دام دلال‌های حقوقی برای صاحبان برندها؛

مردم مراقب موسسات حقوقی نامعتبر باشند

یک کارشناس مسائل حقوقی اعلام کرد ثبت مؤسسات حقوقی توسط افراد غیر وکیل مشکلات بسیاری را برای مراکز و موسسات تجاری ایجاد کرده است.

مردم مراقب موسسات حقوقی نامعتبر باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرنوش وکیلیان مدیر موسسه ثبت مطهری ضمن بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه افرادی که آشنایی به مسائل حقوقی نداشته و وکیل دادگستری نیستند؛ به صرف داشتن سواد خواندن و نوشتن می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری نسبت به ثبت مؤسسه حقوقی اقدام کنند و این موضوع باعث مشکلات بسیاری برای مردم شده است.

وی با بیان اینکه افراد غیروکیل که آموزشی در این زمینه ندیده‌اند و فاقد تخصص‌اند و مجوزی در این زمینه ندارند اقدام به ثبت موسسه می‌کنند، تصریح کرد:  دلال‌ها (کارچاقکن‌ها) و متظاهرین به وکالت، آزادانه و بدون دغدغه خاصی در راهروهای ثبت و دفاتر کذایی خود جولان داده و اقدام مؤثری جهت خلع ید از آنان و مبارزه با اقدامات سوء آنان صورت نمی‌گیرد.

مدیر موسسه ثبت مطهری با بیان اینکه متظاهرین به حرفه وکالت و کارچاقکن‌ها بافراغ بالی راحت‌تر از گذشته مردم را سرکیسه می‌کنند، یادآور شد: از طرفی آنها به راحتی می‌توانند با تبلیغات وسیع در جراید و روزنامه های کثیرالانتشار شهروندانی را که به نوعی درخواست ثبت موسسه و امور حقوقی دارند به مؤسسات حقوقی قلابی خویش رهنمون کرده و به راحتی از آنها کلاهبرداری و اخاذی کنند.

وکیلیان با اشاره به اینکه شهروندان عمدتاً در شناسایی موسسات معتبر تبحری ندارند و به راحتی در دام این گردانندگان چنین مؤسساتی گرفتار می‌شوند، تاکید کرد: به دلیل این که این مدیران تعهد اخلاقی یا قانونی خاصی ندارند با انواع دروغ، دسیسه و دادن وعده‌های پوچ و توخالی به مراجعین، آنان را به امور غیرواقع امیدوار و با جلب اعتماد مراجعه کننده، به راحتی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی با دانش بیش از یک دهه در این حوزه، به شهروندانی که برای ثبت موسسه و مشاوره حقوقی یا سایر خدمات حقوقی به مؤسسات حقوقی مراجعه می‌کنند، توصیه کرد که تا قبل از مشاوره یا تنظیم هرگونه قرارداد از معتبر بودن موسسه حقوقی اطمینان حاصل کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار گرفتار نشوند.

مدیر موسسه ثبت مطهری به مدیران و صاحبان مشاغل و برندها توصیه کرد جهت ارتقای دانش خود در حوزه ثبت برند خود و جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان می‌توانند از مشاوره رایگان کارشناسان حرفه‌ای موسسه ثبت مطهری با مراجعه به سایت WWW.SMOTAHARI.IR و یا تماس با شماره 88735373-021 بهره بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان