میم مثل معجزه، مثل مورینگا

نوشیدن روزانه‌ی چای مورینگا اثرات مفید زیادی دارد که شامل توانایی بی‌نظیرش در پیشگیری از بیماری‌های مزمن، کاهش التهاب در بدن، سرعت بخشیدن به بهبود بیماری، بهبود گوارش، بهبود ادراک، پیشگیری از سرطان، بهبود سیستم ایمنی بدن، مدیریت علائم دیابت و حتی مراقبت از قلب است. با بنیتا همراه باشید.

میم مثل معجزه، مثل مورینگا

چای مورینگا در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است و پول زیادی از تحقیقات به‌پای این درخت کوچک که بومی هند و پاکستان است ریخته شده که نام علمی‌اش مورینگا اولیفرا است. تقریباً تمامی قسمت‌های ریشه آن می‌تواند برای کاربردهای دارویی و خانگی و آشپزخانه‌ای به کار رود و با توجه به تمرکز مواد مغذی در آن و توانایی برگ آن در حفظ سطح بالایی از این عناصر در زمان خشک شدن، چای مورینگا در حال شهرت یافتن در قسمت‌های دیگر جهان است. به‌طور عمومی، ریشه و عصاره‌ی این گیاه می‌تواند سمی باشد و می‌بایست از مصرف آن‌ها خودداری شود. اما برگ‌ها، گل‌ها، ساقه‌ها، دانه‌ها، پوست درخت و میوه‌اش همگی در دسترس هستند و برای سلامتی توصیه می‌شوند. با بنیتا همراه باشید.

مزایای نوشیدن چای مورینگا

نوشیدن چای مورینگا می‌تواند به کسانی که از مشکلات مختلفی همچون سرطان، آرتروز، نقرس، دل‌درد، اسهال، استفراغ، آلزایمر، دیابت، مشکلات قلبی و سرماخوردگی عمومی رنج می‌برند، کمک کند. این مزایا، به خاطر وجود سطح بالای ویتامین C، پروتئین، پتاسیم، کلسیم، ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و فراوان است.

سیستم ایمنی: وجود میزان بالای اسید آسکوربیک و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها، باعث می‌شود که مصرف این چای در بهبود سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی‌های عمومی و نشانه‌های مشکلات پرواز، روشی فوق‌العاده باشد. ویتامین C، تولید سلول‌های سفید خون را تحریک می‌کند و به‌عنوان آنتی‌اکسیدان، نقش آرام کردن استرس و ضعف سیستم ایمنی را بر عهده دارد. در مورد دردهای مزمن، مطالعات نشان داده‌اند که چای مورینگا می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان و دیگر بیماری‌های خطرناک را کاهش دهد.

سلامتی گوارش: طبیعت ضدالتهاب این چای باعث ایده‌آل بودن آن در آرام کردن معده، کم کردن اسهال و علائم یبوست است و به‌طور عمومی سلامت معده و روده را بهبود می‌بخشد. اثرات ضد باکتری آن به‌تنهایی می‌تواند به میزان شدت اسید معده کمک کند تا روده‌ی شما بهتر کار کند و این در حالی است که هم‌زمان به تولید گاز فراوان در بدن، انقباض ماهیچه‌ها و نفخ پایان می‌دهد.

مشکلات قلبی-عروقی: مقدار مناسبی از پتاسیم باعث می‌شود که مصرف این چای روشی عالی برای پایین آوردن فشارخون باشد چراکه پتاسیم باعث گشادشدن رگ‌ها و درنتیجه کم کردن فشار بر روی شریان‌ها و رگ‌های خونی می‌شود. این عمل  باعث کم کردن احتمال ابتلا به تصلب شرایین می‌شود و هم‌زمان ریسک حملات قلبی و سکته را پایین می‌آورد. چای مورینگا به‌صورت طبیعی کیفیتی آرام‌کننده دارد که به ریلکس شدن بدن و ذهن کمک می‌کند.

میزان درمان: ویتامین C نه‌تنها برای سیستم ایمنی بدن، بلکه برای ساخت سلول‌های جدید در بدن مفید است. میزان بالای اسید آسکوربیک به معنی ساخت کلاژن بیشتر و درمان سریع‌تر است، به‌خصوص برای کسی که در حال بهبودی یک زخم یا بیماری پیشرفته است.

عملیات ادراکی: آنتی‌اکسیدان موجود در چای مورینگا همانند دیگر ویتامین‌های محافظت از اعصاب و مواد مغذی، این چای را تبدیل به کمکی برای بهبود عملکرد مغز می‌کند. تحقیقات نشان داده است که چای مورینگا توانایی منظم کردن سطوح انتقال‌دهنده‌ی عصبی را دارد که بر روی حافظه و قدرت ادراک تأثیر می‌گذارد. دفلاوانوییدها و پلیفنول‌ها نیز می‌توانند به کم کردن عمل اکسیدشدگی در مغز کمک کنند که منجر به ساخت پلاکت و رسوب‌گیری هیدرات سلولزی می‌شود.

دیابت: اثراتی قطعی از پودر و چای مورینگا در کم کردن قند خون و پایین آمدن کلسترول وجود دارد، که برای کسانی که در معرض ابتلا به دیابت هستند یا همین حالا هم از این مشکل رنج می‌برند، مفید است. با پایین آمدن کلسترول، احتمال ابتلا به قند خون پایین می‌آید درحالی‌که تنظیم قند خون به بیماری‌های دیابتی کمک می‌کند که زندگی نرمال و سالم‌تری داشته باشند.

چای مورینگاCredit: organicfacts

التهاب: چای مورینگا که در اصل به‌عنوان یک چای ضدالتهاب شناخته می‌شود، روشی عالی برای کاهش التهاب رشته‌ها و سلول‌های کل بدن است که دردهای مزمن، مشکلات مفصلی، نقرس، شکم‌درد، سردرد و تب را آرام می‌کند. این‌ یکی از دلایل اصلی این موضوع است که چای مورینگا به‌عنوان یک چای همه‌فن‌حریف در بیشتر کشورها شناخته می‌شود.

بدون کافئین: این واقعیت که این نوشیدنی یک نوشیدنی انرژی‌زای بدون کافئین است بدین معنی است که نیروبخشی فوق‌العاده برای کسانی است که به نوشیدنی‌های کافئین دار حساسیت دارند.

مو، پوست و ناخن‌های سالم‌تر با چای مورینگا: ویتامین C و E باعث افزایش گردش خون به سمت پوست سر می‌شوند که به تهیه‌ی مواد غذایی درست برای مو و رشد آن کمک می‌کنند. موهای شکننده و ضعیف و بدون رنگ، باوجود چای مورینگا، دیگر از رده خارج‌شده‌اند. پوست، جوان‌تر و هماهنگ‌تر می‌شود و در همین حال، ناخن‌ها برق خاصی پیدا می‌کنند که همه‌ی این‌ها به خاطر وجود آمینواسید موجود در این گیاه و محصولاتش است.

فواید ضد پیری: یکی از مزایای معروف چای مورینگا و دیگر محصولات این درخت، این است که برای هرکسی که به دنبال کمی کشیدگی پوست در دوران میان‌سالی است، بسیار ایده‌آل است. مواد معدنی موجود در این چای گردش خون را بهبود بخشیده و این قضیه منجر به پر شدن صورت و محو شدن خطوط و چروک‌ها می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها همیشه در غذاهای سالم یافت می‌شوند و باعث نرم کردن پوست شده و پوست را جوان‌تر و بدون لکه نشان می‌دهند.

کلروفیل: کلروفیل (سبزینه) ماده‌ای مهم است که توسط بدن، برای خنثی کردن سموم استفاده می‌شود. این ماده‌ی شیمیایی به سیستم گوارش کمک می‌کند که سموم را از بدن شسته و خارج کند و هر چیزی را که باعث آلودگی خون می‌شود، پاک کند. این روش خنثی‌کننده باعث کاهش سطح PH بدن می‌شوند و سلول‌ها را جوان می‌کند.

قوی کردن بدن: پروتئین‌ها و آمینواسیدها قالب‌های ساخت بدن هستند. آن‌ها سلول‌ها را به رشد و استخوان‌ها را به محکم شدن، تشویق می‌کنند. هر دوی این‌ها در چای مورینگا وجود دارند. تعداد هجده‌ تا از 20 آمینواسید شناخته‌شده که بدن به آن‌ها نیاز دارد در این گیاه موجود است. این آمینواسیدها معمولاً از گوشت و محصولات لبنی به دست می‌آیند که هر دوی آن‌ها برای بعضی از کشورهای جهان‌سومی آسیایی، همیشه در دسترس نیستند. چای مورینگا همه‌ی این مواد غذایی لازم برای رشد را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اگر به چای علاقه دارید معایب و مزایای چای ترش (چای مکه) و بهترین روش‌های دم کردن چای ترش را هم مطالعه کنید.

 

چگونه چای مورینگا درست کنیم؟

طرز تهیه چای مورینگاCredit: moringasiam

درست کردن چای مورینگا بسیار ساده است، مخصوصاً اگر شما گیاه مورینگا را در باغچه‌ی خانه خود پرورش دهید. مورینگاها، گیاهانی پرطاقت هستند و می‌توانند بدون هیچ دشواری پرورش داده شوند.

این درختان کوچک درزمانی که کاملاً رشد کرده باشند، حدود پنج تا شش پا ارتفاع دارند و در فصل تکثیر می‌توانند بارها به ارتفاع یک تا دو پا بریده شوند. آن شاخه‌های بریده‌شده از برگ پر خواهند شد و برای تهیه چای مورینگا، عالی هستند. مهم است که تمامی برگ‌ها را قبل از آویزان کردنشان برای خشک شدن، خوب بشویید.

برای حصول برگ‌های خشک برای تهیه‌ی چای، ساقه‌های مورینگا را به‌صورت دسته‌ای و وارونه در مکانی خشک و خنک آویزان کنید. بعد از ده تا چهارده روز، ساقه‌ی برگ‌ها باید کاملاً خشک‌ شده باشند. قسمت برگی ِ ساقه‌ها را در یک بسته بگذارید و ساقه‌ها را تکان دهید تا برگ‌های خشک در بسته بریزند. این کار را با دست نیز می‌توانید انجام دهید.

ساقه‌های بزرگ‌تر را از ترکیب برگ‌ها جدا کنید. این برگ‌ها باید در ظرفی بدون هوا و در مکانی خنک و خشک نگهداری شوند. زمانی که برای استفاده از آن‌ها آماده شدید، می‌توانید برگ‌های مورینگا را برای تهیه چای، بیشتر بکوبید و یا حتی آن را آسیاب کرده و پودر مورینگا از آن بسازید و در درمان‌های متفاوت از آن استفاده کنید. خوب است سری هم به طرز تهیه یک فنجان چای عالی در 5 مرحله ساده بزنید.

طرز تهیه

مواد لازم:

یک قاشق چای‌خوری برگ کوبیده یا له‌شده‌ی مورینگا

یک فنجان آب داغ

عسل

قدم اول: برگ‌های مورینگا را در یک فنجان بریزید.

قدم دوم: آب داغ را به آن اضافه کرده و بگذارید سه تا پنج دقیقه بماند (یا تا زمانی که رنگ آن تغییر کند).

قدم سوم: عسل را برای طعم دار کردن چای به آن اضافه کنید.

توجه: این چای می‌تواند هم به‌صورت داغ و هم به‌صورت سرد سرو شود که آن را تبدیل به نوشیدنی‌ای برای تمام فصول می‌کند.

منبع: organicfacts, moringasiam

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان