نقاط فشاری برای رهایی از سردرد

مصرف مسکن‌ها برای تسکین سردرد ممکن است همواره گزینه خوبی نباشد، به خصوص وقتی اغلب این اتفاق روی می‌دهد

نقاط فشاری برای رهایی از سردرد

مصرف مسکن‌ها برای تسکین سردرد ممکن است همواره گزینه خوبی نباشد، به خصوص وقتی اغلب این اتفاق روی می‌دهد. تحریک نقاط فشاری خاص ممکن است در چنین مواردی کمک کند. طب فشاری نقاط خاصی را هدف قرار می‌دهد که می‌توان با افزایش جریان خون در مسیر درد، سردرد را تسکین داد.
طب فشاری تکنیکی است که در حوزه پزشکی چینی سنتی یا TCM قرار دارد. این روش شامل به کارگیری فشار بر نقاط خاصی از بدن است. بر اساس این شیوه قدیمی این نقاط در راستا دوازده نصف‌النهار یا کانالی قرار دارند که از طریق آن‌ها انرژی نیرو زندگی یا کای عبور می کند. اندام ها توسط این نصف‌النهارها متصل هستند. این باور وجود دارد که مشکلات سلامتی وقتی که کای به دلیل انسداد نمی تواند عبور کند، ایجاد می‌شوند. طب فشاری شامل به کارگیری فشار بر نقاط خاصی برای از بین بردن انسداد در این نصف‌النهارها می شود. نقاط فشاری بسیاری وجود دارند که مربوط به اندام‌ها یا نواحی مختلف بدن هستند. به کارگیری فشار بر این نقاط خاص می‌تواند کمک به تسکین علائم مربوط به مشکلات خاص کند. فشار می تواند با انگشت، دست، آرنج یا استفاده از ابزارهای مختلف اعمال شود.
در حالی که ممکن است دانشمندان یا متخصصان پزشکی به طب فشاری یا چنین روش‌های درمانی جایگزین اعتقادی نداشته باشند، میلیون‌ها نفر وجود دارند که بعد از به کارگیری این درمان ها در شرایطی که همه روش‌های درمانی دیگر شکست خورده بودند، تسکین یافته‌اند. در بخش‌های بعدی در مورد نقاطی که فشار بر آن‌ها برای رهایی از سردرد باید اعمال شود، مطلع می‌شوید.

نقاط فشاری برای رهایی از سردرد

سردرد از نظر پزشکی به درد سر اطلاق می‌شود که می‌تواند بر افرادی از همه سنین اثر بگذارد. مشکلات زمانی اتفاق می‌افتند که سردرد که سردرد اغلب ایجاد می‌شود. در حالی که مصرف مسکن می‌تواند به تسکین درد کمک کند، از مصرف بیش از حد مسکن باید اجتناب شود. تحت چنین شرایطی، فرد ممکن است درمان خانگی یا گزینه درمانی که باعث عوارض نامناسب نمی‌شود را ترجیح دهد. طب فشاری یکی از این تکنیک‌ها است که ممکن است، تسکین بخش باشد. علاوه بر این طب فشاری همچنین اگرکه سردرد ناشی از استرس روحی، عصبانیت یا اضطراب، خشکی گردن و شانه‌ها، سرماخوردگی یا آنفلوانزا، عادت ماهیانه یا یائسگی باشد، می‌تواند موثر باشد.
اگرچه که بهتر است به دنبال کمک یک درمان گر حرفه ای طب فشاری باشیم، برخی نقاط طب فشاری به سادگی قابل شناسایی هستند. به هرحال برای سردردهای مزمن، میگرن یا سردرد خوشه‌ای ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. باید توجه شود که بسیاری از نقاط فشاری نباید در طول بارداری تحریک شوند زیرا این کار می‌تواند باعث انقباضات رحمی شود.

نقطه فشاری 1

این نقطه فشاری در قاعده جمجمه شما واقع است. برای فعال کردن آن، فرورفتگی‌ها در قاعده جمجمه‌تان را مکان‌یابی کنید. این نقاط، خارج عضلات بزرگ به سمت پایین نواحی کناری گردن شما، حدود 5 سانت خارج از بخش میانی گردن شما هستند. از شست‌هایتان برای فشار به سمت داخل خیلی ملایم به سمت بالا استفاده کنید. در حالی که فشار را اعمال می‌کنید، این نقاط را با حرکاتی به شکل دایره‌های کوچک حدود 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید. به هر حال، اگر این نقاط بسیار حساس هستند، فشار را اندکی کاهش دهید. این تحریک ممکن است باعث رهایی و پیشگیری از سردرد شود، بخصوص زمانی که درد در شقیقه‌ها یا نواحی کناری سر احساس می‌شود.

نقطه فشاری 2

این نقطه فشاری در هر دو دست واقع است، این نقطه همچنین دره پیاز نیز نامیده می‌شود. این نقطه در ناحیه‌ای که انگشت شست و اشاره شما به هم متصل می‌شوند، واقع است. اعمال فشار بر این نقطه می‌تواند باعث رهایی از سردرد، دندان درد یا درد سینوس شود. همه آن چیزی که نیاز است تا انجام دهید، فشار را بر نقطه‌ای در فاصله 4 سانتیمتری از لبه بافت بین انگشت شست و اشاره اعمال کنید.
با انگشت شست دست چپ، نقطه واقع در دست راست را فشار دهید و انگشت اشاره دست چپ را بر روی سمت کف دستی فاصله بین انگشت اشاره و شست قرار دهید. بنابراین، فشار بر هر دو سمت اعمال خواهد شد. این نقطه را به شکل حرکات دوار کوچک به مدت چند دقیقه فشار و ماساژ دهید. این مرحله را بر روی دست دیگر تکرار کنید. در حالی که فشار را اعمال می‌کنید، چشم‌هایتان را ببندید تا بتوانید بر روی این نقطه تمرکز کنید. فشار نباید در طول بارداری بر این نقطه اعمال شود زیرا که این کار می‌تواند انقباضات رحمی را تحریک کند.

نقطه فشاری 3

اعمال فشار بر روی شقیقه‌ها نیز می‌تواند به رهایی از سردرد کمک کند. این نقاط واقع در هر دو سمت سر حدود 2.5 سانتی‌متر پشت هر گوش هستند. شست‌های خود را بر روی شقیقه‌ها قرار دهید. سپس فشار ملایمی با چرخش‌های آرام شست‌ها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت اعمال کنید.

نقطه فشاری 4

این نقاط واقع بر گوشه داخلی چشم‌ها درست زیر ابروها و بالای پل بینی هستند. این باور وجود دارد که اعمال فشار بر این دو نقطه می‌تواند کمک به تسکین دردی کند که ممکن است به دلیل مشکلات مربوط به سینوس ایجاد شده باشد.

نقطه فشاری 5

این نقطه فشاری در کف هر پا قرار دارد. برای پیدا کردن مکان این نقطه انگشت اشاره را بین انگشت شست پا و انگشت دوم پا قرار دهید. انگشت دست را بر روی ناحیه‌ای که استخوان‌های این انگشت‌های پا در سمت داخلی پایتان قرار دارند، بگذارید.
بنابراین، بجای حذف طب فشاری، فشار را بر نقاط فشاری ذکر شده اعمال کنید تا متوجه شوید که موثر است. اگر نمی‌توانید مکان این نقاط را به راحتی بیابید، می‌توانید با یک درمانگر تاییدشده طب فشاری مشورت کنید.
رفع مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله تنها برای اطلاع‌رسانی به خواننده است. هدف، جایگزین کردن آن‌ها بجای مشورت با متخصص پزشکی نسیت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان