ماهان شبکه ایرانیان

کافه لونالانژ

کافه لونا لانژ اولین کافه‌ی تهران است که آجر و سیمان را به عنوان نمای داخلی استفاده کرد و مجله‌ی آلمانی بلومبرگ نیز این موضوع را به عنوان یک نوآوری ثبت کرد و از آن به عنوان سرآغاز تغییر در محیط کافه‌های ایرانی نام برد.

چهار سال پیش، دو دوست قدیمی بعد از پایان درس در رشته‌ی معماری و با وجود دغدغه‌های فرهنگی و هنری مشترک، تصمیم گرفتند کار جدیدی انجام بدهند. آن روزها فضای تجاری مجتمع آ‌ اس پ را یک تاکسی‌تلفنی و یک نجاری تشکیل می‌داد و هنوز از هیچ‌کدام از رستوران‌ها و کافه‌های بی‌شمار امروز خبری نبود.  لونالانژ در مغازه‌ای با ارتفاع سقف هفت و نیم متر که سی سال بود درش بسته بود، با طرح‌های معماری و ایده‌های هنری همین دو جوان، جان‌گرفت.

کافه لونا لانژ اولین کافه‌ی تهران است که آجر و سیمان را به عنوان نمای داخلی استفاده کرد و مجله‌ی آلمانی بلومبرگ نیز این موضوع را به عنوان یک نوآوری ثبت کرد و از آن به عنوان سرآغاز تغییر در محیط کافه‌های ایرانی نام برد.

طراحی مینیمال و نورپردازی فکر شده و ویژه‌ی این کافه باعث می‌شود تا هنرمندان مشهور ایرانی، با علاقه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه آثارشان در لونالانژ را بپذیرند. تا امروز دیوارهای این کافه، شاهد نمایش آثاری از فرشید مثقالی، آفرین ساجدی، فرشید شفیعی، نیکزاد نجومی، امیر افشار و هنرمندان ایرانی دیگری بوده است. اگر اهل هنرهای تجسمی باشید، می‌دانید که نمایش آثار این هنرمندان پیش از لونا لانژ فقط در گالری‌های مشهور تهران اتفاق افتاده است و این موضوع به سادگی نشان می‌دهد که مدیران این کافه تا چه حد به هدف اولیه‌شان در به راه‌اندازی یک محیط فرهنگی – هنری موفق بوده‌اند.

به‌غیر از برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و تصویرگری، لونا لانژ در مناسبت‌های ویژه اجرای زنده از موسیقی نیز دارد. شب‌های موسیقی هم مانند نقاشی به صورت حرفه‌ای و توسط کسانی مثل سردار سرمست و هادی ثابت از بهترین نوازنده‌های جوان ایرانی برگزار می‌شوند. 

لونا لانژ از بهترین باریستاهای ایران استفاده می‌کند و محیط کاری دوستانه و صمیمانه‌ی این کافه باعث شده است تا کارمندان آن با شادی کار کنند و این شادی را به مشتریان خود منتقل کنند. 

صبحانه در این کافه بسیار پرطرفدار است و ساعات صبحانه به خصوص در روزهای تعطیل، کافه بسیار شلوغ و سرزنده است. اگر برای صرف ناهار یا شام به لونا لانژ بروید، از کیفیت نان فرانسوی و گوشت‌های گریل شده‌ی آن بسیار لذت خواهید برد.

ساندویچ مرغ مخصوص لونا و مرغ گریل از پرطرفدارترین‌ها هستند و ما امتحان کردن آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کوکتل‌ها در لونا لانژ در بطری‌هایی از آلمان غربی که ظاهر بسیار جالبی دارند و درشان با چوب‌پنبه بسته می‌شود سرو می‌شوند و طعم بسیار عالی و منحصر به فردی دارند.

اگر دلتان می‌خواهد ساعتی را در یک کافه با خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های عالی و در عین‌حال در یک مجموعه‌ی فرهنگی بگذرانید، لونا لانژ را از دست ندهید. برای رفتن به این کافه، بهتر است از اتومبیل شخصی‌تان استفاده کنید و برای پارک کردن هم می‌توانید از پارکینگ قسمت تجاری مجتمع استفاده کنید. سیگار کشیدن در کافه آزاد نیست.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان