کتابفروشی های اسلامی روی اینترنت

عرضه محصولات فرهنگی اسلامی در فروشگاههای مجازی روی اینترنت مانند تمامی محصولات فرهنگی دیگر در فروشگاههای حقیقی رواج بسیار دارد. کافی است واژه ای را که با محصولات فرهنگی اسلامی ارتباط داشته باشد در یکی از ماشینهای جستجوگر وارد کنید; آنگاه شما را به صدها پایگاه (Site) از این دست راهنمایی می کند.

عرضه محصولات فرهنگی اسلامی در فروشگاههای مجازی روی اینترنت مانند تمامی محصولات فرهنگی دیگر در فروشگاههای حقیقی رواج بسیار دارد. کافی است واژه ای را که با محصولات فرهنگی اسلامی ارتباط داشته باشد در یکی از ماشینهای جستجوگر وارد کنید; آنگاه شما را به صدها پایگاه (Site) از این دست راهنمایی می کند.

اکثر مراکز عرضه کتاب «در تار جهان گستر» (WWW) با نام کتابفروشی (store Book) به عرضه انواع محصولات فرهنگی می پردازند. فروش نوارهای صوتی و ویدیویی، CD های کامپیوتری، انواع آویزهای تزئینی فرهنگی، تابلوها، تصاویر و کارت پستالها از جمله کالاهایی هستند که در یک کتابفروشی روی اینترنت می توانید بیابید.

امروزه بیشتر ناشران کتابهای آموزشی، همراه کتابهای انتشار یافته خود یک کاست ویدئو یا صوت و یا CD کامپیوتری نیز عرضه می کنند تا خریدار با بهره گیری از امکانات چند رسانه ای به مطالعه کتاب بپردازد.

«نرم افزارهای اسلامی » (Software Islamic) یکی از محصولات فرهنگی است که در کتابفروشیها جای خود را باز کرده است و به هر کتابفروشی روی اینترنت که سری بزنید از این نرم افزارها نیز خبرهایی خواهید یافت.

به عنوان نمونه همراه شما به پایگاه (IslamicBookstore.com) (کتابفروشی اسلامی) که یک پایگاه برای عرضه کتابهای اسلامی روی اینترنت است سری می زنیم.

برای مراجعه به این کتابفروشی نیازی به کفش و کلاه کردن نیست، کافی است انگشت نشانه دست راست خود را روی دکمه سمت چپ ماوس فشار دهید; اکنون با اشاره یک انگشت در آن طرف دنیا در مقابل یک کتابفروشی قرار گرفته اید.

این کتابفروشی مجازی در کنار کتاب، به عرضه نرم افزارهای اسلامی نیز پرداخته است. این پایگاه جدیدترین نرم افزارهای اسلامی به زبان عربی را بویژه برای کودکان در صفحات وب به نمایش گذاشته و با بیان روش خرید و اعلام قیمت، امکان دستیابی به این محصولات را در سراسر جهان گسترش داده است. چنانکه شما دارای کارت اعتباری اینترنت باشید کافی است شماره کارت خود را به این پایگاه بدهید تا پس از چند روز - که بستگی به فاصله مکانی شما با محل استقرار پایگاه دارد - کالای درخواستی شما به دستتان برسد.

برای آشنایی شما با این پایگاه صفحات اولیه مربوط به بخش نرم افزار کتابفروشی را عینا چاپ کردیم، تا با ویترین نرم افزار فروشگاه مجازی آشنا شوید.

بهتر است بدانید که تک تک تصاویر در این صفحه وب، ابرمتن (Hypertext) بوده و با کلیک کردن ماوس روی آن، توضیحات نسبة مفصلی از آن نرم افزار در اختیار شما قرار می گیرد; دقیقا مثل آنکه با انگشت به یک کالا اشاره کنید و فروشنده توضیحات کاملی راجع به آن محصول در اختیار شما بگذارد.

ما برای نمونه روی نرم افزار «عم جزء» کلیک کردیم; بلافاصله معرفی این نرم افزار قرآنی همراه با تصاویری از آن برنامه به نمایش در آمد، درست شبیه بروشور نرم افزار.

گفتنی است که تولید نرم افزارهای اسلامی برای کودکان در میان کشورهای مسلمان اهل سنت از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است. این نکته ما را به خلاء موجود در زمینه نرم افزارهای شیعی آگاه می سازد و این که ما نیز تعلیم و تربیت اسلامی شیعی برای کودکان را در قالب نرم افزارهای آموزشی مد نظر قرار دهیم. زیرا نقش پذیری انسان در سنین کودکی استوار و همیشگی است.

چنانکه بخواهید از کتابفروشیهای اسلامی بیشتری در اینترنت دیدن کنید به نشانیهای زیر مراجعه نمایید:

برنامه علیم، یک محصول نرم افزاری بی نظیر و مهیج از نوع آموزشی است که یادگیری مطالب راجع به اسلام را برای کلیه اعضای خانواده به امری مفرح و جالب تبدیل می کند.

با کمک این برنامه می توانید بدون صرف ساعتها وقت برای جستجو در هزاران صفحه موجود در لابه لای دهها کتاب، با معجزه قرآن و حدیث آشنا شوید.

1-islamic Book store at musalman.com

URL: WWW.206.184.159.165/Islambooks

2- The Online Islamic Books tore

URL:WWW.sharaaz.com

3- darsalam Islamic Book store

URL:WWW.webalias.com/darsalam

4- llm Islamic Book store

URL:WWW.Ilmbooks.com/index.htm

5- Books on islam (Halalco Books)

URL:WWW.halalco.com/index.htm

6- Islamic Books, audio andvideo, and

assorted products foradulls or children

URL: WWW.islampub.com/

7- Islamic bookstore.com Islamic

BooksIslamic Gifts,Islamic Software,

URL:WWW.islamicbookstore.com/

8- Islamic Books for children

URL:WWW.eecsc.uic.edu/nbutt1/table/childern.html

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان