نگاهی به کتاب های تازه

فرهنگ افعال فرانسه به طریق الفبایی - قیاسی تنظیم شده است . یعنی در تنظیم آن، سعی شده تا از طریق کنکاش در زبان فرانسه و استمداد از تداعی معانی، مجموعه ای از روابط قیاسی گوناگون افعال با یکدیگر به دست داده شود .

کلیات

فرهنگ افعال فرانسه، مهشید مشیری، تهران، سروش، 1371، چ دوم، 559ص ، 2000 نسخه .

فرهنگ افعال فرانسه به طریق الفبایی - قیاسی تنظیم شده است . یعنی در تنظیم آن، سعی شده تا از طریق کنکاش در زبان فرانسه و استمداد از تداعی معانی، مجموعه ای از روابط قیاسی گوناگون افعال با یکدیگر به دست داده شود .

این فرهنگ شامل معادل های فارسی و اطلاعات واژه شناختی مربوط به شمار تقریبی 9000 فعل رایج در زبان فرانسه است .

از ویژگی های این مجموعه صرف نظر از ارایه املا و معنای فعل، تلفظ و صرف فعل، می توان به معرفی ضرب المثل ها و اصطلاح های مربوط به هر فعل و آوردن نظیر فارسی آنها، هم آوایی واژه ها، زمینه های کاربرد افغال، مقوله فرعی معنایی، مترادف و متضاد و ارجاعات از نظر ارتباط سایر افعال با فعل مورد نظر، اشاره کرد .

مجموعه اسناد کتابخانه میرزا محمد کاظمینی ، به اهتمام سید جعفر حسینی اشکوری، قم، مجمع ذخائر اسلامی، 1383، دفتر اول، 2000 نسخه .

در گنجینه نسخ و اسناد میرزا محمد کاظمینی در یزد بیش از 6000 سند تاریخی اعم از فرمان های حکومتی، وقف نامه ها، نکاح نامه، بیع نامه، صلح نامه و ... گرد آمده است . در این کتاب صورت 190 مورد از اسنادی که یک ورقی بوده اند، آمده است .

برخی از اسناد ارایه شده در این دفتر، عبارتند از: فرمان طهماسب میرزا سبت به آبادی ماهین به سال 1278، فرمان شاهی در باب شیخ محمد حسین شیخ الاسلام دارالعلم شیراز به سال 1209، درخواست رسیدگی به امور تولیت شاهچراغ، فرمان حکومت یزد در باب رسیدگی به قنات جهان آباد نائین به سال 1335، آغاز و پایان شجره آدم تا خاتم، اجاره نامه حمام بزرگ و کوچک به سال 1307، بیع نامه مزرعه صاحب به سال 1354 و ...

ادبیات

نشان های آن بی نشان/یوسفعلی میرشکاک، تهران، سروش، 1382، 98 ص، 2000 نسخه .

«نشان های آن بی نشان » سروده هایی است در مدح و منقبت مولی الموالی امیرالمومنین علی (ع) که در قالب های رباعی، دوبیتی، غزل، شعر آزاد، نیمایی و قصیده سروده شده است .

شاعر در بخشی از درآمد هشت صفحه ای ابتدای کتاب آورده است: «این دفتر شامل برخی آثار این بنده حضرت بی نشان است که در آنها به تصریح و تلویح، بر آستان کبریایی مولی الموحدین و سید الوصیین و امیرالمؤمنین و یعسوب الدین علیه الصلاة و السلام، سجده ای آزموده و در حسرت دوباره مردن و دوباره دیدن حضرت وجه الله الباقی، پیشانی دل فرسوده ام » .

پیروزمندان/امرالله احمدجو، تهران، سروش، 1382، 93 ص، 2000 نسخه .

«پیروزمندان » نام فیلمنامه ای است که به روایت نمونه ای دیگر از دلیرمردی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نشسته است .

نام منطقه عملیاتی خاصی در این فیلمنامه برده نشده است . اما تصویرگری فضای جبهه، حال و هوای منطقه جنوب را تداعی می کند، رودخانه، قایق سبک پارویی، درختان سبز که سر در یکدیگر فرو برده اند، صحرای گرم و تب دار و ...

داستان با شور و اشتیاق بسیجیان جان به کف برای حضور در عملیات شروع می شود و از نزدیک به اواسط کتاب تا سکانس آخر نمایش در جبهه دشمن و چگونگی عملیات جنگی آنها اختصاص می یابد تا جایی که پس از شنیدن خبر به شهادت رساندن رزمندگان اسلام هلهله شادی سر می دهند . اما ...

گل محمدی/محمد مطهر، تهران، سرزمین باران، 1382، 147ص، 5000نسخه .

زندگی رسول گرامی اسلام به گونه ای است که لحظه لحظه آن برای تمام نسل ها، چه نسل های پیش و بعد از ما، الگو و اسوه است، لذا شایسته است که درجهت معرفی راستین سیره و منش آن پیامبر بزرگوار، به نسل جوان گام برداشته شود . «گل محمدی » اقدامی است در راستای هدف فوق . در این کتاب چهل حدیث و نکته کوتاه اخلاقی از رسول مکرم اسلام (ص)، برگرفته از «نهج الفصاحه » و «تحف العقول » ، همراه با ترجمه آنها آمده است . همچنین چهل شعر از شاعران کشورمان که با ردیف محمد، سروده شده است، بخش دیگری از این مجموعه کوچک را تشکیل می دهد .

این کتاب در قطع جیبی و متناسب با سن نوجوانان وجوانان، دراختیار علاقه مندان قرار گرفته است .

دین

شهاب الاخبار/قاضی قضایی، قم، دارالحدیث، 1382، 100ص، 1000نسخه .

ابوعبدالله، محمدبن سلامه بن جعفر، معروف به قاضی قضاعی، از دانشوران نیمه نخست سده پنجم هجری بود . وی در علومی چون: ادبیات، فقه، حدیث، تفسیر و تاریخ دست داشته و در سه علم اخیر آثاری از او به جا مانده است .

«شهاب الاخبار» کتابی است مشتمل بر هزار و دویست سخن حکمت آمیز از رسول خدا در نصایح و سفارش های اخلاقی، و دعاهایی از آن حضرت .

این نوشتار براساس احادیث کتاب «ترک الاطناب فی شرح الشهاب » تدوین یافته است . «ترک الاطناب » قدیمی ترین نسخه چاپی موجود از «شهاب الاخبار» است که پدیدآورنده آن، نزدیک به زمان مؤلف «شهاب الاخبار» بوده است . از مجموع 941 حدیث موجود در این کتاب، 280حدیث در این کتاب آمده و براساس الفبای آغاز احادیث، در ده باب تنظیم شده است .

تحف العقول/ابن شعبه حرانی، قم، دارالحدیث، 1382، 108ص، 1000نسخه .

ابومحمد، حسن بن علی بن حسین شعبه حرانی، معاصر با شیخ صدوق (م 381ق) و از مفاخر شیعه در سده چهارم هجری است .

«تحف العقول » یکی از مهمترین و زیباترین متون معارف اسلامی در موضوع آداب و اخلاق و پند و حکم منقول از پیامبر (ص) وائمه اطهار (ع) و نیز انبیای بزرگ الهی، حضرت موسی و عیسی (ع) است .

در این کتاب، گزیده هایی از سخنان پیامبر اکرم و امامان معصوم (ع) تا امام حسن عسگری (ع) در زمینه های گوناگون اعتقادی، اجتماعی، اخلاقی، فقهی و ... گردآمده است .

مؤلف، سخنان معصومان (ع) را به ترتیب آورده و ذیل عنوان هریک از ایشان، ابتدا با خطبه یاکلامی از آن حضرت در موضوع توحید آغاز می کند و سپس به مواعظ یا نامه های وی، و در آخر به ذکر کلمات قصاری از آن حضرت می پردازد .

در این مجموعه که براساس نسخه تصحیح شده به کوشش استاد علی اکبر غفاری تنظیم شده است، از مجموع سخنان پیامبر (ع) و امامان معصوم - جز امام دوازدهم - و مناجات خداوند با حضرت عیسی و موسی (ع) و سخنان حضرت عیسی، جمعا 350فقره انتخاب شده است و براساس ساختار متن کتاب در پانزده بخش تدوین شده است .

غررالحکم و دررالکلم/عبدالواحدبن محمد تمیمی آمدی، قم، دارالحدیث، 1382، 180ص، 1000نسخه .

ناصح الدین، ابوالفتح عبدالواحدبن محمد تمیمی آمدی، از عالمان شیعی اواخر قرن پنجم و نیمه نخست قرن ششم بود که با پدید آوردن «غررالحکم و دررالکلم » نام خود را جاودانه ساخت .

«غررالحکم و دررالکلم » دربردارنده 11050سخن از سخنان کوتاه امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (ع) است . آهنگ کلی این سخنان با بیان نصیحت و اندرز و تشویق به اکتساب فضایل اخلاقی و اجتناب از فروافتادن در رذایل اخلاقی است . این مجموعه شامل ششصد حدیث از 11050 حدیث فوق است و سعی دارد تا با ارایه گزیده ای از متون حدیثی، ضمن آشناسازی مخاطبان با این گونه متون، دریچه ای به سوی بهره گیری فراگیرتر از این معارف زندگی ساز باشد .

ترجمه و شرح المکاسب/محی الدین فاضل هرندی، قم، بوستان کتاب قم، ج 11 و 12، 2000 نسخه .

مرحوم شیخ انصاری (1214 - 1281ق) در مکاسب که در سه بخش محرمه، بیع و خیارات سامان یافته است، ژرف ترین نظریات خویش را با استدلال های استوار مطرح کرده است و اکنون از کتاب های درسی حوزه های علمیه است .

علمای شیعی از بدو تالیف کتاب، بر آن حاشیه و شرح نوشته اند که از جمله آنها شرح و ترجمه محی الدین فاضل هرندی است . در این کتاب، ابتدا متن مکاسب ترجمه شده و سپس شرح آن در پی آمده است . بحث محرمه در چهار جلد، بیع در شش و خیارات در چهار جلد، شرح شده است .

فلسفه و عرفان

الهیات اگزیستانسیالیستی/جان مک کواری، ترجمه مهدی دشت بزرگی، قم، بوستان کتاب قم، 1382، 352 ص، 1500 نسخه .

ربط و نسبت میان الهیات و تفکر فلسفی، از پرسش های اساسی فیلسوفان الهی دانان است .

هدف این کتاب، تلاشی است در جهت فهم تاثیر فلسفه اگزیستانسیالیستی بر تفکر الهیات معاصر، اما به طور خاص به ارتباط میان دو دانشمند آلمانی پروفسور مارتین هیدگر فیلسوف و پروفسور رودلف بولتمان، الهی دان می پردازد .

این نوشتار در دو بخش تدوین شده است . در بخش اول تحلیل هیدگر از وجود غیر حقیقی در ارتباط با تفسیر بولتمان از تعالیم عهد جدید پیرامون انسان بدون ایمان لحاظ می شود و رابطه نزدیک میان این دو نشان داده شده است . در بخش دوم به تصور هیدگر از وجود حقیقی در ارتباط با تفسیر بولتمان از زندگی مسیحی به مثابه فهم جدیدی از خود می پردازد .

در قسمت نتیجه گیری با ارایه نتایج تحقیق، جایگاه بولتمان در گسترش الهیات قرن بیستم نشان داده شده و ارزش مهم سهم او برآورد شده است .

غایات و مبادی، ترجمه و شرح احمد بهشتی، قم، بوستان کتاب قم، 1382، 328ص، 2000 نسخه .

«الاشارات و التنبیهات » ، اثر گرانسنگ فلسفی حکیم ابوعلی سینا، در چندین نمط نوشته شده و نمط ششم آن درباره «غایات و مبادی » است .

برخی معتقدند: اگر فعل خداوند را معلل به غرض بدانیم مستلزم نیاز است و دسته ای هم می گویند: اگر معلل به غرض ندانیم مستلزم عبث و بیهودگی است . شیخ در نمط ششم گره مشکل را گشوده و می فرماید: او با توجه به غنای واجب الوجود از ذات مقدس او نفی غرض زاید بر ذات کرده است غرض حضرت حق، عین ذات اوست . او بالذات عاشق ذات خویش و به تبع ذات، عاشق آثار مخلوقات خویش است ...

این اثر، ترجمه و شرح نمط ششم است که شارح، پیچیدگی های این موضوع را با قلمی روان برای علاقه مندان به فلسفه، گشوده است و آنان را با اندیشه های سینایی آشنا می سازد .

شرح فصوص الحکم/لداود القیصری، تحقیق حسن حسن زاده آملی، قم، بوستان کتاب قم، ج اول، 1382، 2000 نسخه

عرفان اصیل در حقیقت همان تفسیر انفسی از قرآن کریم است و قرآن کریم خوان گسترده الهی است و کتاب ارزشمند «فصوص الحکم » شیخ اکبر ابن عربی و شرح آن، پیرامون آن مقصد الهی و هدف نهایی بحث می کند .

این کتاب شامل 27 فصل است و هر فصلی در مورد محوری ارزشمند از دیباچه حقائق عرفانی سخن می گوید .

در جلد اول این کتاب شارح (شیخ داود قیصری) مقدمه ای در 12 فصل پیرامون برخی مباحث فلسفی و عرفانی به نگارش درآورده و سپس 9 فصل از «فصوص الحکم » را شرح داده است .

آیت الله حسن زاده آملی کار تحقیق و حاشیه نگاری و تعلیقه نویسی آن را برعهده گرفته است .

علوم اجتماعی

ء جوان و آرامش/محمد سبحانی نیا، قم، بوستان کتاب قم، 1382، 160 ص، 3000 نسخه .

جوانی مقطع حساسی از زندگی است که در آن انسان در برابر طوفان هایی از خواسته ها و آرمان ها قرار می گیرد که همواره اضطراب هایی را در پی می آورد و در صورت عدم کنترل و درمان، دچار تلاطم در زندگی و عدم آرامش خواهد شد .

بر این اساس، در این نوشتار، به منظور مبارزه با این آفت و به جهت تامین آرامش برای جوان، ضمن بررسی اضطراب از جنبه های مختلف به مکانیزم تخفیف دهنده و درمانی منبعث از آموزه های دینی اشاره شده و از یافته های تحقیقات و پژوهش های جدید نیز بهره گرفته شده است . این مطالب در سر فصل هایی چون: آثار و نشانه ها و ریشه های اضطراب، راه های درمان آن، الگوهای آرامش و ... ارایه شده است .

جوان در پرتو اهل بیت (ع) /محمدعلی خادمی کوشا، قم، بوستان کتاب قم، 1382، 255ص، 2000نسخه .

حساس ترین دوره زندگی بشر، نوجوانی و جوانی است . باتوجه به شکوفایی توانایی های جسمی و عقلی در این دوره، آموزه های اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است . اهمیت و چگونگی عوامل رشد، پرهیز از آفت ها، حقوق جوان و مسایلی از این دست، از دیدگاه اسلام، آورده شده است .

این مجموعه در پنج فصل گردآوری شده است که عبارتند از:

1 - اهمیت جوان وجوانی; بررسی جایگاه ارزشمند جوان در جوامع بشری و دین مبین اسلام .

2 - شناخت جوان; بررسی ویژگی های روحی و تربیتی جوانان از دیدگاه قرآن و حدیث .

3 - آفات جوانی و عوامل تباهی; دربردارنده برخی از عوامل بازدارنده جوان از رشد و تعالی وعوامل سقوط ارزش جوان 4 - عوامل رشد جوان; ارایه کننده بسیاری از راه های موفقیت و سعادت دنیا و آخرت از قرآن و حدیث 5 - حقوق جوان; درباره قسمتی از وظایف اولیای جوان در یاری رساندن به جوانان و رعایت ایشان .

حقوق زندانی و موارد زندان در اسلام/نجم الدین طبسی، قم، بوستان کتاب قم، 1382، 679ص، 2000نسخه .

حقوق زندانی و موارد زندان در اسلام، ترجمه کتاب «موارد السجن فی النصوص و الفتاوی » ، توسط آقایان سیدمحمد علی احمدی ابهری، بوذر دیلمی مفری و سیدهادی رمضانی است .

در این کتاب به گونه ای تحقیقی و مستدل به ابعاد گوناگون زندان و احکام زندان و زندانیان در اسلام پرداخته شده و به شیوه ای علمی، با استفاده از آیات و روایات وآرای فقیهان شیعه و سنی، مسایل یادشده مورد بررسی قرارگرفته است .

مطالب این نوشتار در دو بخش سامان یافته است . قسمت اول موارد زندان - که عمده مباحث این مجموعه است - در چهارده باب و هربابی فصولی متعدد را شامل می شود و بخش دوم مرکب از بیست فصل درمورد حقوق و احکام زندانی و دیگر مباحث تاریخی و ... مربوط به این موضوع است .

ء بررسی وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق/علی اصغر امانی زاده، تهران، سروش، 1382، 206ص، 2000نسخه .

دوران سخت اسارت قسمتی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که رزمندگان سلحشور جبهه و جنگ به آن شکوه و جلال ویژه ای بخشیدند . آن همه مظلومیت، ایثار، معنویت و خوبی های انسانی را باید به نسل های بعد و مردمی که اطلاعی از آن ندارند، معرفی کرد .

این کتاب برآن است تا در هشت بخش چهره ای نو از اسارت را به ویژه از زبان آزادگان، به نسل های آینده منتقل کند . تصویری که گذشته از شکنجه و شلاق و گرسنگی و ... به ابعادی چون شهادت، ایثار، پایمردی آزادگان و ظلم دشمنان در دوران اسارت بپردازد . به همین منظور در دو بخش ابتدایی، ضمن بیان تاریخچه و هدف عراق از تجاوز به ایران و همچنین تعریف رزمنده و اسیر و چگونگی دوران اسارت، گذری بر سیر تاریخی رفتار با اسیران جنگی دارد و پس از ارایه تصویری از موقعیت عراق و اسارتگاه های آن، نگاهی به وضعیت اسرای جنگی ایران در عراق دارد . در بخش های پایانی به چگونگی بافت نیروها در اردگاهها و نحوه برقراری ارتباط اسرا وکسب خبر در اسارت و درنهایت تعلیم و تعلم در اسارت دارد .

نشریات

مجموعه نصیحت (3) /محمد مطهر، تهران، سرزمین باران، 13، ج 3 .

«نصیحت » عنوان نشریه ای داخلی و هفتگی است که دوازدهمین سال انتشار خود را سپری می کند و عمدتا دارای مطالب برگرفته از کتب دینی و گفتار پیشوایان معصوم در قالب پند و اندرز و موعظه است تا گامی باشد درجهت روشن کردن چراغ راه زندگی و سعادت انسان ها .

در این نشریه مطالب از هرنوع علمی، مذهبی، هنری، ادبی و ... به چشم می خورد و سعی می شود ماهیت معنوی عنوان نشریه در یک یک مطالب حفظ شود .

سومین مجموعه از دوره های مجلد شده این نشریه مشتمل بر نشریات نصیحت از شماره 301 تا 456 به همراه 33ضمیمه است که از نظر زمانی مربوط می شود به مرداد 1377 تا مرداد 1380 .

این نشریه دوشنبه هرهفته چاپ و منتشر می شود .

ستا/دانشگاه پیام نور کاشان، سال دوم، شماره سوم، بهار 1383 .

فصلنامه فرهنگی، ادبی، دانشجویی و ... ستا; اولین نشریه دانشجویی دانشگاه پیام نور کاشان است که کار خود را از اردیبهشت سال 1382 توسط چندتن از دانشجویان ادبیات فارسی این دانشگاه آغاز کرده است .

این نشریه به عنوان یک نشریه فرهنگی، ادبی، دانشجویی سعی دارد در راه گسترش فرهنگ و جنبش دانشجویی قدم بردارد و محملی باشد برای معرفی، رشد و شکوفایی نویسندگان و شاعران دانشجو .

در سومین شماره این نشریه می خوانید: چرا ستا، شاعرانه با میثم نمکی، روزهای خوش دانشجویی، دو قدم مانده به گل، شعر چه، حرف دل، قرآن در کلام و اندیشه سهراب سپهری، به بهانه چاپ جلد دوم بزرگان کاشان، خبر، خبر دیگه چه خبر و ...

صاحب امتیاز، مدیر مسؤول و مدیریت اجرایی این نشریه را محمدعلی حیدری به عهده دارد .

حزب الله اندیشه/سال چهارم، شماره دهم و یازدهم، بهار و تابستان 82 . حزب الله اندیشه فصلنامه ای فقهی، فلسفی و کلامی است که توسط مؤسسه فرهنگی، تحقیقاتی امام حسن عسکری (ع) در قم منتشر می شود .

در شماره دهم و یازدهم این نشریه می خوانید: تفسیر سوره حمد، مفهوم دین، وحدت و تمایز علم اصول، اصل توسل، تفاوت دیه در زن و مرد، خیانت های مصدق السلطنه، نظام فنی مهندسی دینی، سکولاریسم، فلسفه الهی فیزیک، اصول عرفان فقاهتی حزب الله، ارزیابی حجیت دلالی دعای ندبه، فلسفه الهی رایانه، انسان و بایسته های تکلیفی و ...

مدیر مسؤولی این نشریه را سید محمد باقر خرازی به عهده دارد و زیر نظر شورای نویسندگان منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد .

آینه میراث/دوره جدید، سال اول، شماره چهارم، زمستان 1382، پیاپی 23 .

«آینه میراث » فصلنامه ای ویژه نقد کتاب، کتاب شناسی و اطلاع رسانی در حوزه متون است و دارای مجوز علمی - ترویجی است . این نشریه توسط مرکز نشر میراث مکتوب و به مدیر مسؤولی اکبر ایرانی چاپ و منتشر می شود .

در بیست و سومین شماره این فصلنامه می خوانید: بررسی و نقد «معرفی میراث مخلوط » ، موضع «تفکیک » حکیم رازی، حاشیه یا بهتر بگویم شرح ... ، جامع التواریخ و تاریخ عالم، تصحیح یا تضییع، نامه نگاری دو دوست، بنیان کعبه، خطیات و ...

این مطالب به همراه سایر مطالب خواندنی دیگر در بخش های مختلفی چون: مقالات، در جست و جوی نسخ، نقد و بررسی، رسائل، اسناد و مکاتبات، در آستانه تحقیق، تازه های میراث، معرفی، و نیات و ... به علاقه مندان ارایه می شود .

کتاب ماه علوم اجتماعی، سال هفتم، شماره هفتم، اردیبهشت 1383 .

هفتاد و نهمین شماره پیاپی کتاب ماه علوم اجتماعی به عنوان ماهنامه ای تخصصی ویژه اطلاع رسانی و برای کتاب، بخش ویژه خود را به مطالعات فرهنگی اختصاص داده است . در همین راستا در این شماره می خوانید:

مطالبات فرهنگی بومی، روانکاوی فرهنگ عامه: رهیافتی برای فهم مسایل اجتماعی، درآمدی بر مطالبات فرهنگی، فرهنگ پست مدرن، تفکیک زدایی و صورت بندی شکلی، مذهب و مطالعات فرهنگی، فردریک جیمسون، نظریه پرداز متون فرهنگی، مطالعات فرهنگ عامه، دیالکتیک هویت ها، ... شکری است با شکایت، نقد فرهنگی: قلمروی بین رشته ای و ...

این نشریه توسط خانه کتاب ایران و به مدیر مسؤولی احمد مسجد جامعی چاپ و منتشر می شود .

کتابها و نشریات رسیده

- رسالت جهانی امام خمینی (ره): تحلیلی برنامه تاریخی معظم له به گورباچف ، میراحمد حاجتی .

- گلبرگهای حسینی: 128 نکته در ارتباط با امام حسین (ع) /گردآورنده محمد مطهر، قم، صفحه نگار، 1381، 264 ص، 5000 نسخه .

- نظم و انظباط، تهیه مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، گروه معارف، قم، بوستان کتاب قم ، 1382 ، 184 ص، 3000 نسخه .

- تاجیکان، آریایی ها و فلات ایران، گردآوری و تحقیق میرزا شکورزاده، تهران .

سروش، 1380، چ دوم، 1383، 336 ص، 1500 نسخه .

- شهر آب و آینه: مجموعه کتاب های نوجوانان/میترا ابیات، تهران، سروش، 1375، چ دوم 1382، 114 ص، 3000 نسخه .

- مبادی سواد بصری، دونیس ا . داندیس، ترجمه مسعود سپهر، تهران، سروش، 1368، چ دوم 1382، 252 ص، مصور، 3000 نسخه .

- منشور ملی ایرانیان و رفراندوم/علی کردان، تهران، سروش، 1381، چ دوم 1382، 180 ص، 2000 نسخه .

- ویژگی های امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (ع): ترجمه و تحقیق خصائص امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع)، ابو عبدالرحمان احمد بن شعیب نسائی، ترجمه و نگارش فتح الله نجارزادگان ، قم، بوستان کتاب قم، 1382، 240 ص، 2000 نسخه .

- برترین های فرهنگ مهدویت در مطبوعات/تهیه ستاد احیاء و گسترش فرهنگ مهدویت، تنظیم موسسه فرهنگی انتظار نور، قم، بوستان کتاب قم، 1382، 479 ص، 2000 نسخه .

- فرهنگستان هنر/خبرنامه فرهنگستان هنر، ماهنامه، سال 3، شماره 18، خرداد 83 .

- شاهد/ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی بنیاد شهید انقلاب اسلامی ، شماره 350، تیر ماه 1383 .

- کتاب ماه ادبیات و فلسفه/ماهنامه تخصصی اطلاع رسانی و نقد و بررسی کتاب، خانه کتاب ایران، سال هفتم، شماره 7، اردیبهشت 1383، پیاپی 79 .

- کتاب زنان/فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان ، سال ششم، بهار 1383، پیاپی 23 .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان