جامعه القرآن زاهدان

۱. برنامه های واحد خردسالان در دو گروه سنی (۵ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۲ سال) :

فعالیتهای شعبه

1. برنامه های واحد خردسالان در دو گروه سنی (5 تا 7 سال و 8 تا 12 سال) :

الف ) برگزاری 3 دوره حفظ موضوعی قرآن کریم به شیوه اشاره، با حضور 300 قرآن آموز پسر و دختر ؛

ب ) برگزاری 2 دوره روخوانی قرآن کریم ؛

ج ) تأسیس اولین دبستان(دخترانه و پسرانه) تخصصی حفظ قرآن کریم و این دبستان قرآنی ، که ریاحین الجنه نام دارد، با راهنمایی ، ارشاد و حمایت حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی ، از مهرماه 1382 در ساختمانی استیجاری و با تعداد 50 دانش آموز آغاز به کار کرد . دانش آموزان پایه اول این دبستان در کنار درس رسمی آموزش و پرورش ، قرآن کریم را نیز حفظ می نمایند .

2. برنامه واحد حفظ : برگزاری اولین دوره حفظ مقطعی قرآن کریم برای خواهران در گروه سنی 18 تا 25 سال .

3. برنامه های جنبی :

الف) شعبه جامعة القرآن الکریم زاهدان ، تاکنون در جشن اختتامیه برای دوره های حفظ موضوعی به روش اشاره برگزار کرده است . در اولین اختتامیه، که با حضور حافظ خردسال کل قرآن و نهج البلاغه محمد مهدی مسیبی و پدر بزرگوارشان انجام گرفت، در پایان مراسم قرآن آموزان به چادر و عبا ملبس شدند و دومین اختتامیه نیز با حضور مسئولین قرآنی استان و خانواده های قرآن آموزان برگزار شد.

ب) اجرای طرح تابستانی یکی دیگر از برنامه های این شعبه بود . کلاسهای دوره تابستانی ،در چهار مقطع تشکیل شد: حفظ خردسالان به روش اشاره(برای کودکان 5تا 7 سال ) ؛ روخوانی (برای کودکان6 و 7 سال )؛ روخوانی (برای دانش آموزان 8 تا12 سال ) و حفظ مقطعی (برای کودکان و نوجوانان 7 تا 12 سال و 12 تا 18 ساله ) .

ج ) این شعبه در ماه مبارک رمضان نیز مراسم با شکوه « شبی در محفل قرآن» به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام بر پا کرد .

اجرای برنامه به وسیله حافظ خردسال پاکستانی و فارغ التحفیظ جامعة القرآن قم، حسین مهدی ، و تواشیح و مداحی خردسالان این شعبه از برنامه های این محفل قرآنی بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت . در پایان ، جوایزی هم به حافظان خردسال اهدا شد.

این شعبه تاکنون 7 مربی حفظ موضوعی به روش اشاره ، 3 مربی روخوانی قرآن کریم به شیوه اشاره و 3 مربی حفظ جزء 30 جهت شرکت در دوره های تربیت مدرس اعزام کرده که همگی موفق به دریافت گواهی نامه های مربوط شده اند .

در پایان خاطرنشان می شود که این شعبه از مساعدت خیرین خداجو و ارگانهای مختلف از جمله دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم زاهدان ، استانداری ، شورای اسلامی شهر ، ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برخوردار بوده است .

امید است ان شاءالله با همکاری بیشتر خیرین و مسئولین محترم، و تلاش بیشتر مسئولان و همکاران این شعبه، شاهد شکوفایی و رشد هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در بین فرزندان این بخش از میهن اسلامی باشیم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر