بادامچی:

نرخ بالای سود بانکی، مانع بزرگ کسب و کار است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی، با تاکید بر لزوم رفع موانع کسب و ‌کار، از مسئولان بانک مرکزی خواستار چاره‌اندیشی برای کاهش سود بانکی شد.

نرخ بالای سود بانکی، مانع بزرگ کسب و کار است

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه «رقبای دولت در همه جبهه‌ها و گروه ها باید دست از کینه‌ها و کدورت‌ها بردارند و دولت را یاری رسانند» گفت: بر همه ماست پیروزی حماسی ملت ایران را ارج نهاده و خداوند منان را شاکر باشیم که دو انتخابات بزرگ و پرارزش با آرامش و با رای اکثریت مردم در حوزه ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شد.

وی افزود: انتخاب مردم ایران، علی رغم مشکلات اقتصادی با سنجش عاقلانه برنامه های داوطلبین همراه با بلوغ سیاسی و آگاهی بود و مردم هوشمندانه توجه داشتند چگونه وعده های عوام فریبانه در برخی کشورها، مردمشان را در کوتاه مدت به خاک سیاه نشاند و یا در داخل کشور حاصل زحمات و تلاش های چندین ساله مردم و مدیران انقلاب اسلامی در طول 8 سال دولت گذشته نابود شد و هرگونه توسعه و رشد علمی و تکنولوژی کشور را متوقف و هزینه های جبران ناپذیری به مردم تحمیل و آشفتگی اقتصادی و فقر و بیکاری را به ارمغان آورد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: مردم ما نیک می دانند کشور به دولتی نیاز دارد که دارای بیشترین توان، تجربه و مهارت در ثبات بحشی به اقتصاد و پاسخگوی نگرانی امنیتی و معیشتی و مطالبات بخش های مختلف جامعه باشد، بویژه همگرایی‌های شومی که دشمنان ایران در جهت ناآرامی منطقه و علیه مردم کشور دارند را مدیریت کند و قدرت مذاکره و رسیدن به نتیجه در دنیایی که رقابت در دستیابی به بازارهای جهانی و جلب سرمایه بسیار بالاست و از اهمیتی تعیین کننده برخوردار است، را داشته باشد.

بادامچی ادامه داد: ان‌شاءالله دولت منتخب با تجربیات 4 سال گذشته و با تکیه بر اعتماد عظیم مردم و با همکاری سایر قوا بویژه با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد ایران و حل پدیده فقر و مبارزه با فساد و تامین مطالبات نسل جوان و حقوق شهروندی بویژه اجرای فصل سوم قانون اساسی همت گمارند و با به کارگیری نیروهای کارمد و متخصص قادر باشد برنامه حمایتی تامین اجتماعی(مصوب برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی ششم) را اجرایی نماید و با بازسازی زیرساخت های صنعتی و توسعه فناوری مدرن و تسهیل قوانین و ایجاد روش واحد و مرتبط در توسعه مشاغل دانش بنیان و دنیای کارآفرینی اقدام نماید.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: باید توجه کرد نیروی انسانی ما آماده کار نیست و مهارت کسب و کار را از دانشگاه ها دریافت نمی کند لذا توسعه آموزشگاه های فنی حرفه ای و توسعه مهارت نیروی کار از ضرورت های توسعه جامعه است.

بادامچی تاکید کرد: همچنین برای حل معضل بانک ها و در راس آن نرخ سود بالای بانکی چاره اندیشی نمایند که از چالش های بزرگ در کشور است که متاسفانه کار کردن را بی معنی کرده است و هر کسب و کاری را از ارزش انداخته است و انگیزه ای برای صاحبان صنایع و حرف باقی نگذاشته که کار خود را گسترش دهند.

وی در پایان گفت: امروز مهم ترین کار دولت و بانک مرکزی برخورد شجاعانه با چالش بانک ها و نرخ سود بالای آن است تا چشم انداز مناسب "کار" با رفع یکی از عمده ترین موانع کسب و کار فراهم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان