​در جلسه هم‌اندیشی سرای محله شهرک شهید محلاتی عنوان شد:

حمایت از ایده‌های مختلف در بهبود اقتصاد محله

نایب رییس شورای شهر تهران از ایده‌هایی که برای بهبود اقتصاد محل ارائه می‌شود حمایت جدی کرد و گفت: تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و مذهبی را در برنامه‌های سرای محلات قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی، نائب رییس و دبیر انجمن اقتصاد شهری ایران در جلسه‌ای در سرای محله شهرک محلاتی از ایده خوب معاون اجتماعی شهرداری منطقه یک به منظور مطالعه اقتصادی پیرامون محله تشکر کرد و گفت: مطالعه اقتصاد محله ایده‌ای بسیار عالی بود که توانست بعد از مطالعه ما را تشویق کند این ایده تبدیل به یک جایزه ویژه و اثرگذار در اولین همایش بین‌المللی اقتصاد شهری شود.

دبیر انجمن اقتصاد شهری ایران  از حمایت کامل شورای شهر و شهرداری از  اقتصاد محل خبر داد و گفت: ایده اقتصاد محله و تشکیل شورایاری‌ها یک ایده اجتماعی و اقتصادی بود. شروع اقتصاد از سطح محلات بوده و از سطح محلات به اقتصاد شهری و ملی رسید. تمامی مطالعات در این بخش با وجود تمامی مشکلات قابل اجراست.

طباطبایی یاد آور شد: عمده سازه‌های اقتصادی در مطالعات از کف محلات شروع شده، به طوری که 33 درصد کار آفرینی در محلات طی مدت فعالیت شورایاری‌ها و محله‌محوری شکل گرفته است.

وی در ادامه به همایش‌هایی که در تیر ماه 96 برگزار می شود اشاره کرد و گفت: در این همایش محلات موفقی که ایده‌های خوب در زمینه کارآفرینی و توسعه اقتصاد ارائه دهند جایزه ویژه به آنها تخصیص می‌یابد و حمایت جامعی در اجرای طرح اقتصاد محل از این ایده‌ها می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه تا پایان سال اقتصاد مقاومتی، 40 روز باقی مانده است، گفت: 4 بند اقتصاد مقاومتی به محلات ارتباط دارد و اصل 44 که مربوط به خصوصی‌سازی است تاکید فراوانی به مشارکت محلات و مردم در اداره شهر دارد که شورای شهر و شهرداری در این بخش همکاری خوبی انجام داده‌اند. 5 جایزه اصلی در همایش وجود دارد که ارزش علمی و مادی فراوانی در ارائه خدمت به محلات و شهرها دارد.

در ادامه این جلسه، مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری‌ها با این هدف تشکیل شد که به عنوان یک نهاد مردمی و خدمت‌گذار بتواند در کنار سایرنهادها در سطح محلات حضور فعالانه داشته باشد و نتیجه آن سرعت‌بخشی به خدمات شهروندان می‌شود، افزود: برای همه تشکل‌ها، نهادها و کانون‌هایی که به نوعی به مردم خدمت می‌کنند ارزش قائل‌ایم و حضور هر کدام از تشکل‌ها برای اقشار مختلف جامعه ضروری است.

 رییس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها تصریح کرد: شوراهای محلی که در قانون اساسی ذکر شده به عنوان یک رکن مهم مردم‌سالاری دینی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و تجارب جهانی نشان می‌دهد که پیشرفت و افزایش سطح مشارکت مردم در اداره امور جامعه از جمله شوراهای محلی زمینه‌ساز بسترهای توسعه و پیشرفت در کشور به شمار می‌رود.

طلایی از حمایت مردم، فرهیختگان و افکار عمومی از نهاد شورایاری‌ها خبر داد و گفت: هرچه این نهاد بیشتر از مدیریت کلان کشور مطالبه‌گری کند به نفع کشور خواهد بود.

نایب رییس شورای شهر تهران در ادامه این جلسه به مشکلات شهرک محلاتی و سایر شهرک‌ها اشاره کرد و گفت: مشکلات شهرک‌ها در تهران همه از یک جنس است. از یک طرف انتظار دارند همچون سایر بخش‌های شهر از خدمات شهرداری برخودار باشند، از طرف دیگر مدیریت شهری دارای مشکلات و موانعی برای این خدمت‌رسانی است. به طور مثال ساکنان این شهرک‌ها تقاضای رسیدگی به فضای سبز و خدمات رفاهی همانند سایر محلات را دارند اما شهرداری در این بخش با موانعی روبرو است، بنابراین باید با همکاری یکدیگر این موانع و مشکلات را به حداقل برسانیم و کار را در این بخش جلو ببریم.

بر اساس گزارش سایت شورایاران، وی به ایجاد پلیس افتخاری در محلات اشاره کرد و گفت: پلیس افتخاری در محلات از سوی نیروی انتظامی حمایت قانونی می‌شود و می‌توانید از جوانان بسیجی در افزایش امنیت محلات استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر