درخشش اروپایی ها در لیست فینالیست های دریافت جایزه بهترین خودروی سال ۲۰۱۷

روز گذشته لیست نامزدهای بهترین خودروی سال ۲۰۱۷ اعلام شد و کمپانی‌های اروپایی بیشترین نماینده را در میان نامزدها دارند.

درخشش اروپایی ها در لیست فینالیست های دریافت جایزه بهترین خودروی سال 2017

لیست نامزدهای انتخاب بهترین خودرو در سال 2017 منتشر شد و محصولات اروپایی بار دیگر اکثریت لیست را به خود اختصاص داده‌اند. با احتساب جایزه‌ی اصلی، امسال شش جایزه در دسته‌بندی‌های گوناگون برای خودروهای برتر در نظر گرفته شده است که این دسته‌بندی‌ها عبارت هستند از: لوکس‌ترین خودروی سال؛ بهترین خودرو از لحاظ عملکرد؛ بهترین طراحی؛ سبزترین خودرو؛ بهترین خودروی شهری. امسال اولین سالی است که جایزه‌ی بهترین خودروی شهری اهدا خواهد شد و این جایزه تنها به خودروهایی با طول کم‌تر از 4 متر اختصاص داده شده است.

آئودی Q2

شش خودرو از ده خودروی فینالیست در بخش جایزه‌ی اصلی از محصولات کمپانی‌های اروپایی هستند که شامل آئودی A5/S5، آئودی Q2، آئودی Q5، جگوار F-Pace، اسکودا Kodiaq و فولکس‌واگن Tiguan می‌شوند. هفتمین فینالیست فیات 124 Spider محصول مشترک ژاپن و ایتالیا است و در نهایت سه فینالیست باقی‌مانده خودروهای ژاپنی هوندا Civic، مزدا CX-9 و تویوتا C-HR هستند. همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید، 7 خودرو از 10 خودروی فینالیست در کلاس کراس‌اوورها قرار دارند که این امر بیانگر استقبال زیاد مردم از این کلاس خودرویی است.

بنتلی Bentayga

در بخش خودروهای لوکس، اروپایی‌ها با خودروهای بنتلی Bentayga، بی‌ام‌و سری 5، مرسدس بنز کلاس E و ولوو S90/V90 به رقابت با پرچم‌دار آسیا، جنسیس G90، خواهند پرداخت. استون مارتین DB11، آئودی R8 Spyder، مک‌لارن 570S و پورشه 718 Boxster/Cayman اروپایی با هوندا NSX که در آمریکا طراحی و ساخته شده است، در بخش بهترین عملکرد رقابت خواهند کرد. برای کسب جایزه‌ی بهترین خودروی شهری، سه اروپایی در مقابل یک آسیایی و یک آمریکایی قرار گرفته‌اند. بی‌ام‌و i3، سیتروئن C3 و اسمارت ForTwo کابریولت، شرکت‌کنندگانی از اروپا هستند که باید برای کسب این جایزه با سوزوکی Ignis از ژاپن و فورد Ka+ از آمریکا مبارزه کنند. خودروی Ka+ برای بازارهای روبه‌رشدی نظیر آفریقای جنوبی، برزیل و هند توسعه داده شده است و در اصل از سال 2015 با ایجاد تغییراتی مختصر وارد بازارهای اروپایی شد.

تویوتا پریوس Prime

برخلاف حضور قدرتمند محصولات اروپایی در بخش‌های دیگر، در بخش سبزترین خودروی سال هیچ نماینده‌ای از اروپا به چشم نمی‌خورد. فینالیست‌های این بخش را دو محصول آمریکایی شورولت Bolt، تسلا مدل X، دو محصول ژاپنی هوندا Clarity، تویوتا Prius Prime و یک نماینده از کره‌ی جنوبی با نام هیوندای Ioniq تشکیل می‌دهند.

نام برنده‌ی جایزه‌ی اصلی و همچنین برترین خودروی هر دسته‌بندی در جریان نمایشگاه خودرو نیویورک، که اواسط ماه آوریل برگزار خواهد شد، اعلام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان