بازیگری که با نام وثوقی ها جان گرفت

سارا خوئینی ها را بیشتر به نام سارا وثوقی می شناسند. سارا خوئینی‌ها یا سارا وثوقی زادهٔ ۳ خرداد ۱۳۵۳ در تهران بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران است.

سارا خوئینی ها را بیشتر به نام سارا وثوقی می شناسند. سارا خوئینی‌ها یا سارا وثوقی زادهٔ 3 خرداد 1353 در تهران بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران است.

سارا خوئینی‌ها که با نام مستعار سارا وثوقی نیز بازی کرده است، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

 

 سارا خوئینی‌ها همسر سابق چنگیز وثوقی برادر بهروز وثوقی است و نام هنری سارا وثوقی که در دو سال اول فعالیت هنری استفاده می‌کرد، برگرفته از نام فامیل همسرش بود. وی بازیگری را برای اولین بار در سال 1369 با بازی در فیلم ویدئویی صبحگاه خونین ساخته فرامرز باصری تجربه کرد که با همسرش همبازی بود. 

این بازیگر در تهران به دنیا آمده است و به همراه یک خواهر و سه برادر سومین فرزند خانواده محسوب می‌شود. 

 

او در سال 1370 با فیلم سینمایی گل‌ها و گلوله‌ها ساخته ناصر مهدی‌پور به سینما آمد. سپس در فیلم تلویزیونی طالع عشق به نقش حلیمه دایه پیامبر اسلام ظاهر شد. در این سه فیلم که با چنگیز وثوقی همبازی بود از نام سارا وثوقی استفاده کرد.

زندگی مشترک وی با چنگیز وثوقی کمتر از دو سال به طول انجامید و منجر به جدایی شد.

پس از چند سال دوری از سینما، او دور جدید بازیگری خود را با فیلم دوستان ساخته علی شاه‌حاتمی در سال 1378 و با نام واقعی خود یعنی "سارا خوئینی‌ها" آغاز کرد. او در این فیلم با مهناز افشار و یوسف مرادیان همبازی بود. سپس در فیلم بالای شهر پایین شهر در نقش اصلی، همبازی محمدرضا گلزار شد.

وی در سال 1383 در نقش اصلی فیلم سینمایی نقاب در کنار محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی و پارسا پیروزفر بازی کرد و در همان سال در فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه با بازی و کارگردانی رامبد جوان نقش اصلی را ایفا کرد. 

سارا خوئینی‌ها، با بازی مقابل امین تارخ در سریال معصومیت از دست رفته شبکه اول ایران در نقش "حمیرا" (زن دلفریب و عشوه گر عرب) برای اهالی تلویزیون شناخته شد. او برای بازی در این سریال، در جشنواره برنامه‌های تلویزیون سال 83 و 84 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن مورد تقدیر قرار گرفت. 

 

بعد از بازی در کارهای سینمایی، دعوت مهدی فخیم زاده را برای بازی در فیلم‌هایش پذیرفت و در سریال تلویزیونی بی‌صدا فریاد کن به عنوان نقش اول جلوی دوربین رفت.

او در فیلم سینمایی یکی از ما دو نفر با بازی بهرام رادان و کارگردانی تهمینه میلانی، بازیگر و دستیار کارگردان بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان