ایده‌های تزئین میز شب یلدا

اگر می‌خواهید برای شب یلدا سفره‌ ای زیبا بچینید، با بنیتا همراه شوید تا با جذاب ترین ایده های تزئین میز و سفره برای این شب آشنا شوید.

ایده‌های تزئین میز شب یلدا

شب یلدا که همه‌ی اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند، خوراکی‌های زیادی بر سر سفره‌ها قرار می‌گیرد که با کمی خلاقیت می‌شود آن‌ها را به زیبایی تزئین کرد. با بنیتا همراه شوید تا با ایده‌های تزئین میز شب یلدا آشنا شوید.

تزئین هندوانه

تزئین هندوانه یلداCredit: Instagram

تزئین هندوانه یلداCredit: Photokade

شاید مهم‌ترین جزء سفره‌های یلدا، هندوانه باشد که می‌توانید به شکل‌های مختلف آن را تزئین کنید. چند سال است که ساخت گل از هندوانه بسیار رواج یافته که البته نیاز به دقت و حوصله دارد. قاچ کردن هندوانه به شکل مثلثی و استفاده از چوب بستنی که بشود آن را به شکل بستنی خورد، ایده‌ی جالب دیگری است.

تزئین لوازم سفره به شکل هندوانه و انار

کیک به شکل هندوانهCredit: Instagram

کیک به شکل هندوانهCredit: Instagram / taste_of_heaven

ژله به شکل هندوانهCredit: Instagram

هندوانه و انار دو میوه‌ی اصلی در شب یلدا هستند که معمولا بر سر تمام سفره‌ها حاضرند. اما برای زیباترین شدن میزتان می‌توانید لوازم دیگر را هم به شکل این میوه‌ها دربیاورید. مثلا ژله‌ی سه رنگ به شکل هندوانه یا اینکه با دانه‌های انار، ژله‌ی انار درست کنید، کیک و شیرینی‌جات را به شکل قاچ‌های هندوانه درست کنید. ایده‌ی دیگر استفاده از هندوانه به عنوان ظرف میوه است. همچنین می‌توانید از ظرف‌های سفالی به شکل انار استفاده کنید.

دیوان حافظ

دیوان حافظ در شب یلداCredit: Photokade

در بلندترین شب سال، معمولا بزرگ خانواده (پدر یا پدربزرگ) برای هر کس تفألی زده و غزلی از حافظ شیرازی می‌خواند. قرار دادن دیوان حافظ در کنار سفره یا میز یلدا، به آن جلوه‌ای دیگر می‌دهد.

پاییز

سفره پاییزی یلداCredit: Photokade

شب اول دی، زمان خداحافظی با پاییز و سلامی به زمستان است. پس استفاده از برگ‌های خشک درختان در میان سفره، به همه یادآوری می‌کند که فصل پاییز دیگر تمام شده است.

آدم برفی

آدم برفی درمیز یلداCredit: Instagram / mahya1735

آدم برفی در میز یلداCredit: Photokade

یلدا، جشن شروع زمستان است و همه، آدم برفی را مهم‌ترین نماد زمستان می‌دانند. اگر در سفره‌تان پشمک دارید، می‌توانید آن را به شکل آدم برفی بسازید. یا حتی قرار دادن عروسک آدم برفی می‌تواند سفره را زیبا کند.

کُرسی

سفره یلدا به شکل کرسیCredit: Photokade

سفره یلدا به شکل کرسیCredit: Photokade

در قدیم شب‌های سرد زمستان فقط با رفتن زیر کرسی قابل تحمل بود. حالا هم برای یاد کردن از گذشته‌ها، می‌توانید به سادگی با پتویی کلفت و میزی پایه کوتاه، سفره‌تان را بر روی کرسی بچینید.

سفره و ظروف

سفره سنتی یلداCredit: Cosmic Tomatoes

سفره سنتی یلداCredit: Instagram / shirinbanoo

پارچه‌های قدیمی گلدوزی شده‌ی دست دوز یا طرح‌های بته‌جقه نمایی فوق‌العاده زیبا به میزتان می‌دهند. علاوه بر این، استفاده از ظروف سفالی یا حتی سینی و کاسه‌های مسی، نه تنها میزتان را خاص می‌کند، بلکه اصالت و قدمت این شب نیز در آنها جلوه پیدا می‌کند.

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان