ماهان شبکه ایرانیان

اگر همسرتان در ۳ماهه سوم بارداری است...

همسرتان سه ماهه سوم بارداری را آغاز کرده است. اضافه وزن او بین ۷ کیلوگرم تا ۵/۱۰ کیلوگرم است و این اضافه وزن حرکت او، نشستن، خوابیدن و سایر فعالیت‌هایش را تحت‌الشعاع قرار داده است

اگر همسرتان در 3ماهه سوم بارداری است...
همسرتان سه ماهه سوم بارداری را آغاز کرده است. اضافه وزن او بین 7 کیلوگرم تا 5/10 کیلوگرم است و این اضافه وزن حرکت او، نشستن، خوابیدن و سایر فعالیت‌هایش را تحت‌الشعاع قرار داده است.
سعی کنید در این نیمه پایانی بارداری تا آنجا که می‌توانید یاری‌اش کنید. پیشنهاد کنید کارهایی که برای همسرتان دشوار است را شما انجام دهید. تمیز کردن حمام یا توالت کمک بزرگی است. با نزدیک قرار دادن اشیایی که در مکان‌های دور از دسترس واقع شده‌اند نیز می‌توانید ایمنی او را افزایش دهید. تهیه مطالب آموزنده و مجلات مختلفی که در مورد روش‌های زایمان و شیردهی توضیحات علمی و عکس‌های جالب داشته باشند هدیه خوبی است که می‌توانید همسرتان را با آن خوشحال کنید. البته کلاس‌های آموزشی مربوط به بارداری و زایمان نیز مناسب‌اند و می‌توانید هر دو در آنها شرکت کنید. امکان دارد برخی زنان با افزایش وزن و پیشرفت بارداری، دردهای شدیدی در ناحیه کمر و باسن خود داشته باشند که به سمت پایین یا پاها تیر می‌کشد. این درد را درد عصب سیاتیک می‌نامند (عصب سیاتیک در لگن از پشت رحم می‌گذرد و وارد پاها می‌شود). این درد به دلیل فشار رحم در حال بزرگ شدن روی عصب ایجاد می‌شود. بهترین درمان آن نیز خوابیدن روی پهلوی مخالف است. چون با این کار فشار از روی عصب برداشته می‌شود. بسیاری از زوج‌ها به ویژه اگر تولد اولین فرزند خود را انتظار می‌کشند، با مشاهده هر علامتی مضطرب می‌شوند. بهترین راه این است که با پزشک خود نگرانی‌های‌تان را مطرح کنید. خجالت نکشید. احتمالا پزشک‌تان قبلا با این سوال‌ و نگرانی پدرها و مادرها روبه‌رو شده است. تنها علایم هشدار در دوران بارداری، خون‌ریزی از واژن، تورم شدید صورت یا انگشتان، درد شدید شکم، سردردهای شدید، تاری دید، تب بالا، استفراغ شدید، تغییر شدید حرکات جنین و یا وجود نداشتن حرکات جنینی است. آب‌ریزش از واژن نیز مهم است (معمولا به صورت دفع یکباره حجمی از آب حایز اهمیت است و علامت پارگی کیسه آب است اما نمناک شدن مداوم منظور ما نیست) بهتر است همسرتان را در هوای بهاری به یک شام یا سینما و یا پیاده‌روی دعوت کنید. امکان دارد او چندان جذاب به نظر نرسد ولی به او بگویید که زیباست و از او عکس یادگاری بگیرید. گاهی خانم‌‌ها از نزدیک شدن به موعد زایمان چنان نگران هستند که یک رفتار یا کلام محبت‌آمیز شما می‌تواند مرهم آن باشد. راستی یک اتفاق مهم در این هفته می‌افتد که شاید برایتان جالب باشد. کوچولوی شما پلک‌های به هم چسبیده‌اش را در این هفته باز می‌کند و در حالی که هنوز درون رحم قرار دارد، چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند. چشم‌های او در روز بیست‌ودوم یعنی هفته پنجم بارداری ظاهر شده و فقط دو شیار کم‌عمق بودند که به مرور به فرورفتگی‌هایی تبدیل شدند. در اوایل تکامل، چشم‌ها در دو طرف سر بودند اما بین هفته‌های 7 تا 10 به بخش میانی صورت جابه‌جا شدند. هفته 8 رگ‌های خونی چشم نیز شکل گرفته و هفته 9 مردمک‌ها ظاهر شدند. از هفته 11 و 12 پلک‌ها همچنان به هم چسبیده باقی مانده بودند تا حالا که هفته بیست‌و‌هفتم است جنین شما چشم‌هایش را باز کرد. امیدوارم پس از تولد به موقع، وقتی چشم‌هایش را باز می‌کند با دیدن برق نگاه‌اش لذت واقعی پدر شدن را بچشید..
منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان