تاثیر ورزش مرتب و منظم در کاهش چاقی در کودکان

آیا می‌دانید فعالیت بدنی منظم چه فوایدی برای کودکان دارد؟ یکی از فواید ورزش منظم، رسیدن کودکان به وزن مناسب و پیشگیری از چاقی است. والدین باید به ورزش کودکان توجه نمایند.

تاثیر ورزش مرتب و منظم در کاهش چاقی در کودکان

دکتر سید ضیاء‌الدین مظهری؛ متخصص تغذیه

الف) تحت تاثیر انجام ورزش مرتب، منظم و در حد تعادل، به میزان IGF1 یا Insulin like growth Factor افزوده می‌شود.

ب) کلسترول بد (LDL) کاهش و کلسترول خوب و محافظ قلب و عروق (HDL) افزایش می‌یابد.

ج) نه تنها چربی‌ها سوزانده شده و از اثرات بیماری‌زایی آنها کاسته می‌شود، بلکه استخوان‌ها نیز بهتر رشد می‌کنند و به تراکم مواد معدنی آنها افزوده می‌شود.

د) از میزان ترشح انسولین کاسته می‌شود و ضمن پیشگیری از فرسودگی پانکراس، سطح انسولین در گردش خون نیز کاهش می‌یابد و احتمال مقاوم‌تر شدن گیرنده‌های انسولین کمتر و احتمال بروز سندرم متابولیک نادرتر می‌شود.

ر) ورزش، عامل تقویت‌کننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن است.

ز) با انجام ورزش‌های سبک، حافظه بهتر و قوی‌تر و یادگیری و یادآوری افزون‌تر می‌شود.

خانواده‌ها و جوان‌هایی که خودشان را آماده امتحانات نهایی یا شرکت در کنکورهای ورودی به دانشگاه‌های کشور می‌سازند، باید به این موضوع دقت نمایند که با نشستن دایمی و خوردن شکلات و شیرینی و ساعت‌های مدید مطالعه و کاستن شدید از میزان خواب و برهم زدن ساعت بیولوژیکی و بی‌خوابی‌های شبانه هم به سلامتی و اندام موزون خود صدمه خواهند زد و هم در قبال این همه داده، ستاده‌شان بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود.

بنابراین تناسب و تعادل در خواب و غذا و تنوع در انتخاب مواد غذایی مصرفی را قویا توصیه می‌نماییم.

در نظر داشته باشید که با تمام زحمات و شب زنده‌داری‌ها جهت یادگیری، مغز خسته و فاقد آرامش شده و قادر نخواهید بود تمام آموخته‌هایتان را به موقع و تمام و کمال به یاد آورید و با سرعت کافی و دقت وافی، پاسخ موردنظر را برگزینید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان