دنبال هر درمانی، از روش‌های سنتی تا جراحی هستند.

درمان‌هایی که در حال حاضر برای ریزش مو وجود دارد، شامل درمان‌های دارویی و پیوند مو است. علاوه بر پیوند مو، درمان ریزش مو به روش prp نیز موثر است.بعضی از داروها به‌صورت گذرا باعث افزایش رشد مو می‌شوند، ولی این شیوه درمان، تنها جهت ریزش موی خفیف موثر است و در درمان ریزش موی شدید اثر چندانی ندارد. به‌علاوه، عوارض جانبی مصرف درازمدت داروها را نیز باید در نظر داشت.

پیوند مو، جراحی سرپایی است که با بی حسی موضعی، انجام می‌شود. در این عمل، نواری باریک از ناحیه پشت سر برداشته می‌شود و پس از تقسیم به واحدهای فولیکولی(حفره‌هایی روی سر که مو از آن‌ها بیرون زده است)، در قسمت جلوی سر کاشته می‌شود. هر چند این عمل ساده و بی خطر است اما، رعایت کامل نکات ایمنی، برای حفظ سلامت بیمار و رسیدن به بالاترین درصد رشد موهای کاشته شده، از سوی پزشک معالج ضروری است.

به دلیل ظرافت زیاد این جراحی و بالا بودن سرعت کار، یک تیم 10 نفره این نوع پیوند مو را انجام می‌دهند و در تمام طول مدت عمل، بیمار هوشیار است و می‌تواند با دکتر و بقیه افراد تیم صحبت کند.رشد موهای کاشته شده، 9 تا 12 ماه بعد از عمل کامل می‌شود. موهای جدید تمام خصوصیات خود از جمله رنگ، بافت و زاویه رشد را حفظ می‌کنند و جریان خون غنی سر، باعث برقراری مجدد تغذیه فولیکول‌های کاشته شده می‌شود.

فولیکولاریونیت، جدیدترین روش پیوند مو است که نتایج کاملا طبیعی دارد. در جراحی پیوند مو، با استفاده از موهای پشت سر بیمار در قسمت طاسی، فولیکول‌های زنده کاشته می‌شوند، و چون این موها وابسته به جنس نیستند، ریزش نداشته وتا پایان عمر باقی می‌مانند، و چون دارای ضخامت بیشتری هستند، پوشش متناسبی به ناحیه طاسی می‌دهند. این روش دارای ضوابط خاص خود می‌باشد که بیش از چند دهه تجربیات پزشکان را به دنبال دارد.

در این شیوه، از پیوند تک مو و یا گرافت‌های 2 تا 4 مو استفاده می‌شود. هم اکنون موثرترین و جدیدترین روش، با استفاده از برداشتن یک نوار باریک از ناحیه پشت سر و پیوند زدن در نواحی طاسی بالای سر و جلوی سر، استفاده می‌شود. به طور متوسط در یک جلسه 1800 تا 2000 گرافت یا 3000 تا 6000 تار مو می‌توان پیوند زد.

البته از این روش می‌توان برای ترمیم طاسی ناشی از اسکارهای عمل جراحی، تروما، کریون یا محل سوختگی استفاده کرد، که بیشتر خانم‌های داوطلب پیوند مو، از این دسته استفاده می‌کنند.

عوارض احتمالی: درد و سوزش در ناحیه بخیه‌های پشت سر، تورم پیشانی و صورت و تشکیل دلمه‌های کوچک بر روی محل‌های کاشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر