برنامه منظم مراقبت از پوست

پوست یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و باید به طور صحیح مراقبت شود مخصوصاً توسط خانم‌ها. گزارش بنیتا را در رابطه با برنامه صحیح مراقبت از پوست بخوانید.

برنامه منظم مراقبت از پوست

فرض ما این است که شما می‌خواهید به طور جدی از پوست خود مراقبت کنید و تمام محصولات مراقبت از پوست را نیز برای این منظور تهیه کرده‌اید اما نمی‌دانید که چه زمانی باید از چه محصولی استفاده کنید. همچنین می‌خواهید بهترین راه مراقبت از پوست را انتخاب کنید اما دقیقاً نمی‌دانید که این کار را چگونه باید انجام دهید. باید به شما بگوییم که دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا بهترین روتین روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه برای داشتن پوستی زیبا و عالی را به شما معرفی کنیم پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مراقبت از پوستCredit: Good Housekeeping

نحوه مراقبت از پوست به صورت روزانه 

انتخاب یک روش مناسب برای مراقبت از پوست، یک انتخاب نیست بلکه کاری است که شما حتما باید انجام دهید. نیازی نیست تا این کار را با انجام روش‌های پیچیده و زمان‌بر انجام دهید بلکه باید یکسری کارهای کوچک را هر روز یا هر شب انجام دهید. صبح‌ها و عصر‌ها باید صورت خود را بشویید. اهمیت شستشوی عصرانه زمانی بیشتر می‌شود که شما در طول روز صورت خود را آرایش کرده باشید. بعد از شستشوی روزانه صورت باید از مرطوب کننده و ضدآفتاب استفاده کنید. عصرها می‌توانید صورت خود را لایه‌بردای کرده و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. اینها قدم‌های کوچکی هستند که هر شخصی برای مراقبت روزانه از پوست خود باید انجام دهد.

اگر پوست صورت شما جوش یا لکه‌های تیره دارد، برای مراقبت روزانه از پوست خود باید از محصولات بیشتری استفاده کنید. به یاد داشته باشید که جوش‌ها و لکه‌ها با استفاده نامنظم از محصولات مراقبت از پوست از بین نمی‌روند بلکه برای این منظور باید به طور مرتب و مداوم از آنها استفاده کنید. این نکته در مورد محصولات ضدپیری نیز صادق است اگر می‌خواهید از شر چین چروک‌های پوست خود خلاص شوید باید به طور مرتب و روزانه از محصولات مناسب مانند انواع سرم‌ها و کرم ها بعد از پاکسازی صورت استفاده کنید. 

مراقبت از پوستCredit: Cosmopolitan

نحوه مراقبت از پوست به صورت هفتگی

شما باید هفته‌ای یکبار پوست خود را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که برای مراقبت بهتر، از چه محصولاتی می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال خشک یا چرب بودن پوست و همچنین تغییرات آب‌و‌هوایی می‌تواند در انتخاب محصولات توسط شما تاثیرگذار باشد بنابراین زمانی را به صورت هفته‌ای به این تصمیم‌گیری‌ها اختصاص دهید.

شما باید حداقل هفته‌ای یکبار پوست خود را لایه‌برداری کنید. همه دوست دارند پوستی نرم، لطیف، سالم و درخشان داشته باشند و لازمه داشتن چنین پوستی، لایه‌برداری است. باتوجه به محصولی که برای لایه‌برداری صورت خود انتخاب می‌کنید می‌توانید این کار را هفته‌ای یک یا چندبار انجام دهید. قبل از استفاده از هر لایه‌برداری باید به دقت نحوه استفاده از آن را بخوانید. همچنین استفاده از ماسک صورت به طور هفتگی نیز ایده خوبی است. اگر پوست‌تان نیاز به رطوبت دارد می‌توانید از ماسک‌های آبرسان استفاده کنید یا اگر پوست‌تان جوش زده است می‌توانید از ماسک‌های پاکسازی کننده پوست استفاده کنید. در صورتی که پوست‌تان تحریک شده است، استفاده از ماسک‌های تسکین دهنده توصیه می‌شود.

مراقبت از پوستCredit: Good Housekeeping

نحوه مراقبت از پوست به صورت ماهانه

ماهی یکبار باید خدمات مراقبت از پوست را انجام دهید. امروزه بسیاری از مراکز ماساژ، اینگونه خدمات پوستی را نیز ارائه می‌دهند که برای صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌توانید به آنها مراجعه کنید. اگر پرداخت این هزینه‌ها به صورت ماهانه سخت است می‌توانید به جای استفاده از سرویس کامل، تنها خدمات ضروری را انتخاب کنید. این خدمات نه تنها می‌توانند مشکلات پوستی شما را درمان کنند بلکه می‌توانند از بروز مشکلات جدی‌تر و حتی پیری پوست نیز جلوگیری کنند. با انجام این خدمات می‌توانید مطمئن شوید که پوست شما از تمام مراقبت‌های ضروری بهره‌مند می‌شود.

چک کردن خالCredit: Huffingtonpost

نحوه مراقبت از پوست به صورت سالانه

یکبار در سال باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و خال‌‌های موجود روی کل بدن خود را چک کنید. انجام این کار بسیار مهم است زیرا اگر سرطان پوست به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان‌تر از زمانی است که دیر تشخیص داده شود. به یاد داشته باشید که در صورت مشاهده لکه‌های مشکوک روی پوست که درمان نمی‌شوند نیز باید در اسرع وقت به متخصص پوست مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر