حرف اول

نیمه خرداد یادآور دو حادثه بزرگ درتاریخ معاصرماست

نیمه خرداد یادآور دو حادثه بزرگ درتاریخ معاصرماست. یکی سرآغازی است بر حماسه ای جاوید و دیگری پایانی است بر عمری با برکت; قیام پانزده خرداد که طلیعه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی قدس سره است و چهارده خرداد غروب خورشید تابناک وجود آن رهبر دور اندیش، روزی که بنیانگذار جمهوری اسلامی با بیش از نیم قرن مبارزه در جهت تحقق بخشیدن به اهداف اسلام عزیز با دلی آرام و قلبی مطمئن به سوی معبود شتافت.

انقلاب خمینی آهنگ بیداری و هوشیاری تمامی ملتهای مظلوم و ستم دیده و تجدید حیات اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم بود و ارتحال امام جانسوزتر از تمامی اندوه پا برهنگان و مظلومان و شکافی بر پیکره اسلام.

امام خمینی قدس سره در طول حیات طیبه و با برکت خود تالیفات ارزشمند و گرانبهایی را در زمینه های گوناگون علوم اسلامی و بویژه آثاری با صبغه اخلاقی و عرفانی به یادگار گذاشت که هر کدام به خودی خود آیینه ای تمام نما از افکار و اندیشه های خدایی آن شخصیت برجسته است.

این آثار و تالیفات عمدة در داخل منتشر شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. بی شک کوششهای مجدانه انجام شده در کار معرفی، نشر و عرضه آثار و اندیشه های امام در خور ستایش است اما ژرفای تفکر و وسعت نظر آن یگانه دوران به گونه ای است که هنوز تا رسیدن به قله مورد نظر، پیمودن راههای طولانی ضرور می نماید. اکنون شایسته است با به کارگیری فن آوری اطلاعات گستره انتشار و دایره مخاطبان آن را به صورت بین المللی وسعت بخشید و با بهره گیری از امکانات چند رسانه ای نسبت به عرضه این آثار و تبیین اندیشه های آن بزرگوار در قالبهای جدید همت گماشت.

جای بسی امیدواری است که در این زمینه گامهای بلندی برداشته شده است. به عنوان نمونه می توان به این نرم افزارها اشاره کرد: لوح فشرده «صحیفه نور» حاوی سخنان امام خمینی قدس سره، لوح فشرده روح الله، که دائرة المعارفی از آثار و ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی قدس سره به صورت چند رسانه ای است. لوح فشرده چشمه خورشید (مجموعه آثار امام خمینی قدس سره)، لوح فشرده تبیان موضوعات مختلف از بیانات امام خمینی قدس سره، لوح فشرده مباحث فقهی امام خمینی قدس سره تحت عنوان «فقه امام خمینی قدس سره »، لوح فشرده احکام و استفتائات و توضیح المسائل حضرت امام که به صورت چند رسانه ای عرضه گردیده و هشت عدد لوح نوری که منحصرا فیلم هایی از زندگی و ارتحال آن بزرگوار را در خود جای داده است.

همچنین جالب است بدانید عرضه ساعتها فیلم و گفتار، صدها صفحه اطلاعات و تصویر مربوط به زندگی سیاسی و روحانی امام خمینی قدس سره و اطلاعات بسیاری در خصوص ارتحال آن بزرگوار بر روی اینترنت قرار داده شده است. از آن جمله است گزینه های معرفی امام خمینی قدس سره در پایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی، پایگاه حوزه مربوط به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، پایگاه دولت جمهوری اسلامی ایران، پایگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کانادا و لندن، پایگاه امام خمینی قدس سره که به وسیله گروهی از مسلمانان آمریکا تاسیس شده است و دهها پایگاه اینترنتی در اقصی نقاط جهان که مسلمانان و علاقه مندان به جمهوری اسلامی ایران در این شبکه جهانی دایر و در آن بخشی را ویژه امام خمینی قدس سره طراحی نموده اند که بیانگر حیات معنوی آن رهبر فقید در تاریخ معاصر است.

و اکنون آنچه باید به آن پرداخت تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی قدس سره برای نسل نو و جوان این آب و خاک است بلکه می توان گفت تبیین و تحلیل افکار آن بزرگوار برای جهانیان که اکنون به انقلاب اسلامی از دیدی تازه می نگرند حائز اهمیت و حیاتی است.

از این رو به کارگیری امکانات نرم افزاری و رایانه ای کشور که مطلوب نظر جوانان جامعه ما و دارای جذابیت های لازم برای این گروه سنی است و همچنین در خدمت گرفتن پایگاهها و شبکه های اطلاع رسانی برای این منظور که از برد و نفوذ روز افزونی در جهان برخوردار است، می تواند افکار ناب و مترقی آن بزرگوار را برای همه جهانیان تبیین و روشن نماید و توطئه های شیاطین در برهم زدن زلال اندیشه های آن عزیز سفر کرده را نقش بر آب سازد. سردبیر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر