ماهان شبکه ایرانیان

ذهنی آرام در کافه بالکن

از بیرون با دیواری شیشه‌ای از ولی‌عصر جدا شده

روبروی ایستگاه‌ پله‌ی دوم، یکی از آن ایستگاه‌های اتوبوس ولی‌عصر که اسمش هزار تصویر قشنگ به ذهن آدم می‌آورد، در حیاط یک مجتمع تجاری کافه‌ای هست. کافه بالکنی، همان‌طور که از اسمش پیداست، سقف ندارد. یک بالکنی بزرگ و دل‌باز است وسط بلندترین و زیباترین خیابان تهران.

از بیرون با دیواری شیشه‌ای از ولی‌عصر جدا شده. پشت این دیوار شیشه‌ای، یک میز سبز بزرگ است، دو لانه‌ی بزرگ پرنده، یک چمدان و یک هندوانه. این نمای بیرون، بهترین معرفی برای کافه بالکنی است. کافه‌ای خلاق با ایده‌های خاص و جدید.موسیقی این کافه از رادیوهای اینترنتی پخش می‌شود و موسیقی جَز حرف اول را می‌زند. آشپزخانه، ساختمان کوچک و سفیدی است که کافه را به دو قسمت تقسیم می‌کند. میز و صندلی‌های قسمت جلو همه فلزی و سفید رنگ هستند. از همان‌ها که در بالکن‌های خانه‌های باصفا هست برای صرف چای یا عصرانه‌ی ساکنین خانه. قسمت عقب کافه اما میز و نیمکت‌های چوبی و میز و چهارپایه دارد. همه‌ی مبلمان کافه، با ایده‌ی اصلی که بدون سقف بودن و بالکنی بودن است، هماهنگی دارند.

بالای همه‌ی میزها چترهای بزرگی هست برای روزهای بارانی و آفتابی. از چترها، سطل‌های بزرگ فلزی آویزان است که نور کافه از چراغ همین سطل‌ها تامین می‌شود. کافه بالکنی، تنها کافه‌ای است که می‌توانید در آن راه بروید! جایی متفاوت با بقیه کافه‌ها که رفته‌اید و مجبور شده‌اید ساعت‌ها روی صندلی بنشینید و از جایتان تکان نخورید.

کافه بالکنی را جوان‌ها می‌گردانند. جوان‌هایی که روحیه‌ی متفاوتی دارند و مثل خیلی از کافه‌های دیگر موسیقی اینسترومنتال و تکراری به خورد شما نمی‌دهند. موزیک مورد علاقه‌شان جَز است و این کافه جایی است برای نوازندگان و علاقه‌مندان به موسیقی جَز. آن‌ها حتی قصد دارند Jazz night برگزار کنند و از غیرحرفه‌ای‌هایی که در این سبک کار می‌کنند دعوت کنند تا مهمانان کافه بتوانند با این موسیقی عالی که کم‌تر در ایران شنیده شده است شب خوبی را بگذرانند.

کافه بالکنی، سه منوی متفاوت دارد. منوی اصلی شامل دو قسمت است.

قسمت نوشیدنی‌ها: انواع قهوه‌ها و نوشیدنی‌های سرد و گرم و خوردنی‌ها: ساندویچ‌ها و سالاد و نودل و ...

منوی دوم، منوی غذاهای روز است که برای هر روز هفته یک غذای اصلی، اضافه بر آن‌چه در منوی اصلی هست معرفی کرده.منوی سوم، منوی انواع چای و دمنوش است که هر نوع چای که می‌شناسید و نمی‌شناسید در آن وجود دارد.

می‌توانید یک روز صبح به هوای صبحانه از خانه بیرون بروید، در خیابان ولیعصر کمی پیاده‌روی کنید و درست روبروی ایستگاه پله‌ی دوم به کافه بالکنی بروید. می‌توانید از اتوبوس‌های بی‌آر‌تی درست در ایستگاه پله دوم پیاده شوید و کافه را روبرویتان ببینید. اگر دلتان می‌خواهد رانندگی کنید، یادتان باشد که کافه بالکنی پارکینگ اختصاصی دارد و از این بابت جای نگرانی نیست. به بالکنی بروید، صبحانه‌ای بخورید و موزیک جَز گوش بدهید و از شور و سلیقه‌ی گردانندگان این کافه لذت ببرید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان