Bozoma Saint John، برهم زننده قوانین اپل!

کنفرانس WWDC امسال اپل تنها روی بحث های نرم افزاری مربوط به این کمپانی متمرکز بود و حتی بسیاری طرفداران اپل هم برایند کلی این کنفرانس را کسل کننده می دانستند. اما آنها روی یک نکته نظری مشابه دارند. Bozoma Saint John مدیر بازاریابی بخش موسیقی اپل آمده تا قوانین را به هم بزند و حال و هوای تازه ای به آن ببخشد!

کنفرانس WWDC امسال اپل تنها روی بحث های نرم افزاری مربوط به این کمپانی متمرکز بود و حتی بسیاری طرفداران اپل هم برایند کلی این کنفرانس را کسل کننده می دانستند. اما آنها روی یک نکته نظری مشابه دارند. Bozoma Saint John مدیر بازاریابی بخش موسیقی اپل آمده تا قوانین را به هم بزند و حال و هوای تازه ای به آن ببخشد!

کنفرانس های مرتبط با فناوری های دیجیتال در اغلب اوقات حول تکنولوژی های جدید و پیشرفت های صورت گرفته در زمینه های مرتبط میچرخد و کسانی هم که روی صحنه می آیند تا برای حضار صحبت کنند، بیشترین تمرکز خود را روی نحوه بیان و انتقال مطلب می کنند. یکی از این کنفرانس ها که برای بسیاری ممکن است کسل کننده باشد، کنفرانس WWDC اپل است که صرفا به مباحث نرم افزاری مرتبط با محصولات این کمپانی پرداخته و در مقایسه با دیگر کنفرانس های اپل کسل کننده به شمار می آید.

اما در WWDC 2016 اوضاع فرق می کرد. همه منتظر بودند تا روالی همچون سال های پیشین مشاهده کنند، و ناگهان در وسط کنفرانس، Bozoma Saint John با انرژی مثال زدنی خود همه را در جای خود میخکوب می کند!

در نگاه اول ممکن است تصور کنید که حضور بانویی قد بلند و پر انرژی پس از توضیحات همیشگی مدیران اپل باعث تعجب حضار شده است. در واقع نحوه بیان و نحوه مدیریت برنامه بوده که همه را مشتاق او کرده است. Bozoma پس از ورود به صحنه آهنگ Rapper`s Delight از Sugarhill را پخش می کند که به طور کامل با استاندارد های موسیقی اپل در برنامه های قبلی (سبک راک و اغلب از کار های گروه هایی همچون U2 و OneRepublic) در تضاد است. سپس او با تحکم خاص از حضار می خواهد تا با موسیقی همراهی کنند! حضاری که همگی از تشنگان فناوری و توسعه دهندگان نرم افزار و خبرنگاران دنیای دیجیتال هستند و شاید چندان هم با این موقعیت در برنامه های اپل آشنایی ندارند. اوضاع زمانی جالب تر می شود که او میگوید چون بعضی با آهنگ همراهی نکرده اند موسیقی را قطع کرده و بقیه توضیحات را ادامه می دهد! حالا همه با خود می گویند Bozoma کیست و چرا تا حالا اپل او را روی صحنه نیاورده است؟

Bozoma (که توسط دوستانش Boz خطاب می شود) پس از سه ماه کار در کمپانی Beats و سپس خریداری شدن آن کمپانی توسط اپل، در سمت مدیر بازاریابی بخش موسیقی اپل کار خود را ادامه می دهد. آشنایی او با موسیقی به پیش از اپل و کمپانی پپسی شعبه امریکای شمالی بازمیگردد که بخش سرگرمی و موسیقی آن به Bozoma سپرده شده بود. 

Bozoma در کشور غنا به دنیا آمده و در 14 سالگی به همراه خانواده به امریکا مهاجرت می کنند. پدرش در ارتش غنا موسیقی می نواخته و یکی از منابع الهام او هم در زمینه موسیقی و هم جرات انجام کارهای مختلف به شمار می آید. Bozoma سپس در دانشگاه Wesleyan مدرک مطالعات امریکا و افریقا و زبان انگلیسی را دریافت می کند. قبل از ورود به کمپانی پپسی نیز او در برند لباس Ashley Stwart و یک آزانس تبلیغاتی سابقه فعالیت داشته است. در کنار تمام این موارد، Bozoma فعالیت های مختلف دیگری نیز داشته که باعث شده مجله Billboard نام او را در میان یکی از 40 زن مهم در عرصه موسیقی با سن زیر 40 سال قرار دهد. همچنین نام او در لیست صد انسان خلاق FastCompany نیز دیده می شود. 

به گفته اطرافیان و دوستان، Bozoma علاوه بر ‌آنکه مدیر کارآمدی است، همواره به اطرافیان خود هم کمک کرده و دانش خود را در اختیار آنها قرار می دهد. این نوع برخودر باعث شده تا در مقابل پشتیبانی و احترام همه افراد در محل کار و در میان دوستانش را داشته باشد. نقش مهمی که او در حال حاضر ایفا می کند، این است که به صنایع مرتبط با فناوری نشان می دهد افراد با نگاه متفاوت نیز می توانند کارهایی شگفت انگیز انجام دهند. قطعا این نوع برخورد او سبب خواهد شد تا راه برای افراد خلاق دیگری باز شده و آنها نیز بتوانند نظرات خود را بیان کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر