راز هشتم آرامش

امروز،‌ آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد

راز هشتم آرامش
امروز،‌ آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آنچه در پی‌ می‌آید برخی‌ تکنیک‌های روانی‌شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی، آرامش و نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می‌بخشد. با کمی دقت درمی‌یابید که آنچه در زندگی اغلب ما چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرد، هشتمین راز مهم آرامش است.

راز اول: معنویت را فراموش نکنید
 

حداقل نیاز انسان به روح خدایی مانند احتیاج نوزاد به مادر است. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است. آرامش جان، زمینی‌ حاصل‌خیز است که دانه‌های «خواست و نیاز» در آن به خوبی می‌روید. نیازهای به حق را در یاد خداوند که آرامش جان و قلب است، بکارید تا به خوبی تحقق یابند. خداوند همراه کسی است که او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام‌های او همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب کنید. پس به خداوند توجه کنید تا الهی شوید! به خدا توکل کنید. هرچه ارتباط شما با خدا این نیروی عظیم و خرد لایتناهی بیشتر شود‌‌، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می‌کنید و هرچه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می‌شود. خداوند فرموده است «اگر مرا یاری کنید شما را یاری می‌کنم وقدم‌هایتان را استوار می‌گردانم.» یار خدا بودن یعنی براساس قوانین الهی رفتارکردن، گناه نکردن، کمک به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و درواقع یار خدا بودن همان یاری کردن به خود است.

رازدوم: ازآنچه هستید راضی باشید
 

بدن، وسیله زندگی است نه جوهر آن. آن‌قدر که ما انسان‌ها با ظاهر جسمی‌خود مشخص می‌شویم، یک درخت با تنه‌اش مشخص نمی‌شود. تجربیات ما باید مانند درخت به ما شکل بدهد ولی این کار را نمی‌کند. فقط جوهره وجودمان است که با شرایط محیط از بین نمی‌رود، شکسته نمی‌شود و یا درمعرض دید و بررسی دیگران قرار نمی‌گیرد. وجود داشتن پرمعنا و پرمفهوم است. من وجود دارم، من هستم، من اینجا هستم، من در حال شدن هست، تنها من هستم که زندگی را می‌سازم و... هرکدام از ما انسان‌ها در این دنیا ماموریتی خاص داریم. باکمک به دیگران و مهرورزی به آنان موجب تکامل روح‌مان می‌شویم. رسالت اصلی ما در این دنیا، بیدار شدن و بیدارکردن است و زندگی ما به منزله یک سفراست و هدف نیست. منظور از بیداری، فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است مانند بیداری جسمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... خلاصه در یک کلام «بیداری الهی».

راز سوم: بر آرامش درونی تمرکز کنید
 

در دل توفان هم آرامش نهفته است. مهم نیست که در هر زمانی از روز چه اتفاقی بیفتد. هرچه مسایل به نظر مشکل و پر دردسر بیایند و هرچه قدر که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم. باید فقط به خلوتگاه درون خویش برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم. برای دسترسی به خلوتگاه درونی چشم‌هایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی‌را درون خود تصور کنید.این فضا جایی است که ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می‌تپد. به آنجا بروید. از دوردست استاد معنویتان از راه می‌رسد در گوشتان زمزمه می‌کند: «هر جا می‌توانید خوبی کنید. هرطور که می‌توانید، به هر شکل که می‌توانید، هر وقت که می‌توانید، به همه اشخاصی که می‌توانید و تا زمانی که می‌توانید» نور سفیدی فضای دلتان را آرام می‌کند. سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید.

راز هشتم آرامش

راز چهارم: قضاوت خود را به تاخیر بیندازید
 

در این جهان هیچ حادثه‌ای برحسب تصادف نیست و در همه وقایعی که روی می‌دهند لطف و رحمت الهی نهفته است. تمام حوادث برای ما پیام‌هایی دارند که سبب تکامل روح‌مان می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید پیام آن حادثه به ظاهر بد را بعد از گذشت مدت زمانی بفهمید یا حتی ممکن است تا زمانی که زنده هستید، متوجه نشوید زیرا بسیاری از این وقایع فراسوی درک ما و جزو اسرار الهی هستند و تلاش برای فهم حکمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. همچنین در ذهن الهی، از دست دادنی‌ای وجود ندارد و اگر شما به ظاهر چیزی را از دست می‌دهید، معادل آن شئ و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد و تمام این اشیا وسیله‌ای برای تکامل و زیبایی شما هستند. بیایید به طور کامل بپذیریم که در هر موقعیت نامطلوب، نیکی پنهانی برای همه وجود دارد. «ساقی هرچه ریزد لطف اوست.»

راز پنجم: صفت‌های مثبت خود را افزایش دهید
 

از غیبت، تهمت و صفت‌های نسنجیده درباره افراد یا حوادث، حسادت، کینه، دروغ، جر و بحث کردن با دیگران و خلاصه رنجاندن دیگران به شدت پرهیز کنید. زیرا کسی که با انجام دادن این‌گونه اعمال تراکمی ‌از نیروهای منفی را موجب می‌شود و تنها کسی که عذاب می‌کشد، خودتان هستید. زمانی که به دیگران خوبی و کمک می‌کنید تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می‌آورید و این نیروهای مثبت سبب آرامش و شادی شما می‌شوند.

راز ششم: به دستورات اخلاقی احترام بگذارید
 

از کنجکاوی کردن در زندگی دیگران دوری کنید.از خواندن نامه‌های شخصی و دفتر خاطرات محرمانه دیگران و گوش دادن به مکالمات خصوصی آنها اجتناب کنید. بدون در زدن و اجازه گرفتن وارد هر مکانی نشوید. سعی در اثبات درستی نظرها و عقاید خود به دیگران نداشته باشید. تلاش نکنید که به زور افکار و عقاید دیگران را تغییر دهید، زیرا در صورت رعایت نکردن این دستورات آرامش خود را بر هم می‌زنید. به پدر ومادر خود نیکی کنید. با آنان با صدای بلند صحبت نکنید.
«بتی.جی ایدی» می‌گوید: «زمانی که شما به درگاه خداوند دعا می‌کنید این دعاها به صورت شعاع‌های نورانی به طرف آسمان بالا می‌روند و فرشته‌ها برای اجابت به زمین می‌آیند ولی در میان این شعاع‌های نورانی یکی از همه فوق‌العاده قطورتر و نورانی‌تر است و فرشتگان به محض مشاهده آن سریع به آن رسیدگی می‌کنند. این پرتو قدرتمند و خیره‌کننده مربوط به دعای پدر و مادر در حق شماست.
دعای مادر خالصانه‌ترین دعاهاست. چه زیباست به والدین خود از صمیم قلب احترام بگذارید و نیازهای آنان را تامین کنید زیرا که مهر و نیکی به آنان سبب آرامش و نشاط درشما می‌شود.

راز هفتم: حس‌ها را از یکدیگر جدا کنید
 

اغلب ما به این مساله توجه چندانی نداشته‌ایم که حواس پنج‌گانه خود را از یکدیگر تفکیک و آنها را به صورت مجزا از یکدیگر حس کنیم. ذهن تان را برای بالا بردن آگاهی حسی، پرورش دهید. امروز بر بینایی تمرکز کنید، فردا بر مزه، روز بعد بر بویایی و... برای مثال زمانی که در حال دوش گرفتن در حمام هستید قطرات آب را روی بدن خود احساس کنید و از اینکه موجب تمیزی و آرامش شما می‌شود، لذت ببرید. موقعی که در حال غذا خوردن هستید، فقط به طعم و مزه غذا تمرکز کنید. وقتی در حال ریختن چای در استکان هستید، به صدای ریزش آن گوش دهید. به این ترتیب، شروع به جدا کردن تجربیات حسی‌تان از یکدیگر کنید و از هر کدام لذت ببرید.

رازهشتم: دید جدیدی پیدا‌کنید
 

پرهای دم طاووس، رنگارنگ هستند و هنگامی‌که از زاویه‌ای خاص به آنها نگاه می‌کنید، درخشش و زیبایی بی‌نظیری دارند. خیلی از مسایل در زندگی هنگامی‌ ارزش خود را نشان می‌دهند که از زاویه درست دیده شوند ولی نگرش‌های متشابه و کلیشه‌ای، دیدن این زیبایی‌ها را مشکل می‌سازد. اگر به هر مساله‌ای از زاویه‌ای درست نگاه کنید، در آن چیزهای با شکوه و زیبایی خواهید دید. سعی کنید همه چیز و همه کس را با چشم‌های تازه‌ای ببینید که از طریق عادت تیره و تار نشده‌اند. با این روش شما می‌توانید ثروت‌های نامحدودی را کشف کنید. به یاد داشته باشید که اگر از زاویه‌ای درست به تمام چیزها و اشخاص نگاه کنید، هر شخص یا هر شیء از طرف خالق‌تان برای شما ارمغان و پیام زیبایی به همراه خواهد داشت.
منبع:http://www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان