آرات حالا می‌تواند دست دیگران را هم بگیرد/گفت‌وگوی بنیتا با پدر نابغه کوچک اینستاگرام

آرات، کودک نابغه ژیمناستیک‌کار کشور است. بنیتا مصاحبه‌ای با پدر او انجام داده است که متن و ویدئوی آن را در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید.

آرات حالا می‌تواند دست دیگران را هم بگیرد/گفت‌وگوی بنیتا با پدر نابغه کوچک اینستاگرام

اگر اهل دنیای مجازی، آن هم از نوع اینستاگرام باشید حتما صفحه‌هایی را دیده‌اید که دنبال‌کننده‌های فراوانی دارند اما نه بازیگرند و نه فوتبالیست. پرطرفدار بودن آن‌ها دلایل دیگری دارد؛ یا خوب می‌نویسند، یا خوب عکس می‌گیرند یا سفرهای جالبی می‌روند و یا شیوه زندگی متفاوتی دارند که برای مردم جذاب است. آرات یکی از همین‌هاست، با این تفاوت که نه می‌نویسد و نه عکس می‌گیرد و نه حتی سواد خواندن و نوشتن دارد. صفحه‌اش را پدرش می‌گرداند و فالوئرهایش از برخی بازیگران مشهور هم بیشتر است. آرات با فیلم‌هایی که پدرش از حرکات آکروباتیک او در اینستاگرام گذاشت، مشهور شد و حالا یکی از سلبریتی‌های اینستاگرام است. بنیتا در یک روز زیبای زمستانی در شهر بابل مهمان خانواده حسینی شد تا آرات را بیشتر بشناسیم. گفت‌وگوی بنیتا با محمد حسینی، پدر آرات را در ادامه بخوانید.

[aparat:14870719105737611,code:URgHK]

کمی از خودتان بگویید. شما پیش‌زمینه ورزشی و ژیمناستیک دارید؟

خیر من اصلا ژیمناستیک کار نمی‌کردم. من یک مسافرکش بودم وبعد از آن هم میوه و تره‌ بار داشتم. اما اینکه چطور شد آرات به اینجا رسید، قضیه این بود که قبل از به دنیا آمدن آرات وقتی متوجه شدیم که بچه پسر است، با یکی از دوستام نشسته بودیم و او به من گفت محمد! آرات که به دنیا بیاید یکی مثل خودت می‌شود. این جمله من را تکان داد. یکی مثل خودم یعنی شب و روز باید کار کند و هیچ‌وقت زندگی مشخصی نداشته باشد. من صبح قبل از طلوع آفتاب از خانه بیرون می‌رفتم سر کار، شب آخر وقت می‌آمدم خانه و به زن و بچه‌ام سلام هم نمی‌‌کردم، از خستگی می‌خوابیدم. فکر کردم آرات من دیگر نباید مثل من شود و همان روز بود که تصمیم گرفتم تمام وقتم را بگذارم برای آرات تا یک کسی مثل خودم نشود.

از چه زمانی متوجه قابلیت آرات شدید؟

درست است که هیچ‌وقت باشگاه نرفتم ولی یک جورهایی انگار ورزش توی خون من هست و با تمام ورزش‌‌ها زود ارتباط برقرار می‌کنم. برای همین یک مسیر ورزشی را برای آرات انتخاب کردم و از همان بدو تولد شروع کردم به ماساژ دادن بدنش. اما در چهارماهگی متوجه قدرت دست‌‌های آرات شدم. زمانی که انگشت‌‌‌های من را با دستش می‌گرفت می‌توانستم از روی زمین بلندش کنم و این خیلی برای من جالب بود. شروع کردم یک سری دستگیره برایش درست کردم، تا یک سالگی فقط تاب می‌خورد و بعد از آن دیگر مسیرش شکل گرفت.

آرات رژیم غذایی خاصی دارد؟

نه اصلا، خیلی معمولی، شاید هم از معمولی کمتر. من فقط سرخ کردنی و چیپس و پفک و شکلات و شیرینی‌جات به او نمی‌دهم، مگر این که مادرش دلش بسوزد و یواشکی به او شکلات یا شیرینی بدهد!

فکر می‌کنید آینده شغلی آرات در چه زمینه‌ای خواهد بود؟

ببینید آرات علاوه بر این‌که در ورزش خیلی خوب است، با موسیقی و کاغذ و قلم هم ارتباط خوبی دارد. به نظرم می‌تواند در نقاشی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.  ورزش همیشه با آرات خواهد بود و همه‌ی سعی من این است که اینطور باشد، اما اگر متوجه استعداد‌‌های دیگرش هم بشوم صد در صد کمک می‌کنم که بتواند در آن مسیر هم موفق شود.

پس شما ورزش و ژیمناستیک را همیشه در کنار حرفه‌ی اصلی آرات می‌بینید؟

یک جورهایی بله. حالا ژیمناستیک نه، چون من اصلا تمرینات آرات را از ژیمناستیک بیرون آوردم و بیشترمی‌خواهم روی قدرت بدنی‌اش کار کنم. به طوری که بدنش برای هر ورزشی آماده باشد. من دوست دارم آرات یک قهرمان باشد، نه فقط در ورزش، می‌خواهم آرات قهرمان قلب همه باشد، مثل یک شخصیت بزرگ، مثل گاندی یا هر شخصیتی که بتواند خودش را در قلب همه جا کند.

درباره سفر چین بگویید. چطور شد که به چین رفتید و آرات در تلویزیون چین برنامه اجرا کرد؟

از طریق اینستاگرام دعوت کردند. البته قبل از دعوت ازطرف چین، از آمریکا هم به ما پیشنهاد شده بود برای شرکت در برنامه الن شو که زمان ویزا و گرفتن پاسپورت طول کشید و نتوانستیم به فصل برنامه برسیم. به هر حال پاسپورت را گرفته بودیم و زمانی که از چین دعوت شدیم من راغب بودم ببینم اصلا این دعوت‌ها واقعی‌ هستند یا نه. البته ژاپن هم هم‌زمان دعوت کرده بود ولی ما دعوت چین را پذیرفتیم.

در حال حاضر دعوتی برای حضور در کشور دیگری دارید؟

بله، قرار بود 26 ژانویه آرات برود ایتالیا ولی به خاطر مشکلات ویزا و نبود وقت نمی‌رسیم برویم. ممکن است برای فصل بهار شرکت کنیم.

درباره صفحه آرات در اینستاگرام بگویید. چطور شد اینستاگرام را ساختید؟ اصلا با اینستاگرام شروع کردید؟

من با لاین شروع کردم ولی وقتی فیلم‌های آرات را می‌گذاشتم کسی باور نمی‌کرد و قبول نمی‌کردند. این شد که وقتی اینستاگرام را شناختم، کم کم شروع کردم به ساختن و شکل دادن صفحه. همان اوایل یک ورزشکار برزیلی فیلم آرات را به اشتراک گذاشت و بعد از آن برزیلی‌‌‌های زیادی آرات را فالو کردند و طرفدارش شدند. آن موقع 98 درصد از فالوئرهای آرات برزیلی بودند. بعد روزنامه‌ی دیلی میل از آرات نوشت که دیگر همین‌طور به تعداد فالوئره‌ای پیج اضافه شد.

در حال حاضر صفحه آرات مخاطب‌ خارجی زیاد دارد؟ پیغام هم می‌دهند؟

80 درصد فالوئرها خارجی هستن. اکثریت می‌گویند که از فیلم‌‌ها خوششان می‌آید و می‌خواهند بدانند که خودشان چطور باید بچه‌هایشان را تمرین بدهند. اما واقعیت این است که این تمرین‌ها چیزی نیست که بشود با پیغام توضیح داد. آموزش دادن برای من هیچ‌قت با توضیح شروع نمی‌شود، همه ‌چیز باید عملی انجام شود.

آیا شده که اطرافیان انتقاد کنند و مثلا بگویند این کارها خطرناک است؟

قبلا خیلی می‌گفتند و اصلا هدفم را باور نمی‌کردند اما الان دیگر باور کرده‌اند و زیاد چیزی نمی‌گویند.

شما در صفحه آرات، فعالیت‌های خیریه و حمایتی هم انجام می‌دهید. در این باره کمی برای ما توضیح دهید.

این فعالیت‌ها تلنگری است برای بقیه که اگر ما می‌توانیم دست کسی را بگیریم بقیه هم می‌توانند. الان خدارا شکر دیگر شرایط طوری نیست که من بخواهم از کسی پول قرض بگیرم و خود آرات با چند تا شرکت کار می‌کند و ماهانه درآمد دارد و در کنارش توانایی این را دارد که ماهانه مبلغی به کسی کمک کند، در صورتی که ما تا چند ماه قبل توی مضیقه بودیم و من مجبور بودم ماشین و زمین و خیلی چیزها را بفروشم تا بتوانم به آرات برسم. الان خدارا شکر ما از این بحران بیرون آمده‌ایم و آرات خودش می‌تواند دست کسی را بگیرد واین برای من خیلی باارزش است.

برای پدر و مادرهایی که دوست دارند استعداد بچه‌‌هایشان را شکوفا کنند، چه پیشنهادی دارید؟

می‌گویم که برای همه امکان‌پذیر است. آرات اصلا بچه‌‌ای استثنایی نیست. همه چیز برمی‌گردد به نحوه برخورد و وقتی که مادر و پدر برای بچه‌هایشان می‌گذارند.

ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر