ماهان شبکه ایرانیان

پایگاه اطلاع رسانی امام علی علیه السلام افتتاح شد

بهره برداری از پایگاه اطلاع رسانی امام علی علیه السلام در شبکه جهانی رایانه ای (اینترنت) به میمنت ۱۳ رجب روز ولادت امیر المؤمنین علیه السلام با حضور آقای خاتمی رئیس جمهور در تهران آغاز شد.

بهره برداری از پایگاه اطلاع رسانی امام علی علیه السلام در شبکه جهانی رایانه ای (اینترنت) به میمنت 13 رجب روز ولادت امیر المؤمنین علیه السلام با حضور آقای خاتمی رئیس جمهور در تهران آغاز شد.

این پایگاه اطلاع رسانی توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از تابستان امسال به منظور معرفی هر چه بهتر شخصیت امام علی علیه السلام و آثار مربوط به سیره زندگی، اندیشه و فضایل، معرفی پیروان، قرآن و سنت و نیز بحثهایی در باره ولایت، امامت، تشییع و شناساندن کتابها، مقالات و پژوهشگران داخلی و خارجی در باره شخصیت آن حضرت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در مدت سه ماه ایجاد شده است.

آقای خاتمی رئیس جمهور در مراسم آغاز به کار پایگاه اطلاع رسانی امام علی علیه السلام که جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند در پیامی که بر روی شبکه جهانی رایانه ای (اینترنت) منتشر شد با اشاره به ابعاد گوناگون شخصیت والای امیر المؤمنین، گفت: امام علی علیه السلام الگو و نمونه انسان کاملی است که متعلق به همه اعصار و نسلها و آینده است که بشر باید با شناخت و درک شخصیت آن بزرگوار به سوی کمالات و فضائل برود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم و اصحاب ایشان از جمله حضرت علی علیه السلام به عنوان اسطوره های عینی امت اسلامی نام برد و تاکید کرد: امروز و در عصر هویت خواهی جدید امت اسلامی باید با تمسک به این شخصیتهای بزرگوار، به موقعیت مناسب و شان والا که آرزوی امت اسلامی است دست یابد.

آقای خاتمی از ضعف شناخت حضرت علی علیه السلام به عنوان نقضی عمده یاد کرد و با تاکید بر ضرورت تلاش و زمینه سازی برای معرفی هرچه بهتر ابعاد گوناگون شخصیت آن امام عزیز گفت: ایجاد و راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی در شب ولادت آن حضرت، گام اول در جهت فراهم آوردن امکانات لازم برای شناساندن آن اسطوره حقیقی است.

رئیس جمهور با اشاره به دیدگاه و سیره حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام در زمینه عدالت و عدالتخواهی و اهتمام و احترام به حقوق انسانها تصریح کرد: امام علی علیه السلام در اوج قدرت، دلیری و شجاعت، گرفتن حق و حقوق را به انسانها آموخت و در 1400 سال پیش شهروندان را در برابر حکومت اسلامی صاحب حق شناخت.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه دوستداران حق و فضیلت و عدالتخواهان و کسانی که دغدغه حقوق بشر را دارند، با منطق و تفاهم و تکیه بر مشترکات فراوان این شخصیت برجسته را الگو قرار دهند.

آقای خاتمی با قدردانی از تلاشهای انجام شده برای ایجاد و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی امام علی علیه السلام اظهار امیدواری کرد، در سالی که به نام امیر المؤمنین علی علیه السلام نامگذاری شده، سرمایه و امکانات لازم را برای همه کسانی که حق دارند، شخصیت آن بزرگوار را بهتر بشناسند فراهم و گامهای بزرگتری در این راه برداشته شود.

در این مراسم، قبل از سخنان رئیس جمهور، حجت الاسلام محمدی عراقی دبیر ستاد سال امام علی علیه السلام و همچنین حجت الاسلام شهریاری مدیر عامل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، بطور جداگانه از روند ایجاد، اهداف و برنامه های در دست اجرای این پایگاه گزارش دادند.

آدرس پایگاه امام علی علیه السلام

www.imamali-s.net است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان