رشد قیمت فلز زرد رنگ

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در ابتدا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه با افزایش همراه شده و نزدیک به بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر تثبیت شده است.

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در ابتدا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه با افزایش همراه شده و نزدیک به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر تثبیت شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز سه‌شنبه سکه و دلار برای دومین روز متوالی برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. در چهارمین روز هفته، کاهش 15 تومانی دلار اثری در قیمت سکه نداشت و فلز گران بهای داخلی به تبعیت از اونس در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران روند صعودی در پیش گرفت.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد؛ به طوری‌که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و 235 هزار تومان، افزایش 0.14 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 279 هزار تومان رشد 0.7 درصدی را به ثبت رساند.

ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 326 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0.25 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 368 هزار تومان معامله و رشد 0.38 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 415 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.39 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با افزایش 6 هزار تومانی از کانال یک میلیون و 210 هزار تومان عبور کرد و به قیمت یک میلیون و 215 هزار تومان رسید، حال آنکه شاخص ارزی با 15 تومان افت دیگر به قیمت 3 هزار و 835 تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و نوسان آن پیرامون قیمت هزار و 230 دلار تا ساعت 3 بعدازظهر یکی از عواملی بود که سکه را در مسیر صعودی قرار داد.
باین اساس، نیم سکه با 4 هزار تومان رشد به قیمت 645 هزار تومان و ربع سکه نیز با همین میزان افزایش به قیمت 345 هزار تومان رسید. دیروز 289 قرارداد اختیار خرید و 70 قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد.

در قرارداد اختیار خرید سکه که در سه نماد معاملاتی فعال بود، قیمت اعمال یک میلیون و 175 هزار تومان 4 قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و 200 هزار تومان 32 قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و 225 هزار تومان 253 قرارداد به ثبت رسید. همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در سه نماد معاملات جریان داشت؛ قیمت اعمال یک میلیون و 150 هزار تومان 10 قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و 175 هزار تومان 50 قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و 225 هزار تومان 10 قرارداد به ثبت رسید. همچنین جمع معاملات اختیار سکه نیز طی روزهای شنبه و سه شنبه نیز به یک هزار و 990 قرارداد رسید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان