ماهان شبکه ایرانیان

۶ ورزشکار فوق العاده ی المپیک ریو [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

نزدیک به ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشوردنیا درالمپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت کرده اند..چون ورزشکاران زیادی در این رقابت ها شرکت کرده اند پس طبیعتا مسائل جالب زیادی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

6 ورزشکار فوق العاده ی المپیک ریو [ویژه المپیک ریو 2016]


10 هزار ورزشکار از 206 کشوردنیا درالمپیک 2016 ریو حضور دارند.چون ورزشکاران زیادی در این رقابت ها شرکت کرده اند پس طبیعتا مسائل جالب زیادی مورد توجه قرار خواهد گرفت.،مثل بازیکنان تیر اندازی که مادر و فرزند هستند و یا قایقرانی که راهب بوده است و...که اینها همه می توانند تماشاچیان را تحت تاثیر قرار دهند.

01

نام : Yazawa Kazuki
ورزش:قایقرانی
ملیت:ژاپن
او در رشته قایقرانی انفرادی مردان در المپیک 2012 لندن شرکت کرد و نفر نهم شد.سپس در المپیک 2015 قهرمان این رشته شد.اما  بعد از آن با مشکلات جدی مواجه شد و نتوانست اسپانسر مناسبی پیدا کند.
و 3 سال به عنوان یک راهب در معبدی در  Nagano Diakanzin در سال 2013 مشغول به کار شد.
آیا رویای او برای کسب مدال در ریو به حقیقت خواهد پیوست؟

triples in the olympic

نام : Leila, Lina, Lily Ruwik
ورزش:ماراتن
ملیت:استونی
این اولین بار در مسابقات المپیک است که سه قلوها همزمان در مسابقات المپیک شرکت می کنند.سه قهرمان Leila, Lina, Lily هستند.آنها سه بازیکن ملی از استونی هستند که ماراتن را 6 سال قبل آغاز کردند.قبل از شروع ورزش ماراتن،  آنها رقصنده هیپ هاپ و غریق نجات بودند.
دختر بزرگتر دارای بیشترین امتیاز با زمان  2 ساعت و 37 دقیقه و 12 ثانیه است در حالیکه رکورد المپیک در ماراتن بانوان 2 ساعت و 23 دقیقه و 7 ثانیه است.
آنها می گویند:هدف ما دریافت رتبه  بیستم در المپیک ریو است.

mother and son in the olympic

نام : Nino Salukvadze و Sotne Machabariani
ورزش:تیر اندازی
ملیت:گرجستان
مادر 47 ساله و پسر 19 ساله از گرجستان ، به طور همزمان در المپیک ریو شرکت می کنند.این اولین بار است که مادر و پسر همزمان در مسابقات المپیک شرکت می کنند.

Salukvadze در سال 1988 در بازی های المپیک سئول برنده مدال طلا در رشته 25 متر  و 10 متر  تپانچه شد.همین طور در سال 2008 در المپیک پکن صاحب مدال برنز مسابقات شد.
پسرش اولین بار است که به المپیک راه پیدا کرده است.او قرار است در رشته 10 متر و 50 متر تپانچه شرکت نماید. آیا هر دو با هم می توانند در ریو مدال بیاورند؟

 

oldest-olympic-contestant

نام: Oksana Chusovitina
ورزش:ژیمناستیک
ملیت:ازبکستان
یکی از مسن ترین ورزشکاران حاضر در المپیک ریو یک ژیمناست 41 ساله است که بیشترین تعداد  حضور در المپیک  (7 مرتبه )  را در رشته خود داشته است.
این خانم 41 ساله به عنوان مادر بزرگ ژیمناستیک به رسمیت شناخته شده است.اما بسیاری از رسانه ها می گویند عملکرد او نشان دهنده این است که او به مدال دست خواهد یافت.


وی در سال 1992در المپیک بارسلونا در اولین تجربه المپیکی خود، مدال طلا را ازآن خود نمود. او در آن زمان از اتحاد جماهیر شوروی در مسابقات شرکت کرده بود اما به دلیل درمان بیماری پسرش که از سرطان خون رنج می برد به آلمان سفر کرده و در سال 2008 و2012 از آلمان در مسابقات شرکت نمود.بعد از بهبودی پسرش به ازبکستان بازگشت.
این افسانه ژِیمناستیک برای دریافت مدال با حریفانی مبارزه می کند که همسن پسرش هستند.

 korean-handball-player

 

نام: Young-Ran, Oh
ورزش:هندبال
ملیت:جمهوری کره
او شرکت در المپیک را در سال 1996 از المپیک آتلانتا آغاز نمود.اوبه عنوان دروازه بان ، قهرمان بازی های نهایی المپیک آتن شد و پس از المپیک آتن  نیز باز نشسته شد.حالا پس از گذشت 8 سال پرچم کره را در سمت چپ لباس خود قرار داده است.
این قهرمان 44 ساله آیا می تواند دوباره قهرمان شود؟

Mark-Todd


نام: Mark Todd
ورزش:سوارکاری
ملیت:نیوزلند
افسانه سوارکاری نیوزلند Mark Todd  ساله است.او بیش از 50 سال است که سوارکاری می کند .مارک اسب سواری را در 7 سالگی آغاز نمود. او در المپیک 1984 امریکا و درالمپیک 1998 سئول مدال طلا، در المپیک 2000 سیدنی و در المپیک 2012 لندن مدال برنز را از آن خود نمود
پیش بینی شما درباره نتیجه مسابقه او در المپیک ریو چیست؟

 

مقالات مرتبط

افراد مشهوری که در المپیک برزیل 2016 حضور دارند [ویژه المپیک ریو 2016]

famous-people-in-the-olympic

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان