دردهایی که آقایان باید آنرا جدی بگیرند- قسمت دوم

۴. درد پشت شدیدبه نظر میرسد که تقریبا همه افراد، دیر یا زود درد پشت را تجربه کرده یا خواهند کرد

دردهایی که آقایان باید آنرا جدی بگیرند- قسمت دوم

4. درد پشت شدید

به نظر میرسد که تقریبا همه افراد، دیر یا زود درد پشت را تجربه کرده یا خواهند کرد. زیرا ما دارای ستون فقراتی هستیم که برای راه رفتن روی چهارپا طراحی شده اما بر روی دو پا راه میرویم و این درد بهایی است که برای این نوع ایستایی میپردازیم. اما اگر شما دردی هرچند خفیف در پشت خود احساس کردید که با ضعف پا، درد تپنده ای که در سراسر یک پا پخش شود، ناتوانی در کنترل مثانه یا نگهداشتن مدفوع یا افزایش درد هنگام سرفه همراه بود، ممکن است دچار مشکلی جدی در ستون مهره ها شده باشید.
این مشکل ممکن است در نتیجه تورم یا بیرون زدگی دیسک – غضروفی که مانند بالشتکی میان هر دو مهره قرار گرفته است- باشد که موجب میشود مهره ها رشته های عصب را گاز بگیرند.
در این حالت باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا از آسیبهای جدی پیشگیری شود.

5. درد شکم

دردی که در قسمت پایین سمت راست شکم حس شود و همراه یا بدون تب یا تهوع باشد و به خصوص اگر طولانی شود، نباید شوخی گرفته شده و باید برای احتراز از خطرات ناشی از تورم و ترکیدن آپاندیس، فورا به پزشک مراجعه شود.
به گفته NIH بعضی از نشانه های معمول دیگر آپاندیسیت، تهوع، استفراغ یا اسهال و ناتوانی در دفع گاز روده هستند. علاوه بر این از دست دادن اشتها، تب خفیف و تورم شکم است. اما لزوما همه افراد تمام این نشانه ها را با هم تجربه نمیکنند.
جدیترین مشکلی در این حالت ایجاد میشود، ترکیدن آپاندیس است. بیشترین خطر متوجه نوزادان، کودکان و بزرگسالان مسنتر است. هنگامی که مواد مدفوعی پر از باکتری از درون روده وارد حفره شکمی شود، ممکن است اتفاقات بسیار بدی حادث شود که مرگ یکی از آنهاست.

6. درد مفاصل و عضلات

دردسر اصلی قهرمان ورزشهای تعطیلات آخر هفته، بار سنگین درد و کشش مفاصل و عضلات خسته است. اما زمان بذل توجه به این کوفتگی را چگونه تشخیص دهیم؟
به گفته دکتر اد لاسکووسکی (Ed Laskowski) مدیر مرکز مایوکلینیک طب ورزشی در روچستر (Rochester) “بساری از افراد تصور میکنند که میتوانند بدون هیچ مشکلی بر روی یک عضو آسیب دیده ورزش کنند. اما چنین نیست.” اگرشما بعضی از آسیب دیدگیهای خاص را به موقع توسط پزشک متخصص درمان نکنید، باید منتظر بروز مشکلات و آسیبهای بیشتر یا افزایش طول درمان باشید.
اگر درد با محدودیت حرکتی همراه باشد، باز هم موردی برای مراجعه به پزشک وجود دارد. به گفته دکتر لاسکووسکی “درد مداوم یا فزاینده –مظورم دردی بیش از یک کوفتگی ساده است- مسئه ایست که حتما باید به آن توجه شود. او می افزاید:” هرچقدر زمان مراجعه شما به پزشک زودتر باشد، بدنتان نسبت به درمان واکنش بهتری نشان خواهد داد. از نظر من هر دردی که بیش از یکی دو روز طول بکشد، موردی قابل توجه و دلیلی برای مراجعه به پزشک خواهد بود.”

خلاصه اینکه درد را انکار نکنید

پس چرا بسیاری از مردان هنگام احساس دردهای غیر عادی، مراجعه به پزشک و بهره مندی از درمانهای لازم را مدام به تعویق می اندازند؟ این از آن پرسشهایی است که پاسخ دادن به آن مشکل است. آنها مجموعه متنوعی از دلایل مختلف را ارایه میکنند که رایج ترین آنها این است”فکر کردم خوب میشود پس به آن توجه نکردم”، ” نمیخواستم باور کنم که به جراحی نیاز دارم و باید مرخصی بگیرم.” یا ” میدانید جراحی چقدر خرج برمیداشت؟”
دکتر داوتیان مگوید:” افراد برای بلافاصه توجه نکردن به دردهای شدید و خطیر دلایل مختلفی دارند. “آنها خیلی سرشان شلوغ است، کسی به جز خودشان در کنار بچه ها نبوده یا تصور کرده اند یکی دو قرص مسکن و خوابیدن درد را از بین میبرده است.” او اضافه میکند که نداشتن بیمه درمانی هم میتواند یک دلیل بسیار مهم این کم توجهی باشد.
اما دلیل آنها هرچه که باشد، به هیچ وجه عاقلانه و قابل قبول نیست. شما میتوانید رئیس خود را نادیده بگیرید یا به همسر و فرزندان خود، شغلتان و حتی سگتان بی توجهی کنید، اما دردهای خاصی وجود دارند که بی توجهی به آنها و عدم دریافت درمان و توجهات پزشکی لازم، موجب میشود که دیگر هیچ چیز مهمی برایتان معنا نداشته باشد زیرا ممکن است…
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر