چه خبر از شبکه نمایش خانگی



بعدازظهرهای داغ تابستان است و چه تفریحی بهتر از تماشا و دنبال کردن زنجیره‌هایی که این روزها در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شوند. «شهرزاد» با فصل دومش بازگشته است و طرفدارانش را سرگرم می‌کند، اما «شهرزاد» این باریک رقیب جدی هم دارد به نام «عاشقانه» که مدتی است توانسته مخاطبان بسیاری را جذب داستان زوج‌هایش و عشق‌هایشان کند. با ما همراه باشید تا سری بزنیم به این مجموعه‌ها و آخرین اخبارشان را پیگیری کنیم.
شهرزادفصل اول «شهرزاد» با مرگ بزرگ آقا (علی نصیریان) و افشای رازی بزرگ به پایان رسید. در فصل دوم بازیگران مطرح متعددی به این مجموعه پیوستند که تاکنون فقط رؤیا نونهالی در نقش خواهر کوچک‌تر بزرگ آقا، عمه بلقیس، کاملاً معرفی‌شده است. عمه بلقیس با همان تکبر و جاه‌طلبی معروف خاندان دیوان‌سالار و بزرگ آقا آمده است تا مطمئن شود بعد از مرگ برادرش، برادرزاده‌هایش، شیرین (پریناز ایزدیار) و قباد (شهاب حسینی)، وارثان او خواهند بود و در این راه هرکسی که در مقابلش قرار بگیرد را هم از سر راه برمی‌دارد. قباد که هنوز مجنون شهرزاد (ترانه علیدوستی) است، می‌خواهد از قدرت تازه‌اش برای به دست آوردن دوباره او استفاده کند و شیرین هم که بعد از مرگ پدرش و با توطئه نصرت و موافقت قباد در یک بیمارستان روانی به سر می‌برد و حال روز خوبی ندارد. از طرف دیگر نصرت (پرویز فلاحی پور) که در پایان فصل قبل به‌نوعی باعث مرگ بزرگ آقا شده بود، حالا اعلام می‌کند که پدر واقعی قباد است و سعی دارد با سیاست و حتی زور او را به خواسته‌اش برساند. شهرزاد و فرهاد (مصطفی زمانی) هم بعد از دوری و سختی‌های فراوان حالا به هم رسیده‌اند و یک زندگی عاشقانه را تجربه می‌کنند. تنها نگرانی شهرزاد فرزندش، امید است که بعد از مرگ بزرگ آقا مسئولیتش با قباد است. «شهرزاد» تاکنون، گره خاصی عرضه نکرده است و جز نمایش عشق به ثمر رسیده شهرزاد و فرهاد پا را چندان فراتر نگذاشته است. تنها نقطه عطفی که تاکنون در فصل دوم شهرزاد دیده‌ایم، اشاره به گذشته مشترکی است بین عمه بلقیس و هاشم (مهدی سلطانی) که آن‌هم هنوز کاملاً افشا نشده است. در آخرین قسمت عرضه‌شده از این سریال، رضا کیانیان و امیر جعفری به‌طور مختصر معرفی شدند و به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام از آن‌ها دل‌خوشی از خاندان دیوان‌سالار داشته باشند. رضا کیانیان به دنبال خون‌خواهی برادرش، بهبودی (جمشید گرگین) که در فصل قبل قربانی بازی قدرت با بزرگ آقا شده بود، آمده است. امیر جعفری هم مأمور پلیسی است که احتمالاً قرار است ماجرای قتلی که شیرین در فصل اول انجام داد و بزرگ آقا برای حمایت از دخترش بر آن سرپوش گذاشت را دنبال کند. حال باید منتظر ماند و دید آیا این خاندان نامی و بزرگ بالاخره سقوط می‌کند یا همچنان به یکه‌تازی خود در تهران قدیم ادامه خواهد داد.بد نیست اشاره‌ای هم به حاشیه‌های این سریال محبوب داشته باشیم؛ از افتتاح یک رستوران با لوگوی «شهرزاد» تا صحبت‌های مصطفی زمانی. چندی پیش یک بازیگر سینما و تلویزیون که نامش را نمی‌بریم (شما بخوانید فرشید منافی) رستورانی به نام شهرزاد افتتاح کرد اما متأسفانه لوگوی این رستوران کاملاً از لوگوی سریال «شهرزاد» کپی‌برداری شده است. امری که اعتراض و شکایت عوامل این سریال را برانگیخت.
مصطفی زمانی هم در مصاحبه‌ای گفته است که ابتدا قرار بوده نقش قباد را بازی کند، اما شهاب حسینی بعد از خواندن متن، اعلام می‌کند به‌جز قباد هیچ نقشی را بازی نخواهد کرد و درنتیجه نقش فرهاد به زمانی می‌رسد. مصطفی زمانی در این مصاحبه از اینکه سخت‌تر برای نقش قباد نجنگیده اعلام پشیمانی کرده است. به‌هرحال بعد از دو فصل تصور هرکدام از این بازیگران در نقش دیگری کمی دشوار است. مخصوصاً که جای خالی علی نصیریان و کاراکتر پیچیده و محبوبش حسابی خالی است.
اگر از مخاطبان قدیمی «شهرزاد» باشید حتماً متوجه شده‌اید مونا احمدی در نقش سیمین خواهر شهرزاد به دلیل مشغله کاری جایش را به معصومه بیگی داده است و باید دید تغییر بازیگر آیا تغییری در میزان نقش‌آفرینی این کاراکتر و سرنوشتش خواهد داشت یا خیر.
عاشقانهبرخلاف اعلام قبلی و اولیه عوامل «عاشقانه» قرار بود، این مجموعه در 15 قسمت تولید و پخش شود؛ اما اکنون با پخش قسمت 15 و تمام نشدن ماجرا صحبت از اضافه شدن دو قسمت به مجموعه است. مهناز افشار هم طی مصاحبه‌ای در حاشیه اکران «نهنگ عنبر 2» گفته است به‌جز پوشش بازیگران هیچ مورد دیگری سانسور نشده است و «عاشقانه» در 17 قسمت عرضه خواهد شد. همچنین در صحبت‌های اولیه پیرامون نتیجه این سریال گفته‌شده بود آخرین قسمت در کشوری خارج از ایران، به‌احتمال‌زیاد امارات یا ترکیه، فیلم‌برداری خواهد شد. شاید این پایان، مربوط به پیمان (هومن سیدی) و درسا (بهاره کیان افشار) است که می‌خواهند با یک ازدواج سوری از ایران بروند. البته در آخرین قسمت عرضه‌شده از «عاشقانه» پگاه برای انتقام گرفتن از درسا و در پی یک بحران روانی شدید، به ریحانه (پانته‌آ بهرام) گفت که درسا برای رسیدن به عشق قدیمی خود که خارج از ایران است و پدر و مادرش با او مخالف هستند می‌خواهد با پیمان ازدواج کندو او را وسیله‌ای برای خروج از کشور قرار دهد؛ یعنی ممکن است قسمت آخر به یک مثلث عشقی ختم شود؟ با بازگشت هدیه (سارا رسول‌زاده) به داستان و کمک پیمان به او برای فرار از دست همسرش، به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی بیافتد و شواهد و قرائن حاکی از علاقه پیمان به هدیه یا فریبا دارد. سهیل (محمدرضا گلزار) و پگاه (ساره بیات) به قتل گیسو (مهناز افشار) اعتراف کردند اما خبری از جنازه گیسو نیست و احتمالاً نفر سومی مشغول بازی با رضا (حسین یاری) و دوستان و خانواده‌اش است. به نظر می‌رسد گیسو نمرده است و با همدستی همسر سابقش، هامون (حمیدرضا پگاه) قصد انتقام از پدرش را دارد. حال که راز حاج یونس شکیبا (مسعود رایگان) بعد از سال‌ها افشاشده است، آبروی او بیش‌ازپیش درخطر است. پگاه هم که بعد از اعتراف به قتل گیسو، با خوردن قرص خودکشی کرده است اکنون در کماست و معلوم نیست به هوش بیاید یا خیر. ریحانه و رضا هم به خاطر مرگ گیسو و پنهان‌کاری‌های رضا میانه‌شان شکراب شده است. باید دید در دو قسمت باقی‌مانده این عشق‌های شکست‌خورده التیام می‌یابند یا برای همیشه از بین خواهند رفت. شما چه فکر می‌کنید؟ به نظرتان گیسو مرده است و حاج یونس قاتل او بوده است؟ آیا پگاه به هوش می‌آید؟ تکلیف سهیل چه می‌شود؟ اصلاً نقش گیسو را چه طور ارزیابی می‌کنید؟ یک قربانی یا یک فریبکار که زندگی همه را دستخوش تغییر کرده است؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر