ماهان شبکه ایرانیان

آیینه کتاب

نام کتاب:۱۳۴ نکته درباره کامپیوتر

نام کتاب:134 نکته درباره کامپیوتر

به کوشش : ساسان گفتاری

نوبت چاپ : اول زمستان 77

تیراژ : 3300 نسخه

تعداد صفحات : 111 صفحه

بها : 5000 ریال

ناشر : انتشارات شهاب ثاقب

کامپیوتر چند رسانه ای چیست؟ بوت کردن یعنی چه؟ نمایشگر چگونه کار می کند؟ کامپیوتر شما چقدر برق مصرف می کند؟ اینترنت چیست؟ شرط افزار چیست؟ ویروس کامپیوتری چیست؟ سرعت دیسک به چه عواملی بستگی دارد؟ خطر الکتریسیته ساکن را چگونه باید کم کرد؟ مراقب اشعه نمایشگر باشید! ویروسها از کجا می آیند...

آنچه خواندید چند نکته از رحمهم الله علیهاالسلام قدس سره نکته گرد آمده در این کتاب است. این مجموعه، کاری است از هیئت تحریریه نشریه کامپیوتر که به کوشش ساسان گفتاری تدوین شده است.

در اینجا یک نمونه از سئوال و جوابهای مطرح شده در این کتاب را عینا بازگو می کنیم:

بوت کردن یعنی چه؟

صلی الله علیه وسلم بوت رحمهما الله کردن یکی از اصطلاحات بی مسمای کامپیوتر است که از زمان پیدایش کامپیوترهای شخصی متداول شده و در زبان نوشتار و گفتار کامپیوتر کاملا جا افتاده است. بوت کردن کامپیوتر با زدن کلید برق کامپیوتر و روشن نمودن آن شروع می شود. هر کامپیوتری به محض روشن شدن، چند مرحله را پشت سر می گذارد که اگر با موفقیت طی شوند، در اصطلاح می گویند که آن کامپیوتر صلی الله علیه وسلم بوت رحمهما الله شده است. فقط کامپیوتری که بوت شده باشد، می تواند فرمانهای متصدی خود را بگیرد و دستورات او را به اجرا در آورد. بنابر این هر کس که می خواهد پشت کامپیوتر بنشیند، اول از همه باید آن را بوت کند! «در ایران به جای بوت کردن از اصطلاح صلی الله علیه وسلم بالا آمدن رحمهما الله نیز استفاده می شود، و مثلا با عبارت صلی الله علیه وسلم کامپیوتر بالا آمدرحمهما الله بوت شدن کامپیوتر را اعلام می کنند».

بوت کردن کامپیوتر!

کلمه «بوت » به صورت اسم در زبان انگلیسی به معنی پوتین است و به صورت فعل، به معنای صلی الله علیه وسلم با پوتین به چیزی لگد زدن رحمهما الله آمده است. درنتیجه بوت کردن کامپیوتر در لغت معادل است با لگد زدن و پرت نمودن کامپیوتر! اما این اصطلاح همان گونه که توضیح داده شد، کنایه از روشن کردن و به راه انداختن کامپیوتر است.

نام کتاب : آموزش سریع اپراتوری کامپیوتر

تالیف : مهندس سعید سعادت

نوبت چاپ : چهارم: آبان ماه 1377

تیراژ : 10000 نسخه

تعداد صفحات : 380 صفحه

بهاء : 9900 ریال

ناشر : مجتمع آموزشی و فنی تهران

آموزش سریع اپراتوری کامپیوتر

این کتاب در چهار بخش مبانی کامپیوتر، سیستم عامل، ویراستار PE2 و واژه پرداز دو زبانه WORD تنظیم شده است. در ابتدای کتاب آمده است:

این کتاب مناسبترین کتاب آموزشی برای آن دسته از داوطلبان آموزش علوم کامپیوتر می باشد که قصد دارند طی مدتی کوتاه کار با کامپیوتر را آغاز نموده و یا در آزمونهای مهارت فنی و حرفه ای اپراتوری کامپیوتر شرکت نمایند.

«آموزش سریع اپراتوری کامپیوتر» در چهار بخش و پنج ضمیمه تنظیم شده است که بخشهای مندرج به ترتیب عبارتند از:

× مبانی کامپیوتر (بررسی روند تکاملی کامپیوترها و انواع آنها، آشنایی با سخت افزار و انواع نرم افزارها)

× سیستم عامل (اصول راه اندازی سیستم، آشنایی و به کارگیری فرمانهای سیستم عامل (MS-DOS)

× ویراستار PE2 (چگونگی ایجاد و ویرایش متون فارسی و انگلیسی)

× واژه پرداز دو زبانه WORD (آشنایی با اصول تایپ، نامه نگاری و صفحه آرایی با کامپیوتر)

قسمت ضمایم نیز ضمن برخورداری از جداول مورد استفاده در برخی از فرمانها، شامل مبحث ویروسهای کامپیوتری و همچنین نمونه سؤالات آزمونهای اپراتوری می باشد.

از ویژگیهای بارز این کتاب، ارائه خلاصه مطالب، پرسشهای چهار گزینه ای و دستور کار آزمایشگاه در انتهای هر فصل می باشد که به منظور تسلط بیشتر خوانندگان به مطالب، فصل مربوط آورده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان