ماهان شبکه ایرانیان

گوناگون ؛ من از جنین می آیم

شاید فکر نمی کرد عمق فاجعه اینقدر زیاد باشد، البته چیزهایی درباره ی سربازان اسرائیلی شنیده بود، اما وقتی صلیب سرخ بین الملل او را به «جنین » فرستاد، مشاهده ی جنایت های صهیونیست ها، خانه های ویران، اجساد پراکنده در خیابان ها، زنان پریشان و کودکان گریان، او را که عاطفه ی انسانی و بشری هنوز سرپا نگه داشته است، به ضجه کشاند

شاید فکر نمی کرد عمق فاجعه اینقدر زیاد باشد، البته چیزهایی درباره ی سربازان اسرائیلی شنیده بود، اما وقتی صلیب سرخ بین الملل او را به «جنین » فرستاد، مشاهده ی جنایت های صهیونیست ها، خانه های ویران، اجساد پراکنده در خیابان ها، زنان پریشان و کودکان گریان، او را که عاطفه ی انسانی و بشری هنوز سرپا نگه داشته است، به ضجه کشاند . کاش سازمان های بین المللی و صلیب سرخ تصویر مقابل را هم می دیدند که فلسطینیان «غزه » را این چنین در کنار دیوار و کت بسته ردیف کرده و لحظاتی بعد آنان را به شهادت می رسانند . قاتلان این آوارگان، مورد حمایت آمریکا و شورای امنیت قرار می گیرند و فلسطینیان کت بسته «تروریست » خوانده می شوند! آیا این حاصل جمع وجدان جهانی است ... ؟

مصرف ماهی و کاهش حمله ی قلبی

به گزارش خبرگزاری رویتر از بوستون براساس مطالعات اخیر که منتشر شد، شواهد تازه ای به دست آمده است که نشان می دهد روغن موجود در ماهی برای جلوگیری از بروز مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی سودمند است .

در یکی از این مطالعات که در مجله ی پزشکی «نیوانگلند» به چاپ رسیده است، پژوهشگران دریافته اند که خطر مرگ ناگهانی ناشی از حمله ی قلبی در افرادی که به طور منظم ماهی را در برنامه ی غذائی خود گنجانده اند، تا میزان 81 درصد کاهش داشته است . (روزنامه ی کیهان، 25/1/81)

خبر مرگ اسب

خسرو پرویز پادشاه ساسانی، اسب خود را به اندازه ای دوست داشت که گفته بود: «هرکس خبر مرگش را بیاورد، او را می کشم » .

چون اسب مرد، هیچ کس جرات نکرد مرگ اسب را به شاه خبر بدهد . ناچار موسیقیدانی را آوردند و او آهنگ سوزناکی ساخت و چنان نواخت که حالت مردن اسب را مجسم کرد، شاه پس از شنیدن این آهنگ و اشعار گفت: «پس اسب من مرده است؟» .

نوازنده گفت: «من نگفتم، خودتان فرمودید!» .

(روزنامه 19دی، 5/12/80)

شیعه

کسانی که اولین بار اسم شیعه به آنها اطلاق شد، عبارتند از:

سلمان فارسی، ابوذر غفاری، مقداد بن اسود کندی و عمار بن یاسر (رضی الله عنهم)

(کتاب الاوائل، مقدس اصفهانی به نقل از اعیان الشیعه)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان