ماهان شبکه ایرانیان

مسأله یابی مدگرایی

Imaxtree.com / home page banner

Imaxtree.com / home page banner

تنوع طلبی، غریزه ی انسان است گاهی این غریزه در مسیر صحیح و درست تر بگوییم هم خوان با هنجارهای اجتماعی بیش میرود و زمانی هم خلاف عرف جامعه حرکت می کند.

تنوع طلبی انسان راه را به سوی بروز سلیقه های مختلف می‌گشاید و از همین مسیر است که بعضی سلیقه ها بر اذهان افراد دیگر تاثیر می گذارد و در جامعه شایع میشود.

در واقع مد همه گیر شدن یک فکر و سلیقه در هیأت تقلید است مد وقتی همه گیر شود هنجار است و تا هنگامی که گروه اندک و خاصی پیرو آن هستند به شکل غیر متعارف نگاه می شود همیشه وقتی با شخصی برای اولین بار برخورد می کنیم با ورانداز کردن ظاهر او در پی دست یافتن به لایه های شخصیتی او هستیم و این بدان معنی است که به اعتقاد ما شکل ظاهری افراد، نحوه ی آرایش مویشان و مدل لباس وکفش آنها و غیره بیانگر گوشه ای از وجود باطنی و شخصیت آنها خواهد بود.

در این رابطه حداقل می توان گفت که مدهایی که جوانان از آن بیروی می کنند تصویری از فرهنگ، آرزوها، امیال والگوهای آنها به ما ارایه می دهد در واقع آنچه در جوامع امروزی بسیار پر اهمیت بوده است و اذهان بسیاری از پسران و دختران را به خود مشغول کرده است.

اینکه چه بپوشند، چگونه بپوشند، از کجا تهیه کنند و با چه مدلی در جامعه ظاهر شوند در این میان قشری از جوانان هستند که همواره درجامعه ی ما در کانون بسیاری از توجهات چه از داخل و چه از خارج قرار دارند وتصمیم آنها مبنی بر انتخاب شکل ظاهری خود موضوعی است که برای جبهه های مختلف فرهنگی و اجتماعی حایز اهمیت است اعضای این قشر تاثیر گذار ویا تاثیر بذیر را( هنرمندان،ورزشکاران، سیاسیون و دانشجویان) تشکیل می دهند.  

Imaxtree.com / home page banner


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان