ماهان شبکه ایرانیان

پخش ویژه برنامه «صبح صادق» در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت می توانند با برنامه «صبح صادق» به واکاوی الگوپذیری از شخصیت علمی، فرهنگی و عرفانی آن معصوم بپردازند.

پخش ویژه برنامه «صبح صادق» در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، در برنامه «صبح صادق» از رادیو ایران به ابعاد مختلف زندگی امام جعفر صادق (ع) از جمله وضعیت اجتماعی آن دوره و سیره عملی آن حضرت و جایگاه ایشان در میان مردم پرداخته می شود اما تاکید اصلی برنامه بر تاثیر آن حضرت در فرهنگسازی و تغییر سبک زندگی در زمان خودشان است؛ از جمله چگونگی تخاطب و گفتگو، زندگی مسالمت آمیز و همچنین ارائه راهکار برای زندگی دینی در غالب نصایح، روایات، تفاسیر و کلاس های درس.

در این برنامه سعی می شود با توجه به زمان، راهکارهایی (با هرمونتیک) برای زندگی امروز ارائه شود.

کارشناس برنامه محسن خاکی و مرتضی جعفرپور به بررسی اخلاقی و عقیدتی مناظرات علمی امام صادق (ع) از جمله مناظره با ابن ابی العوجاء و ابوشاکر دیصانی زندیق، ارائه راهکار اخلاقی فرهنگ اصیل تخاطب و گفتگو که یکی از نیازهای جامعه است، می پردازند.

«در محضر استاد» بخش های کوتاه از زندگی شاگردان امام صادق (ع) در چند بخش متون ادبی و شعر، «خورشید حقیقت» اشعار درباره حضرت با صدای شعرا و مداحان اهل بیت (ع)، مصاحبه با علمای اهل سنت و بررسی جایگاه امام در دیدگاه اهل سنت و تاثیرپذیری از فرهنگ علمی و عملی حضرت، «مرثیه شهادت» بخش ویژه چگونگی شهادت امام صادق (ع) تشکیل شده از کلام بزرگان روضه و مرثیه، «اهالی آسمان» بررسی کوتاه و عرفانی حدیث لوح فاطمه (س) از پیامبر (ص) پیرامون امام صادق (ع) و گزارش با مردم خصوصا دانشجویان درباره اهمیت گفتگو و تخاطب از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

«صبح صادق» به تهیه کنندگی عبدالله علایی، گویندگی حسن همائی، راوی رضا آقاشریفیان، آیتم سازی حسین معصومی، وحید بیات و لیلا کوچکیان و نویسندگی مهدی رسولی از ساعت 9 تا 10:30 صبح پنجشنبه 29 تیرماه از گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران پخش می شود.

در  همین روز برنامه «عصمت صادق» از ساعت 8:35 تا 9 صبح، «گویای راستین» از ساعت 19:30 و «پیشوای صادقان» از ساعت 22:05 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان