شیر مادر؛ ضدسرطان

بررسی‌های مختلف نشان داده وقتی سیستم ایمنی بدن با مصرف شیر مادر بر پایه‌های محکمی گذاشته می‌شود، مثل ساختمانی که بنیانش قوی است و امکان تخریبش کم، بدن نیز از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های خودایمنی مانند ام‌اس و بسیاری از سرطان‌ها مثل سرطان خون و غدد لنفاوی مصون می‌ماند

شیر مادر؛ ضدسرطان
بررسی‌های مختلف نشان داده وقتی سیستم ایمنی بدن با مصرف شیر مادر بر پایه‌های محکمی گذاشته می‌شود، مثل ساختمانی که بنیانش قوی است و امکان تخریبش کم، بدن نیز از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های خودایمنی مانند ام‌اس و بسیاری از سرطان‌ها مثل سرطان خون و غدد لنفاوی مصون می‌ماند.
کلستروم یا آغوز شیر مادر حاوی مواد ایمنی‌بخش مهمی است که می‌تواند به عنوان اولین واکسن زندگی در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی نقش موثری داشته باشد.
تغذیه با شیر مادر در حد یک حفاظت قابل توجه می‌تواند نوزاد را از ابتلا به انواع بیماری‌ها نظیر اسهال، عفونت‌های تنفسی، عفونت گوش میانی و مجاری ادراری در کودکی و بسیاری از بیماری‌ها نظیر انواع سرطان‌ها و ام‌اس در آینده محافظت کند.
علاوه بر این موضوع، نوزادی که شیر مادر مصرف می‌کند، عکس‌العمل‌ واکسن‌ها در بدنش قوی‌تر، رشد و تکاملش بهتر و ضریب هوشی‌اش بالاتر است. در ضمن تغذیه با شیر مادر باعث می‌شود کودک در آینده از ناراحتی‌هایی از قبیل پوکی استخوان، فشارخون، آلرژی، افزایش قند و چربی خون و بیماری‌های بدخیم دور بماند. برای مادر شیرده نیز این موضوع براساس بررسی‌های آماری به اثبات رسیده است که مادرانی که برای مدتی طولانی شیر می‌دهند، احتمال ابتلایشان به سرطان پستان، دهانه رحم و تخمدان کمتر بوده و در میانسالی کمتر به پوکی استخوان دچار می‌شوند و در ضمن میزان شیوع کم‌خونی نیز در آنها پایین‌تر است.

نکته‌ای که نباید فراموش کرد اینکه مادر و فرزند در 6 ماهه اول عمر یک وجودند و یکی از رموز موفقیت مادر در امر شیردهی این است که مادر سلامت بوده و گمان نکند برای خوب ایفاکردن نقش مادری باید از خواب و خوراک و استراحت خود دست کشیده و تمام توان خود را نثار فرزندش کند. این باور اشتباهی است. مادر باید تلاش کند خواب نوزاد و خواب خود را هماهنگ کرده و استراحت و غذای کافی داشته باشد و با خلق و خوی خوب توانمندتر باشد تا بتواند از عهده وظایف مادری از جمله شیردهی برآید.
منبع: www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان