چرا باید شیرین کننده های مصنوعی را حذف کنید؟

شیرین کننده های مصنوعی ، تنها بسته های کوچکی از مواد گول زننده ای هستند که بر روی ذائقه، اشتها و حتی خویشتنداری شما تاثیر می گذارند.

چرا باید شیرین کننده های مصنوعی را حذف کنید؟

شیرین کننده های مصنوعی ، تنها بسته های کوچکی از مواد گول زننده ای هستند که بر روی ذائقه، اشتها و حتی خویشتنداری شما تاثیر می گذارند.

چرا باید شیرین کننده های مصنوعی را حذف کنید؟

مطالعات روز افزون در مورد این شیرین کننده ها نشان داده است که مصرف آنها، عواقب تلخی به دنبال دارد. این مواد مصنوعی و شیمیایی، سلامتتان را به خطر می اندازند. در اینجا به اتفاقاتی که پس از حذف شیرین کننده های مصنوعی برایتان رخ می دهد، اشاره شده است.

جوانه های چشایی شما دیگر فریب نخواهند خورد

شیرین کننده های مصنوعی، طعم غذاها را تحریف می کنند. سازندگان مواد غذایی برای اینکه طعم شکر مانندی ایجاد کنند، در مصرف این شیرین کننده ها افراط می کنند، تا حدی که سطح این شیرینی از شیرینی قند و شکر طبیعی نیز بالاتر می رود. این شیرینی افراطی، به جوانه های چشایی شما حمله می کند و دیگر قادر به تشخیص شیرینی ها نخواهید بود.

به همین دلیل برای ارضای چنین نیازی به میزان زیادی شیرینی نیاز خواهید داشت. در این حالت شیرینی غذاهای حاوی قند طبیعی مثل میوه ها، دیگر برایتان خوشایند نخواهد بود.

میکروبیوم شما بازسازی می شود

یکی دیگر از مشکلات شیرین کننده های مصنوعی، تغییر در میکروبیوم است. شیرین کننده های مصنوعی، رشد باکتری های خاص را در روده مهار می کنند. در مطالعه ای که توسط دانشمندان اسرائیلی در مورد تاثیر این شیرین کننده ها بر روی موش ها انجام شد، نشان داد که شیرین کننده های مصنوعی، فشار باکتری های روده را افزایش می دهند.

این فشار موجب خارج کردن انرژی غذاها و تبدیل این انرژی به چربی می شود. گرچه تعمیم چنین آزمایشی به انسان، چالش برانگیز است، اما محققان بر این باورند که یک پاسخ مشابه در انسان نیز نشان می دهد که این شیرین کننده ها موجب افزایش وزن می شوند.

سطح قند خون شما ثابت می ماند

وقتی گیرنده های شیرینی موجود در بدن، توسط شیرین کننده های مصنوعی فعال می شوند، بدن شما به آن همانند قند طبیعی عکس العمل نشان می دهد. این کار عملکرد بدن را در سوزاندن چربی ها کاهش می دهد. این شیرین کننده ها بدن را فریب می دهند که قند بیشتری در راه است، در نتیجه بدن انسولین بیشتری می سازد.

افرادی که شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کنند، غلظت انسولین شان 20 درصد بیشتر از دیگران است که موجب کاهش قند خون آنها می شود. نتیجه ی آن چیست؟ انسولین، چربی را در سلول های ما نگه می دارد، ذخائر انرژی تولید می کند و باعث می شود گرسنه تر شوید. این عمل بر روی متابولیسم شما نیز تاثیر می گذارد.

قندهای مصنوعی مقاومت انسولین را افزایش می دهد و موجب سندروم متابولیک و دیابت نوع 2 می شود.

وزن شما کاهش می یابد

مصرف شیرین کننده های مصنوعی به طور مستقیم با چاقی  در ارتباط است. مطالعات جدید نشان داده است که شیرین کننده های مصنوعی با شیمی مغز ما مداخله می کند و ولع ما برای مصرف قندهای چاق کننده، نشاسته و کربوهیدرات را افزایش می دهد.

در این حالت، ارتباط بین شیرینی و کالری در مغز از حالت نرمال خارج می شود. طبق یکی از مطالعات، اطفالی که مادرانشان به طور روزانه از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند، در طول یک سال دو برابر دیگران دچار اضافه وزن می شوند.

دریافت ارگانیسم های اصلاح شده ی ژنتیکی در شما کاهش خواهد یافت

اگر دلایلی که برای ارتباط شیرین کننده های مصنوعی با افزایش وزن و ابتلا به دیابت نوع 2 آوردیم، برای شما کافی نیست در اینجا به یکی دیگر از مضرات آن اشاره می شود. شیرین کننده های مصنوعی از ذرت، سویا و چغندر قند ساخته می شوند.

این سه محصول، جزء محصولاتی هستند که بیشترین مهندسی ژنتیک بر روی آنها انجام شده است. ارگانیسم های اصلاح شده ی ژنتیکی، آثار بد طولانی مدتی بر روی بدن دارند.

انتخاب های غذایی سالم تری انجام خواهید داد

یک واقعیت بزرگ وجود دارد و آن هم این است که مصرف متعادل قند طبیعی از مصرف کم جایگزین های آن بهتر است. حداقل، با مصرف قند طبیعی می دانید که چه میزان قند مصرف کرده اید. اگر سعی کنید از غذاهای تازه و فرآوری نشده استفاده کنید، هیچ گاه به دام شیرین کننده های مصنوعی نخواهید افتاد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر