بازگشت فولکس واگن با دو محصول پاسات و تیگوان

فولکس واگن را شاید بتوان یکی از قدیمی ترین خودروسازان فعال در ایران دانست که معروفترین آنها فولکس واگن بیتل که در ایران به فولکس واگن قورباغه ای معروف است می باشد.

فولکس‌واگن از ماه آینده صادرات خودرو به ایران را پس از 17 سال از سر خواهد گرفت و مدل‌های پاسات و تیگوان به بازار ایران وارد خواهد شد.تیگوان و پاسات اولین خودروهایی هستند که به صورت رسمی توسط نماینده رسمی این شرکت در ایران یعنی گروه صنعتی ماموت خودرو به فروش خواهند رسید. شرکت خصوصی ماموت خودرو که مشغول تولید محصولات اسکانیا در ایران است توسط 8 نمایندگی در نظر گرفته شده در تهران به فروش خواهد رساند.

در هر صورت تیگوان و پاسات به عنوان دو محصول پر فروش بزرگ ترین گروه خودروسازی جهان پا به ایران خواهند گذاشت و در دو سگمنت بسیار پر رقابت و محبوب ایرانیان مشغول رقابت خواهند شد.

فولکس واگن پاسات

فولکس واگن پاسات یک خودرو سدان یا همان سواری کلاس متوسط است. فولکس واگن پاسات نیز در تیپ های مختلف در بازارهای مختلف دنیا عرضه می شود و مدلی از پاسات که در ایران عرضه می شود از نوع 4 سیلندر 1.8 لیتری با توان 170 اسب بخار است که با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های آن نیرو می دهد. این خودرو نیز از جدیدترین فناوری های خودروهای روز دنیا(البته در مدلهای 2017 آن) بهره می برد که از جمله آن می توان اپلیکیشن مدیریت خودرو فولکس واگن، قابلیت اتصال به موبایل و استفاده از اپلیکیشن اندروید اتو(Android Auto)، دوربین دید عقب، حسگرهای تشخیص اجسام اطراف خودرو، آینه با قابلیت تشخیص نقاط کور، سیستم امنیتی مجهز به اپلیکیشن قفل خودرو از طریق موبایل را می توان نام برد.

 

عکس فولکس واگن پاسات - نمای جلو - کاربلد

 

عکس فولکس واگن پاسات - نمای عقب - کاربلد

 

فولکس واگن تیگوان

فولکس واگن تیگوان از سال 2007 در کارخانه های مختلف فولکس واگن در آلمان، روسیه و چین تولید می شود. تیگوان در کلاس خودروهای بیابانی/ شاسی بلند (SUV) قرار می گیرد که سه ردیف صندلی به همراه فضای بار دارد، ضمن اینکه صندلی های ردیف آخر آن قابلیت تاشوندگی دارند. فولکس واگن تیگوان همانند دیگر محصولات خودروسازان بزرگی چون فولکس واگن در تیپ ها و با قوای محرکه متفاوتی عرضه می شود.

 

فولکس واگن تیگوان - نمای جلو - کاربلد

 

فولکس واگن تیگوان - نمای عقب - کاربلد

 

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان

مدلی که در ایران قرار است عرضه شود، موتور آن از نوع 4 سیلندر، 2 لیتری توربو شارژ با توان 200 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 280 نیوتن متر است. این قوای محرکه با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به تیگوان نیرو می بخشد. مصرف سوخت درون شهری تیگوان در هر 100 کیلومتر 11 لیتر و برون شهری آن 9 لیتر است. تست های رانندگی تیگوان حاکی از آن است که سواری آن حس آرامش به سرنشینان آن منتقل می کند و از لحاظ فرمانپذیری نیز تیگوان قابلیت های خوبی از حیث چسبندگی و مانور فرمان دارد.

 

فولکس واگن تیگوان - نمای کابین - کاربلد

 

نقاط قوت فولکس واگن پاسات

یکی از بهترین ویژگی‌های فولکس‌واگن پاسات، فضای سرنشینان عقب و صندوق بار بزرگ آن است به‌نحوی‌که هنگامی‌که درِ عقب خودرو یا درِ صندوق بار آن‌را باز می‌کنید، با فضای داخلی و فضای باری مواجه می‌شوید که بیشتر از هر سدان متوسطی است که تا قبل از آن دیده‌اید.


معایب فولکس واگن پاسات

گیربکس 6 سرعته دوکلاچه پاسات که از سوی فولکس‌واگن DSG نامیده می‌شود، به‌خوبی رفتار نمی‌کند. این گیربکس در هنگام افزایش دنده سرعت بسیار بالایی دارد اما در سرعت‌های پایین و کاهش دنده‌ها وقفه و توقفی در تعویض دنده احساس می‌شود.

 

عکس فولکس واگن پاسات - نمای موتور- کاربلد


قیمت فولکس واگن پاسات

قیمت فولکس واگن پاسات نیز طبق اعلان وبسایت فولکس واگن حدود 23 هزار دلار است که با احتساب قیمت دلارآزاد، مالیات بر ارزش افزوده، گمرک و دیگر هزینه ها پیش بینی می شود که قیمت پاسات در ایران بیش از 120 میلیون باشد.

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر