ماهان شبکه ایرانیان

موارد استفاده و فواید روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن طبیعی است که برای پوست و مو مفید است. نرم شدن لایه‌های خشک و کنترل فر بودن مو برخی از فواید فراوانی هستند که با استفاده از این روغن معجزه‌آسا حاصل می‌شوند

موارد استفاده و فواید روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن طبیعی است که برای پوست و مو مفید است. نرم شدن لایه‌های خشک و کنترل فر بودن مو برخی از فواید فراوانی هستند که با استفاده از این روغن معجزه‌آسا حاصل می‌شوند.
روغن جوجوبا از گیاه جوجوبا به دست می‌آید که یک درختچه چند ساله است که در شمال غربی مکزیک و بخش‌هایی از کالیفرنیا و آریزونا رشد می‌کند. در واقع روغن شکل مایعی از موم گیاهی است و در دانه‌های گیاه جوجوبا یافت می‌شود. یک واقعیت جالب این است که تقریبا نیمی از وزن دانه جوجوبا را محتوای روغن آن تشکیل می‌دهد. این روغن به صورت طبیعی دارای رنگ طلایی روشن و بی‌بو است. این روغن دارای هیچ اثر سمی نیست و به ندرت منجر به عارضه جانبی می‌گردد.
استفاده در مراقبت از پوست و مو
روغن جوجوبا به طور گسترده‌ای در مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این است که اجزای آن شباهت زیادی با سبوم یا روغن پوست که از غدد سباسه موجود در سطح پوست دارند. این ماده روغنی است که به مو و پوست انسان بافت نرم و صاف می‌بخشد.
روغن جوجوبا به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند. بهترین بخش این است که رطوبت پوست را بدون بستن منافذ آن تامین می‌کند. این روغن برای هر نوع پوستی مناسب است. دلیل این امر این است که تعادل روغن طبیعی پوست را بازیابی می‌کند. بنابراین، در پوست چرب یا ترکیبی، تولید روغن بیش از حد توسط غدد را کنترل و در پوست خشک، مطابق با الزامات مقدار اضافی از رطوبت را تامین می‌کند.
اگر پوست صورت شما حساس است و تمایل دارد به راحتی جوش تولید کند، می‌توانید به عنوان روغن ضدحساسیت طبیعی از روغن جوجوبا استفاده کنید. این روغن غنی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است که مانع از بروز چین و چروک در سطح پوست می‌شود. می‌توانید روغن جوجوبا خالص را به صورت مستقیم بر صورت اعمال کنید و یا قبل از اعمال، دو قطره از روغن را با مرطوب‌کننده پوست صورت مخلوط کنید و به صورت منظم استفاده کنید.
روغن جوجوبا نه تنها بر روی صورت، بلکه می‌تواند در سراسر بدن قبل یا بعد از حمام مورد استفاده قرار گیرد. به سرعت جذب پوست می‌شود و دارای اثر مرطوب کنندگی است. مردم عمدتا آن‌را به عنوان روغن بدن ترجیح می‌دهند چون بعد از استعمال آن هیچ حس چرب بودنی به انسان دست نمی‌دهد. این خاصیت جذب شدن آسان روغن به داخل پوست، جریان خون را نیز بهبود می‌بخشد و به نوبه خود به زودی باعث درخشش پوست می‌گردد.
روغن جوجوبا دارای خواص پاک‌سازی خوبی است و می‌تواند به صورت منظم برای حذف آرایش صورت استفاده شود. یک توپ پنبه‌ای را بخیسانید و آن‌را با ملایمت با یک دست به صورت و لب‌های خود بمالید. روغن تقریبا تمام آرایش را بلافاصله حل خواهد کرد. سپس، باقی مانده‌های چربی را به همراه آرایش به کمک یک بافت مرطوب از صورت خود حذف کنید.
روغن جوجوبا برای پاک کردن آرایش چشم مثل سرمه، خط چشم، ریمل مژه و ابرو و سایه چشم مفید است. بهترین بخش این است که این روغن هیچ سوزشی ایجاد نمی‌کند. چون منطقه چشم بسیار حساس است، باید روغن را با دقت فراوان اعمال کنید و مطمئن شوید که با فشار نمی‌مالید. به سادگی یک پنبه را در روغن فرو ببرید و به طور مستقیم بر روی مژه اعمال کنید. بدون گذشت زمان زیادی متوجه خواهید شد که تمام آرایش حذف شده است. اعمال منظم باعث زیبایی مژه‌ها خواهد شد.
کسانی که به خاطر داشتن موهای فر و غیرقابل حالت اذیت می‌شوند می‌توانند از این روغن برای بهبود بافت و ظاهر موها استفاده کنند. این روغن به عنوان روغن مو و کاندیشن مو عمل خواهد کرد. این روغن پوست سر را مرطوب خواهد کرد و در برابر شوره سر محافظت خواهد نمود و ریشه‌های مو را قدرتمند خواهد کرد.
می‌تواند ریزش مو را تا حد زیادی کنترل کند. پس از اینکه موهای خود را شامپو زدید، چند قطره از این روغن را به کاندیشنر خود اضافه کنید و سپس به موها اعمال کنید. سپس موهای خود را به طور کامل بشویید. می‌توانید یک در میان روغن را مستقیما بر روی موها بعد از شامپو کردن اعمال کنید تا موهای ضخیم، نرم و ابریشمی داشته باشید.
سایر فواید
• روغن جوجوبا می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد و برخی از باکتری‌های پوست را از بین ببرد. به همین دلیل است که از آن برای درمان آکنه استفاده می‌شود.
• از خواص ضدالتهابی روغن برای درمان بیماری‌های مختلف پوست مانند اگزما و پسوریازیس که در آن‌ها پوست متورم می‌شود استفاده می‌کنند.
• روغن جوجوبا دارای اثر شفابخشی شگفت‌انگیزی بر روی پوست است و می‌تواند برای درمان زخم‌ها و عفونت‌های جزئی مانند آفتاب سوختگی، زخم‌های سرد، زخم‌های دهانی و زگیل استفاده شود.
• می‌توان از روغن به عنوان موم لب برای درمان خشکی لب و ترک لب استفاده کرد.
با توجه به این فواید، این روغن یک عنصر ضروری در چندین محصول مراقبتی و زیبایی است. علاوه بر این، دارای چندین کاربرد در صنایع دیگر نیز هست. این روغن به عنوان نرم کننده برای بهبود انعطاف‌پذیری به مواد پلاستیکی اضافه می‌شود. در تولید مواد شوینده و ضد حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارای خواص ضدقارچی است که می‌تواند در کنترل رشد کپک در گیاهان استفاده شود. همچنین به عنوان یک روان‌‌کننده مکانیکی به دلیل قدرت چسبناکی عمل می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان