ماهان شبکه ایرانیان

مجتمع فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)

آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بنا بر رسالت فرهنگی خود ،مبنی بر گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و آشناسازی نسل جوان بامبانی دینی و با توجه به تهاجم بی امان فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی که شالوده های اساسی کشور را آماج تاخت و تازهای ضد فرهنگی خودقرار داده و ارزشهای مقدس را از راه ترویج فساد و بسط فرهنگ ابتذال نشانه گرفته اند ، پیرو رهنمودهای رهبر بزرگ انقلاب ...

آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بنا بر رسالت فرهنگی خود ،مبنی بر گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و آشناسازی نسل جوان بامبانی دینی و با توجه به تهاجم بی امان فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی که شالوده های اساسی کشور را آماج تاخت و تازهای ضد فرهنگی خودقرار داده و ارزشهای مقدس را از راه ترویج فساد و بسط فرهنگ ابتذال نشانه گرفته اند ، پیرو رهنمودهای رهبر بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیه الله خامنه ای در مورد مقابله با شبیخون فرهنگی استکبارجهانی و ارائه اسلام ناب محمدی (ص) بابهترین و مناسب ترین شیوه ها برای نسل جوان و تعمیق دانش دینی و احساسات مذهبی آنان تصمیم به احداث یک مجتمع عظیم فرهنگی تربیتی گرفته است . اهم این اهداف به شرح ذیل است :

1- آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان و عموم مردم با کلام ا . . .

مجید و آرمان ها و ارزش های فرهنگ اسلامی از طریق به کارگیری تکنولوژی جدید و برنامه های متنوع و جذاب آموزشی و تربیتی .

2- توسعه مراکز سالم و پرکردن اوقات فراغت هزاران دانشجو ودانش آموز جوان شهر قم که متاسفانه فاقد امکانات مناسب برای گذراندن صحیح اوقات فراغت هستند (که با جمعیت فعلی حداقل به ده مرکز از این قبیل در مناطق مختلف شهرستان قم نیاز است .)

3- کمک به مقابله همه جانبه با تهاجم فرهنگی بیگانگان که هویت اسلامی و ملی و تاریخ گهربار کشور اسلامی ما را مورد هجوم بی رحمانه قرار داده اند .

4- به کارگیری شیوه های ظریف و دقیق و پرجاذبه برای انتقال اطلاعات صحیح به جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان .

5- امکان استفاده سالم نسل جوان از تکنولوژی صحیح و مفید روزمانند سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی سمعی و بصری و استفاده از توانمندیهای رایانه ای در نتیجه ، ایجاد رغبت و سرعت بیشتربرنامه های سالم و متنوع و جذاب فرهنگی .

6- در راستای اهداف فوق ، آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) دراین مجتمع قصد برگزاری سیمنارهای مختلف ، مسابقات قرآنی عقیدتی علمی هنری ، اردوهای علمی کوتاه مدت دانش آموزی همراه با برپایی مسابقات ورزشی و تفریحی و احداث سایت کودک همراه با فضای بازی برای پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آفرینش های هنری و غیره دارد .

فهرست کاربری های پیش بینی شده برای مجتمع فرهنگی تربیتی آستانه مقدسه به شرح ذیل است : 1- دارالتحفیظ القرآن الکریم به مساحت 10 هزار متر مربع (قرائت ترجمه تفسیر تحفیظ) 2- مسجد 3- کتابخانه 4- مجتمع کلاسهای آموزشی 5- موزه و نمایشگاه 6- آمفی تئاتر 7- سینما 8- بازارچه فرهنگ و هنر 9- سالن ورزشی سرپوشیده 10- استخر سرپوشیده 11- زمین ورزشی (شامل سالن بدنسازی بسکتبال و استخر شنا) 12- مجتمع ورزشی خواهران 13- مهمانسرا و مراکز پذیرائی 14- آفرینش های هنری کودکان 15- مهد کودک 16- کتابخانه کودک 17- مرکز اداری مجتمع 18- درمانگاه تخصصی 19- فضای سبز 20- فضای بازی کودکان

در مجموع ، این مجتمع دارای چهار نوع فضا می باشد : 1- فضاهای فرهنگی 2- فضاهای عمومی و تفریحی و ورزشی 3- فضاهای خدماتی 4- فضاهای کودک

این مجتمع در 82 هزار متر مربع زمین در ضلع جنوب شرقی قم درحال احداث است که مطالعات فیزیکی آن انجام شده است . همچنین برای 50 هزار متر مربع زیربنای مفید ساختمان های مختلف و متنوع آن پروانه های ساختمانی و مجوزهای قانونی اخذ شده است .

در زمان بندی جهت احداث ساختمان ها ، پروژه دارالتحفیظ القرآن الکریم در فاز یک احداث خواهد شد که عملیات اجرائی آن شروع شده و ساختمان های مسجد و مرکز اداری نیز در حال طراحی و آماده شدن نقشه ها می باشد . مدت زمان پیش بینی شده برای احداث مجتمع ، پنج سال می باشد که در صورت تامین اعتبارات ، به تدریج آماده بهره برداری خواهد شد .

امید است این کار خیرخواهانه آستانه مقدسه قم الگویی برای تمامی دست اندرکاران ، مسئولین و مدیران شهری قم و سایر شهرهای ایران اسلامی قرار گیرد تا ان شاء الله فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) با شیوه های جدید ، هرچه بهتر و پربارتر در سطح جامعه اسلامی گسترش یابد .

و من الله التوفیق و علیه التکلان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان