چای کوهی

ـ کلیات گیاه شناسی   چای کوهی به مقدار زیاد در آمریکا و اروپا پرورش می یابد و معمولاً به صورت خودرو در میان مزارع گندم و ذرت یافت می شود

چای کوهی

ـ کلیات گیاه شناسی
 

چای کوهی به مقدار زیاد در آمریکا و اروپا پرورش می یابد و معمولاً به صورت خودرو در میان مزارع گندم و ذرت یافت می شود . چای کوهی در اروپا و آمریکا به نام «سنت جونز» شهرت دارد و مدتی است که بسیار معروف شده و تقریباً برای مداوای هر بیماری به کار می رود.
جالب است بدانید که روغن چای کوهی برای مدت سه قرن درانگلستان تنها داروی زخم ها بوده است .چای کوهی در ایران در دامنه ی کوه های البرز ،کرج ، چالوس و مازندران ونقاط غرب ایران به وفور می روید . در اروپا نانوایی ها این گیاه را خوب می شناسند. زیرا کمی از آن را به آرد اضافه می کنند که نان را بهتر و خوش طعم تر می کند.
گل های چای کوهی به رنگ سفید یا زرد هستند که در بالای ساقه به صورت انبوه به چشم می خورند. این گل ها کمی معطر و دارای بوی مخصوصی هستند. میوه ی چای کوهی به شکل کپسول است.

ـ ترکیبات شیمیایی:
 

مهمترین ماده ی شیمیایی چای کوهی هایپرسین و همچنین ماده ی قرمز رنگی بنام هایپرسین است.چای کوهی دارای تانن و اسید نیکوتی نیک نیز هست.

ـ خواص دارویی :
 

1 ) از نظر طب قدیم ایران این گیاه گرم و خشک است . ماده ی قرمز رنگی که در برگ های چای کوهی وجود دارد و با فشار دادن برگ ها از آن استخراج می شود، برای التیام زخم و درمان سوختگی ها بکار می رود.
برای تهیه ی جوشانده ی یا دم کرده ی این گیاه باید حدود یک قاشق چایخوری برگ و گل خشک گیاه را در دو فنجان آب جوش ریخته و آن را آن قدر بجوشانید تایک فنجان باقی بماند ،سپس آن را مصرف کنید.
2) ضد کرم معده و روده است.
3) گرفتگی صدا را باز می کند و خلط آور است.
4 ) برای درمان مرض کزاز به کار می رود.
5 ) درمان کننده ی اسهال است .
6 ) درمان کننده ی بیماری مننژیت است.
7 ) برای درمان فلج بکار می رود .
8 ) سیاه سرفه را از بین می برد.
9) برای درمان کم خونی مفید است .
10) ضد افسردگی است.
11) درمان کننده ی بی خوابی است
12) در درمان سرماخوردگی معجزه می کند.
13 ) و بالأخره با تحقیقات جدیدی که دانشمندان روی این گیاه معجزه آسا انجام داده اند ،دریافته اند که چای کوهی می تواند ویروس ها را از بین ببرد و حتی روی ویروس بیماری AIDS اثر مثبت دارد و سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و بیماری را تخفیف می دهد.
14 )دانشمندان مدتی است که روی اثر چای کوهی بر ریه و سرطان خون تحقیقات دامنه داری را شروع کرده اند و به نتایج درخشانی دست یافته اند.

چای کوهی
 


ـ مضرات :
 

کسانی که از قرص ضدبارداری ، داروهای آسم ، ضد سرماخوردگی و حساسیت استفاده می کنند ، نمی توانند چای کوهی مصرف کنند.
منبع:نشریه 7 روز زندگی،شماره 91
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان