آیا پاک کننده شما بیش از اینکه مفید باشد آسیب بیشتری نمی رساند؟

وقتی شروع به خواندن لیبل محصولات می‌کنید متوجه الگوهای خاصی می‌شوید.

وقتی شروع به خواندن لیبل محصولات می‌کنید متوجه الگوهای خاصی می‌شوید.

موی زن

Credit: Freestocks/Unsplash

شما می‌دانید که صورت خود را با چه چیزی بشویید بنابراین ممکن است ندانید دنبال چه پاک‌کننده‌ای بروید. هر چه نباشد از آنجایی که آنها به راحتی شسته می‌شوند مگر این ترکیبات چقدر روی پوست اثر می‌گذارند؟ جینجر کینگ (یک شیمیدان محصولات زیبایی) می‌گوید: نه چندان زیاد!

بر طبق گفته‌های کینگ مهم است که از ترکیبات نامناسب در پاک‌کننده که به پوست آسیب می‌رساند، دوری کنید. سولفات ترکیب اصلی در این مواد است. مواد پاک‌کننده‌ی قوی از موادی که در ساخت ظرفشویی استفاده می‌شود، بهره می‌برند. این مواد در فوم‌های پاک‌کننده یافت می‌شود که اغلب هم غیرقانونی هستند. کینگ می‌گوید: شما نباید از موادی که حاوی پلی اتیلن گلیکول یا با موادی که به حرف (TH) ختم می‌شوند استفاده کنید. از سدیم لورث سولفات، ساته 20 و اوله خودداری کنید. به عنوان مثال: سورفاکتانت باعث خدشه به پوست خواهد شد و محیط پوست را قلیایی می‌کند یعنی سطح PH خون را به اندازه‌ای بالا می‌برد تا صورت شما به محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها تبدیل شود.

اما هنوز شرکت‌های تولید‌کننده محصولات مراقبتی پوست در مقابل جوش‌ها به سمت فوم‌های تمیزکننده تمایل دارند حتی با اینکه اینها موادی هستند که باعث ایجاد جوشدانه‌ها و تکثیر آنها می‌شوند. کارولین هیرونز یک مشاور مراقبت از پوست در لندن به افرادی که از آکنه رنج می‌برند توصیه می‌کند که از فوم‌ها اجتناب کنید و از مواد ضدشوره و روغن‌ها استفاده کنید. برطبق گفته‌های هیرونز، روغن‌های گیاهی سبک می‌توانند پاکی پوست را تضمین کنند در حالی که روغن‌های مشتق از نفت خطر واقعی هستند. هیرونز هشدار می‌دهد: روغن‌های معدنی ارزان و کثیف که در فرمول‌های سنگین استفاده می‌شوند می‌تواند به پوست شما آسیب برسانند. لیبل‌ها را حتماً بخوانید. از پارافین، پارافین مایع و رو‌غن‌های معدنی اجتناب کنید.

وقتی شما شروع به خواندن لیبل‌ها می‌کنید متوجه یک الگو خواهید شد. بعضی از برندها در حذف مواد مضر از محصولات‌شان کارهای خوبی را انجام داده‌اند. در داروخانه‌ها مواد مراقبتی پوست ارزان قیمت قابل دسترسند و تمایل دارند بیشتر کار تمیز کردن را انجام ‌دهند. هر چند هنوز در بعضی برندهای سطح بالا هم مواد مضر پیدا می‌شود اما این مواد بیشتر در محصولات ارزان قیمت پیدا می‌شود.

در حالی که محصولات برند سامرویل که کیت سامرویل پایه‌گذار آن است بسیار گرانقیمت است می‌گوید که شما هنوز می‌توانید در خرید محصولات مراقبتی صرفه‌جویی کنید. پاک‌کننده‌ها محصولاتی هستند که خودشان باعث صرفه‌جویی خواهند شد تا زمانی که محصول را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

محصولات پاک‌کننده آرایش مناسب برای همه انواع پوست: پاک‌کننده آرایش روزانه برند کلینیکو قیمت: 29 دلار، کرم نارگیل زیبایی برند (RMS) قیمت: 18 دلار، روغن پاک‌کننده مخصوص آبرسانی برند سیمپل قیمت: 9.99 دلار و روغن پاک‌کننده شائو اومائورا قیمت: 42 دلار.

پاک‌کننده برای پوست‌های جوش‌دار و چرب: پاک‌کننده برند (REN) قیمت: 32 دلار، روغن پاک‌کننده و مغذی (REN) قیمت: 32 دلار و پاک‌کننده روزانه یس تو تومیتو قیمت: 9.99 دلار.

پاک‌کننده برای پوست‌های خشک و ترکیبی: پاک‌کننده و مرطوب‌کننده شیر بز برند کیت سامرویل قیمت: 36 دلار، پاک‌کننده صورت قیمت: 29 دلار، ژل پاک‌کننده زیبایی صورت شماره 7 قیمت: 9.99 دلار و پاک‌کننده صورت روزانه برند یس تو کارروتز قیمت: 7.99 دلار.

پاک‌کننده برای پوست‌های حساس: پاک‌کننده برند اسکاین قیمت: 28 دلار، پاک‌کننده شیری برند (REN) قیمت: 28 دلار و پاک‌کننده شیری برند یس تو کیوکامبرز قیمت: 8.99 دلار.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر