ماهان شبکه ایرانیان

چرا ما به تونر احتیاج داریم؟

 

 بیاید ابتدا با پاک کننده های آرایشی شروع کنیم و سپس به سراغ تمیز کننده های پوست برویم و به صورت زیبایمان با اسانس و سرم و آمپول تازگی ببخشیم و همه ی مراحل را با یک کرم مرطوب کننده به پایان برسانیم. پس قدم به قدم جلو می رویم.

ابتدا کمی درباره تونر ها بدانیم :

تونر چیست؟

بعد از پاک کردن آرایش هنوز هم به مراحل بیشتری برای زدودن آلودگی از روی آن احتیاج است. تمیز کننده و تونر دو مرحله ی اصلی برای  پاک کردن منافذ پوست و اماده کردن آن برای مرطوب کردن است. این مایعات به طور معمول، نه همیشه، با روغن های طبیعی، عصاره ی گیاهان و انواعی از افزودنی ها برای پوستهای گوناگون تشکیل شده اند. استفاده از تونر همیشه مرحله ی دوم بعد از پاک کردن پوست است. بسیاری از متخصصین پوست معنقدند که استفاده از تونر به دلخواه باید انجام گیرد و این مرحله حتی قابل چشم پوشی ست. به هرحال تصمیم نهایی با شماست. پس مطلب پایین را بخوانید تا بهتر تصمیم بگیرید.

سه نوع تونر وجود دارد: 

تونر با پایه ی الکل

این تونر ها حاوی مواد بسیار قوی همچون نارون کوهی و مواد قابض هستند. فقط در صورتی از این تونر استفاده کنید که مشکل جدی در پوست شما وجود داشته باشد در غیر این صورت بهتر است که از این نوع دوری نمایید. ما تمام تلاش خود ر امی کنیم تا از بافت حساس پوست محافظت کرده و حمله کردن به آن با موادی که به راحتی پوست را می سوزانند و اذیت می کنند خلاف خواسته ی ماست. اگر پوست شما بیش از اندازه چرب است شاید این نوع تونر با پایه ی الکل به شما توصیه شود اما این کار جزئی از مراحل نهایی درمان است. قبل از این کار باید دید که منبع این همه چربی پوست از کجاست و بهتر است که ابتدا این مشکل را برطرف نماییم.

تونر با پایه ی آب و گلیسیرین

تونر نوع دوم که ممکن است شما در مغازه با آن مواجه شوید، تونر با پایه ی کلیسیرین و آب است. این نوع تونر معمولا با اسانس های عطری همچون گلاب و مرکبات ساخته شده اند که آن را برای خرید آماده می کند و باعث می شود که شما صبح رو با عطر  شگفت انگیز آن شروع کنید. این بو درست مانند ادکلنی ست که آقایان بعد از اصلاح صورت استفاده می کنند. این نوع تونر از تونر نوع الکی به مراتب ضعیف تربوده اما همچنان توانایی اسیب رسانی به پوست شما را دارد زیرا ممکن است پوست شما به انواع میو ه ها یا گل ها حساس باشد. ترکیب آن جهت پیشنهاد به خوانندگان توصیه نمی شود و تنها شاید رایحه فوق العاده اش شما رو به سمت خرید جذب کند.

 

تونر با پایه ی آب

سومین نوع تونر، پایه ی آب می باشد که این نوع مناسب شماست. این نوع تونر معمولا با مواد سودمندی همچون  آنتی اکسیدان، موادی که پوست شما را برای آرایش آماده میکند و...ساخته شده است. به دلیل آنکه ما این نوع تونر را به شما پیشنهاد می کنیم پس بقیه ی مطالب درخصوص فواید این نوع تونر می باشد.

چرا به تونر احتیاج داریم؟

در این قسمت  ما به مواردی اشاره می کنیم که گویای اهمیت  تونر می باشد.

پاک کنندگی

تمیز کردن صورت وظیفه ی بسیار سختی ست. یک محصول ساده یا شستشو با آب کار را به درستی انجام نمی دهد خصوصا اگر شما انواع مواد ارایشی و کرم ها و برنزه کننده ها  را استفاده کرده باشید. در این شرایط یک تونر می تواند بقایای این مواد ارایشی را از روی صورت شما بزداید. شما حتی اگر روی یک صندلی نشسته باشید هم گرد و خاکی رو پوست شما می نشیند که باید پاک شود. این موضوع را جدی بگیرید!

خنثی سازی آب سخت

تونر پوست شما را برا کارهای سنگیتن تر اماده می کند. آب سخت یا آرایش فرقی نمی کند. حتی اگر شما بخواهید فقط پوست خودتان را با آب بشورید هم روی پوست شما اثر گزاری خواهد بود و باز هم تونر شما را از همه آسیب های ممکن حفظ می کند.

یک ضدعفونی کننده عالی

تونرها با موادضدعفونی کننده عالی بسته بندی شده اند. این مواد نه تنها الودگی را از پوست شما حذف می کنند بلکه پوست شما را در مقابل آسیب های باکتریایی در طول روز و شب حفظ می کنند. اگر شما مشکل هورمونی نداشته باشید، تونر پوست شما رو در مقابل آکنه هم محافظت خواهد کرد

حفظ سطح اسید-باز

سطح اسید و باز و در وااقع pH پوست تعیین کننده ی میزان حساسیت پوست شماست. زمانی که پوست شما در مقابل تابش خورشید و عوامل محیطی مختلف قرارگیرد، به کمک هایی از بیرون احتیاج دارد تا تعادل خودش را حفظ نماید. تونر این کار را در طول روز برای پوست انجام می دهد.

آماده شدن برا حفاظت از پوست

در بالاتر اشاره کردیم که تونر  پوست شما را  مرطوب می کند و آن را برای هرآنچه در طول روز با آن مواجه می شود آماده خواهد کرد.حال ممکن است لوازم آرایشی باشد یا کرمی که شب به پوست صورت خود می مالید.

شاید حال با خود فکر کنید که باوجوداین همه محصول دنیا چه جای فوق العاده ایی برای زندگیست اما باید گفت تا حواستان باشد که اگر شما تونری را انتخاب می کنید که مشکل بافت پوستتان را حل کند از لوازم ارایشی و محصولات دیگری استفاده نکنید که خلاف آن عمل کند و به پوست شما اسیب برساند. برای  مثال اگر از روغن های طبیعی مثل روغن درخت چای برای رفع مشکل آکنه استفاده می کنید از تونری که حاوی سالیسیلیک اسید است اجتناب کنید، چون در این شرایط هردو محصول یک هدف پیدا می کنند و ممکن است در کار یکدیگر اختلال ایجاد نمایند و قطعا شما دوست ندارید که پوست شما تبدیل به میدان جنگ شود. بهترین کار این است که یا از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید یا تمام محصولات خود را  از یک مسیر درمانی تهیه کنید.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

مراحل پاک کردن پوست را کامل انجام دهید و سپس به سراغ تونر خودتان بروید. تونر را مستقیم به پوست خود اسپری نموده یا اگر به فرم اسپری نیست از یک پنبه برای مالیدن مایع به پوست صورتتان استفاده کنید و حرکات دورانی رو پوست تان داشته باشید. اگر پوست شما به شدت حساس است به جای پنبه از انگشت دستتان استفاده کنید. دقت کنید که دست شما کاملا تمیز باشد و اغشته به محصول دیگری نباشد. پوست صورت خود را بعد از استفاده از تونر ماساژ داده تا خون رسانی به تمام قسمت های پوست صورت انجام شود. تونر را به تمام قسمت ها و دور چشم (نه زیرچشم) بزنید. دقت کنید که تونرها  انواع گوناگونی دارند که بعضی ازآنها برای بدن هستند. دقت کنید که به اشتباه تونر بدن را برای صورت استفاده نکنید. چنانچه هرگونه قرمزی روی پوست خود احساس کردید استفاده از آن محصول را برای همیشه کنار گذاشته و به مواد سازنده نگاه کنید. حتما مشکل در بین یکی از مواد سازنده است. اگر قصد دارید از ماسک صورت استفاده کنید قبل از استفاده از تونر این کار را انجام دهید زیرا که ماسک منافذ پوست را برای جذب بهتر مواد سودمند باز می کند و سپس باید منافذ بسته شود که  این کار به عهده تونر میباشد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان