ماهان شبکه ایرانیان

در جلسه علنی امروز؛

تعیین دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی به اشتغال روستاییان و عشایر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار و دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی و عشایری را تعیین کردند.

تعیین دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی به اشتغال روستاییان و عشایر

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، با تصویب ماده سه این لایحه سازوکار بازپرداخت تسهیلات اعطایی به روستاییان و عشایر را تعیین کردند.

بر اساس این ماده، حداکثر دوره تنفس تسهیلات موضوع این قانون، یکسال پس از بهره برداری تعیین می شود و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر شش سال است که متناسب با نوع طرح تعیین می شود.

بر اساس تبصره یک این ماده بانک های مذکور (کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون) و صندوق کارآفرینی امید مجاز به تسویه تسهیلات پرداخت شده قبلی از محل منابع موضوعه این قانون هستند.

تبصره دو نیز بانک های عامل و صندوق های مذکور در این قانون را موظف می کند تا جهت تسهیل پرداخت تسهیلات مذکور، از انواع تضامین شامل سند منازل روستایی، سند زمین کشاورزی و سند واحدهای دامپروری در روستاها و نواحی صنعتی و سفته را دریافت کنند که ارائه آن توسط روستاییان و عشایر امکانپذیر باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان