ماهان شبکه ایرانیان

افراد سمی که باید از آنها دوری کرد

استرس، زندگی را مشکل می‌کند. اطراف شما افرادی وجود دارند که منبع این استرس هستند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا به شناسایی این افراد بپردازیم.

افراد سمی که باید از آنها دوری کرد

 بعضی‌ها افراد از اثر منفی که روی اطرافیان خود می‌گذارند بی‌خبرند. بعضی دیگر هم گویا از ایجاد آشوب و تحریک کردن بقیه لذت می‌برند.

همان‌قدر که سازگاری و کنار آمدن با بقیه افراد خیلی ضروری است، افراد سمی ارزش وقت و انرژی شما را ندارند. افراد سمی، پیچیدگی‌ها و نزاع‌های غیرضروری ایجاد می‌کنند.

تحقیقات اخیر دانشگاه فریدریش شیلر آلمان نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض احساسات منفی (همان احساساتی که در کنار آدم‌های منفی حس می‌کنید) باعث ایجاد استرس بسیار زیادی درون مغز می‌شود. افراد سمی مغز شما را وارد شرایط استرس‌زا می‌کنند که باید به هر قیمتی از آن دوری جست.

حتی قرار گرفتن چند روزه در معرض استرس سبب اختلال در اعصاب قسمت هیپوکامپ مغز که مسئول حافظه و منطق است خواهد شد. هفته‌ها استرس سبب ایجاد اثرات غیرقابل بازگشت به سلول‌های مغزی می‌شود.

توانایی مدیریت احساسات و آرامش خود را حفظ کردن زیر فشار، اثر مستقیمی روی عملکرد شما دارد. یک موهبت که امیدوارم از آن برخوردار باشید شناسایی آدم‌های سمی و دوری جستن از آنها است. باوری وجود دارد که اشاره می‌کند: شما محصول 5 نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها سپری می‌کنید. اگر یکی از این افراد هم سمی است به زودی متوجه خواهید شد که او چطور شما را از زندگی عقب می‌اندازد.

در ادامه با فهرست افرادی که به واقع سمی هستند آشنا خواهید شد که باید به هر قیمتی از آنها دوری جست.

 

افرادی که غیبت می‌کنند

gossip_1280.jpg

النور روزولت بانوی اول سابق آمریکا می‌گوید: انسان‌های با ذهن‌هایی بزرگ در مورد ایده‌ها بحث می‌کنند، افرادی با ذهن‌های متوسط در مورد رویدادها بحث می‌کنند و افرادی با ذهن‌های کوچک در مورد مردم صحبت می‌کنند.

شاید غیبت کردن در نگاه اول سرگرم‌کننده به نظر برسد، اینکه در مورد زندگی شخصی افراد صحبت کنید و ... اما به مرور خسته‌کننده خواهد شد و به اطرافیان‌تان آسیب خواهد زد. نکات مثبت زیادی وجود دارد که می‌شود از آنها صحبت کرد تا اینکه وقت خود را با صحبت کردن از بدبختی‌های دیگران تلف کرد.

 

قربانی

iStock-546426734.jpg

خیلی سخت است از شر افرادی که تمام مدت نقش قربانی را بازی می‌کنند خلاص شد. این افراد به هر مانعی که برخورد می‌کنند آن را غیرقابل عبور می‌یابند و هیچ نوع مسئولیت شخصی را نمی‌پذیرند. آنها از این موانع به عنوان موقعیت بهره نمی‌برند تا یاد بگیرند و رشد کنند بلکه مدام دیگران را مقصر ناکامی‌هایشان می‌دانند. 

 

حسود

maxresdefault.jpg

برای افراد حسود همیشه مرغ همسایه غاز است. حتی وقتی که اتفاق خوبی برای آنها می‌افتد هرگز لذتش را نمی‌برند. این به خاطر آن است که آنها میزان خوشبختی خود را در برابر میزان خوشبختی که در دنیا وجود دارد محاسبه می‌کنند، در صورتی که باید این خوشبختی را در درون خود جستجو کنند. واقع‌بین باشید. همیشه یک نفر وجود دارد که بهتر از شما کار می‌کند. گذراندن وقت با افراد حسود سبب می‌شود که شما هم دستاوردهای خود را بی‌اهمیت در نظر بگیرید.

 

افراد پیچیده و موذی

4c70cee4cdb154a9d74329e0379a9642.jpg

این گروه از افراد همیشه نیت بدی دارند و از اینکه باعث درد و بدبختی دیگران شوند لذت می‌برند. آنها یا می‌خواهند به شما آسیب برسانند یا اینکه چیزی از شما به دست آورند. به هر حال آنها هیچ علاقه‌ای به شما ندارند. تنها نکته مثبت این است که به سرعت می‌شود آنها را تشخیص داد.

 

آدم‌هایی که همیشه قضاوت می‌کنند

judgment-1024x682.jpg

این افراد به سرعت به شما خواهند گفت چه چیزی خوب است و چه چیزی نیست. آنها همیشه راهی پیدا می‌کنند تا نسبت به چیزهایی که به آنها علاقه دارید حس بدی پیدا کنید. به جای اینکه از افرادی که با آنها تفاوت دارند چیزی یاد بگیرند فقط از بالا به آنها نگاه می‌کنند. آنها هر نوع آرزویی که دارید را خفه می‌کنند. پس بهتر است رابطه خود را قطع کنید.

 

متکبر

p03r1rv1.jpg

افراد متکبر وقت شما را تلف می‌کنند چرا که همه چیز را مثل یک چالش می‌بینند. تکبر یک نوع اعتماد به نفس کاذب است و همیشه به حس ناامنی برمی‌گردد. تحقیقات دانشگاه آرکون نشان می‌دهد که افراد متکبر در محیط‌های کاری بیشترین مشکلات را ایجاد می‌کنند. افراد متکبر عملکرد کمتری دارند و ریشه درگیری‌ها در محیط شرکت هستند.

 

افرادی که به نقاط ضعف شما حمله می‌کنند
4-bullies.jpg

هر کسی دارای نقاط ضعفی است و گاهی اوقات اطرافیان ما متوجه این موضوع می‌شوند. هر چند شما باید بتوانید بین فردی که نگرانی خود را صادقانه به شما ابراز می‌کند و فردی که به نقاط ضعف شما حمله می‌کند تفاوت قائل شوید.

اگر با فردی مواجه هستید که سریعاً به نقاط ضعف شما اشاره می‌کند و به دستاوردهای شما توجهی ندارد آنها جزو دسته افراد سمی هستند که در نهایت به اعتماد به نفس شما ضرر بزرگی می‌زنند.

 

افراد تنبل
5-lazy.jpg

تنبلی یک بیماری به شدت ویروسی است. زمانی که خود را با این افراد محاصره می‌کنید در نهایت شما هم به این بیماری گرفتار خواهید شد. برقراری ارتباط مداوم با افراد تنبل می‌تواند باعث ایجاد اختلال در بهره‌وری شما هم بشود.

به محض شناسایی این افراد از آنها دوری بجویید باور کنید آسمان به زمین نخواهد آمد!

 

چطور با افراد سمی برخورد کنیم؟
Toxic-People-You-Should-Avoid-At-All-Costs.jpg

افراد سمی شما را دیوانه می‌کنند چرا که رفتارها‌ی‌شان غیرمنطقی است. پس چرا به خودتان اجازه بدهید از لحاظ روانی و عاطفی درگیر آنها شوید؟

از اینکه بخواهید در بازی‌ آنها شرکت کنید و شکست‌شان دهید دست بردارید. از لحاظ عاطفی از آنها دور شوید و اگر مجبور به برخورد با آنها هستید طوری رفتار کنید که گویا آنها جزو یک پروژه علمی هستند و شما در نقش روانشناس ظاهر شوید. نیازی نیست به عکس‌العمل‌های عاطفی پاسخ بدهید، تنها به اعمالی که ناشی از واقعیت‌ها هستند جواب بدهید.

ایجاد یک فاصله عاطفی نیازمند آگاهی است. شما نمی‌توانید جلوی کسی را که مرتب شما را تحریک می‌کند بگیرید مگر اینکه متوجه اصل ماجرا شده باشید. اغلب افراد به این موضوع اشاره می‌کنند که مجبورند با فرد مورد نظر کار یا زندگی کنند. این ادعا حقیقت دارد اما به محض اینکه فرد سمی را شناسایی کردید رفتارهای آنها را قابل پیش‌بینی‌تر خواهید یافت. این موضوع باعث خواهد شد تا منطقی‌تر بیاندیشید و اجازه نفوذ آنها به ذهن خود را ندهید. شما می‌توانید یک سری خطوط و مرزها را مشخص کنید اما این کار را باید آگاهانه و فعالانه انجام دهید. اگر اجازه بدهید همه چیز سیر طبیعی خود را طی کند در نهایت درگیر استرس خواهید شد.

آیا شما نیز با این آدم‌های سمی برخورد داشته‌اید؟ نظرات خود را با بنیتا در میان بگذارید.

منبع: huffingtonpost ،steptohealth

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان