کتابخانه شهید باهنر(مشهد)

کتابخانه شهید باهنر در سال ۱۳۴۹ با ۱۲۰۰ جلد کتاب و با یک نفر کتابدار زن و یک خدمتگزار، زیر نظر اداره کل فرهنگ و هنر سابق به نام کتابخانه عمومی بهار، در خیابان بهار کار خود را آغاز کرد

کتابخانه شهید باهنر در سال 1349 با 1200 جلد کتاب و با یک نفر کتابدار زن و یک خدمتگزار، زیر نظر اداره کل فرهنگ و هنر سابق به نام کتابخانه عمومی بهار، در خیابان بهار کار خود را آغاز کرد. در حال حاضر دارای 19000 جلد کتاب و بیش از 140 عنوان نشریه ادواری است.6 نفر کتابدار دارای تحصیلات دانشگاهی در این کتابخانه کار می کنند که دوره های تخصصی کتابداری را طی کرده اند.

این کتابخانه که اکنون در خیابان ابوذر19 واقع است از بخشهای مختلفی از جمله بخش نشریات ادواری، بخش فهرستنویسی، آماده سازی کتاب و بخش امانت تشکیل یافته است. از جمله فعالیتهای فرهنگی دیگر آن با هدف پر نمودن اوقات فراغت جوانان، تشکیل کلاسهایی مانند آموزش کامپیوتر و خوشنویسی و نقاشی است. این کتابخانه 1300 نفر عضو فعال دارد که 90 درصد آنها را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند. ساعات کار کتابخانه از7 صبح تا 8 شب است و با کتابخانه آستان قدس رضوی نیز ارتباط فرهنگی دارد. تجهیزات آن عبارتند از 70 قفسه چوبی، تهویه مطبوع، 20 دستگاه میز مطالعه و قفسه هایی مربوط به نشریات ادواری. کتابهای این کتابخانه به روش دیویی طبقه بندی شده که توسط کتابداران شماره های مخصوص و فیشهای مربوطه نوشته و آماده می شود و به صورت قفسه بسته اداره می شود. تعداد مراجعان آن روزانه به 300 نفر می رسد. ساختمان این کتابخانه استیجاری است و حدود 500 متر مربع زیربنا دارد. به این ترتیب به لحاظ فضا و نوع ساختمان چندان برای کتابخانه مناسب نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان