مضرات استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته [قسمت اول]

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته و فاسد شده عوارض بسیار خطرناکی برای پوست شما به وجود خواهند آورد لذا در نگهداری و استفاده از آنها دقت لازم را داشته باشید.

مضرات استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته [قسمت اول]

آرایش و آرایش کردن هیچ‌وقت از مد نمی‌افتدِ اگر از خانمها از نحوه آرایش و وسایل آرایشی‌شان سوال کنید می‌گویند: من آرزو می‌کنم سایه‌های مورد علاقه چشم من یا ریمل مژه‌هایم به پوستم آسیب نزند اما متأسفانه لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارند و لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته برای سلامتی پوست خطرناک هستند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.
بدترین قسمت برای بسیاری از ما چشم پوشی و در نظر نگرفتن تاریخ انقضا است. اگر تاریخ انقضا مشکلی نداشته باشد پس می‌توان از آن لوازم و مواد استفاده کرد و مشکلی ندارد. من همیشه یک جمله را به خودم می‌گویم. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته برای پوست خطرناک است.

لوازم آراییشی

من شروع کردم به توجه بیشتر به تاریخ انقضای لوازم آرایشی، اما اگر لوازم آرایشی منقضی باشد من احساس می‌کنم محصول خریداری شده را بیهوده خریداری کردم و شانس رشد و فعالیت باکتری‌ها را روی پوست خود افزایش داده‌ام. زمانی که از لوازم آرایش استاندارد استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید جعبه‌ی آرایش خود را ببندید و از ورود باکتری‌ها در آن جلوگیری کنید.

بسیاری از مواد آرایشی که شما استفاده می‌کنید حاوی مواد نگهدارنده هستند. این به بیشتر شدن مدت زمان استفاده شما از آن مواد کمک می‌کنند. به خاطر داشته باشید مواد طبیعی آرایشی که در آن از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود تاریخ مصرف‌شان زودتر به پایان می‌رسد، اما آنها برای سلامتی پوست بهتر هستند حتی از نظر مالی نیز به صرفه‌تر هستند.

من همیشه در مورد باکتری‌ها حساس هستم به خاطر همین همیشه دست و صورت خود را قبل از استفاده از هر چیزی شست و شو می‌دهم، اما چه چیزی باعث نگرانی می‌شود؟ زمانی که لوازم و مواد آرایشی خود را در معرض هوای آزاد قرار می‌دهید امکان ورود باکتری به آنها زیاد است. شما باید زمان‌بندی مناسبی داشته باشید. شما مدت زمان طولانی که برای آرایش صورت خود استفاده می‌کنید در واقع ورود باکتری به صورت و مواد آرایشی خود را افزایش می‌دهید.

باکتری‌ها زیان‌بار و قدرتمند هستند. برخی از باکتری‌ها آن‌قدر قدرتمند هستند که می‌توانند روی صورت و لوازم و مواد آرایشی شما به‌راحتی رشد کنند. آیا واقعا شما می‌خواهید باکتری‌ها روی صورت شما رشد کنند؟
لوازم آرایشی تاریخ گذشتهمواد آرایشی مایع یا ریمل مژه و ابرو یک زمینه مناسب برای رشد باکتری‌ها هستند حتی بیشتر از مواد آرایشی جنس پودر. این چه معنایی دارد؟ این بدان معناست که شما باید در حفظ و استفاده از لوازمی مثل پودر صورت یا پودر سایه چشم نسبت به لوازم و مواد از جنس مایع، مثل مایع خط چشم خود دقت کنید. به یاد داشته باشید که زمان‌بندی مناسب در استفاده از لوازم آرایشی نیز مهم است.

البته نگران نباشید این اتفاقات یک شبه نمی‌افتد. تمام لوازم و مواد آرایشی نوعی مقاومت طبیعی نسبت به باکتری‌ها دارند. شما باید دقت داشته باشید که چه چیزی در مورد تاریخ انقضا مهم است.

چشم کبودآرایش بد از آرایش نکردن بدتر است! من قبلا فکر می‌کردم آرایش بد از آرایش نکردن بهتر است و البته که من اشتباه می‌کردم. این را وقتی به آینه نگاه کردم فهمیدم! در اینجا تعداد کمی از مشکلاتی که با آن‌ها مواجه بودم را بیان کرده‌ام:
آکنه بزرگ‌سالان، قرمزی، پوست خشک، چربی بیش از حد و عفونت چشم. من سعی کردم با آرایش بیشتر روی این موارد سرپوش بگذارم اما همه چیز بدتر شد. این اتفاقات و مشکلات فقط برای من اتفاق افتاد. ممکن است شما مشکلات دیگری مثل ورم، کهیر و تاول و آسیب‌های نور خورشید داشته باشید.

یک باکتری می‌تواند به‌راحتی در منافذ پوستی شما نفوذ کند. مخصوصا وقتی که با آرایش به مدرسه می‌روید. من فکر می‌کردم آکنه بعد از بلوغ اتفاق می‌افتد، اما نه‌ تنها این‌گونه نیست بلکه آکنه در بزرگ‌سالان نیز یک مساله است. لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته نیز یک علت شیوع بیماری پوستی یو.پی.اس (UPS) است. مورد بدتر برای من عفونت چشم بود. نمی‌توانستم بفهمم چه اتفاقی دارد می‌افتد. دوستانم می‌گفتند این مشکل می‌تواند از ریمل مژه و ابرو باشد. 

هر بار که من از ریمل مژه و ابرو استفاده می‌کردم باعث می‌شد باکتری‌ها موجود در هوا به داخل لوله یا تیوپ ریمل (ماسکارا) بروند. روز بعد باکتری‌ها روی مژه من قرار داشتند. بعد از 5 تا 6 ماه از این موضوع بی‌اطلاع بودم تا اینکه به عفونت چشمی دچار شدم. ریمل مژه و ابرو (ماسکارا) معمولا دارای سه ماه عمر استفاده است. وقتی نمی‌توانید به خوبی آرایش کنید بهتر است اصلاً آرایش نکنید و فقط لباس‌های زیبا بپوشید. به من اعتماد کنید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان